Starptautiskais interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius pirmo reizi publicējis datus par interneta auditorijas lielumu no mobilajiem tālruņiem un planšetdatoriem. Jūnija dati liecina, ka mobilos telefonus interneta pārlūkošanai Latvijā izmantojuši vairāk nekā 450 tūkstoši lietotāji, savukārt no planšetdatoriem vismaz reizi mēnesī internetam pieslēgušies 257 tūkstoši. Populārākā interneta lapa no mobilajām ierīcēm – delfi.lv

Kā liecina gemiusAudience jaunākā pētījuma dati par interneta lietošanas paradumiem no dažādām platformām – datoriem, mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem. Latvijā no mobilajiem telefoniem internetu lietojuši 450 tūkstoši lietotāju mēnesī, bet dienā – 163 tūkstoši lietotāju. Mazāk aktīvi interneta lapu pārlūkošanai tiek lietoti planšetdatori – tos mēnesī izmantojuši 257 tūkstoši interneta lietotāji, bet dienā vidēji 41 tūkstotis. Kā rāda dati, vidēji mobilā telefona lietotāji internetā ienāk katru dienu (vidēji 32 reizes mēnesī) bet no planšetdatora katru otro dienu (vidēji 18 reizes mēnesī).

To, ka personālie un portatīvie datori vēl aizvien ir populārākais un ērtākais rīks interneta pārlūkošanai, apstiprina vidējais internetā pavadītais laiks – no datoriem interneta lietotāji jūnijā pavadījuši vidēji 22 stundas, kamēr no mobilajiem telefoniem – trīs ar pusi, bet no planšetdatoriem divas stundas mēnesī. Visātrāk interneta lapas pārlūko no planšetdatoriem – katrs lapas skatījums ilgst 42 sekundes. Ilgāku laiku lapas pārskatīšanai velta mobilo ierīču lietotāji – 49 sekundes, bet no datoriem viens lapas skatījums ilgst 58 sekundes.

No mobilajām ierīcēm apmeklētākā interneta lapa ir delfi.lv, kas spējusi piesaistīt 284 tūkstošus interneta lietotāju lielu auditoriju no mobilajiem telefoniem un 175 tūkstošus no planšetdatoriem. Otra lielākā ir Tvnet un Apollo portālu auditorija, attiecīgi sasniedzot 230 tūkstošus lietotājus no mobilajiem telefoniem un 153 tūkstošus no planšetdatoriem. Trešajā vietā no mobilajiem telefoniem ar 187 tūkstošiem apmeklētājiem atrodas sociālais tīkls draugiem.lv, bet no planšetdatoriem – inbox.lv ar 121 tūkstoti lielu auditoriju.

Gemius Latvija vadītāja Linda Egle uzsver datu nozīmi interneta reklāmas tirgus izaugsmei: „Mēs ticam, ka jaunie dati būs labs pamats interneta mediju tirgus turpmākai attīstībai. Šī brīža auditorijas dati rāda, ka interneta plūsma no mobilajām ierīcēm ir ieguvusi vērā ņemamas aprises – no mobilajiem telefoniem apmeklētākā interneta lapa mēnesī spēj sasniegt tikpat lielu auditoriju kā vidēji 7 – 8 apmeklētākā lapa no datoriem. Tas nozīmē, ka šo auditoriju noteikti ir jāņem vērā un jāpiedāvā tai jauni, moderni risinājumi un iespējas, kas pielāgotas katrai konkrētajai videi.”
Pēdējo mēnešu dati rāda, ka mobilo ierīču plūsma aug strauji un mobilās ierīces nostiprina savas pozīcijas. Vēl pirms gada lapu skatījumi, kas ģenerēti no mobilajām ierīcēm bija aptuveni 5%, bet šī gada jūnijā tie jau bija 11% .

Latvija ir viena no pirmajām valstīm, kur Gemius ieviesis platformu principu gemiusAudience pētījumā. Šobrīd interneta auditorijas dalījums pēc ierīces, no kuras lietotājs pieslēdzies internetam, gemiusAudience pētījuma ietvaros tiek piedāvāts vēl arī Lietuvā un Dānijā un pamazām tiek ieviests arī citos tirgos.

Pētījums veikts, balstoties uz 15-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus, mobilos telefonus un planšetdatorus. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses.

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of