Riskēju skart tēmu, ar kuru varētu būt bijusi saskare visiem, kas saziņai aktīvi izmanto elektronisko saraksti. Vismaz man liekas, ka mūsdienu pasaulē tas ir viens no saziņas veidiem, kas ir tikpat būtisks kā, teiksim, – tālruņa zvans vai tikšanās “aci pret aci”. Protams, var piekrist viedoklim, ka tiekoties ar cilvēku personiski, visu var sarunāt daudz ātrāk un labāk, taču, piekritīsiet, mēdz būt situācijas, kad “fiksēšana uz papīra” (nevarēju izdomāt citu terminu) ir neatsverama lieta. Vismaz man vēlāk tas ļauj izvairīties no domu apmaiņas par tēmu “tā nebija runāts” un tml.

Nenoliegšu, ka raksts tapis pēc neveiksmīgas saziņas elektroniskajā vidē, taču raksta mērķis noteikti nav minēt kaut kādas konkrētas iestādes vai uzņēmumus, kas mani ignorējušas. Tas nebūtu taktiski kaut vai tā iemesla dēļ, ka manas elektroniskās vēstules varbūt tiešām nav lasītas, bet sistēmu administratoru pārliekās centības dēļ vienkārši nonākušas mēstuļu spainī nemaz nenonākot pie adresāta.

Šī raksta mērķis ir rosināt padomāt interneta vietņu saimniekus par to, kāpēc vispār publicējat savās vietnēs e-pasta adreses, kuras it kā izmantojat saziņai, taču patiesībā tas vairāk ir stila pēc – sak, “ejam laikmetam līdz, ir mums arī e-pasts”. Es kā standarta ierindas lietotājs uzskatu – ja jau e-pasta adrese interneta vietnē ir, turklāt tā ir publicēta blakus iestādes rekvizītiem un tālruņa numuriem, tātad, izmantojot e-pastu, varu sazināties bez liekām problēmām. Nedomāju, ka jāpiekrīt viedoklim, ka, ja e-vēstule nav parakstīta ar elektronisko parakstu, tā ir liekama vienā maisā ar mēstulēm. Ņemot vērā to, ka elektroniskais paraksts pie mums nav tā īsti “aizgājis tautās”, elektroniski neparakstīta e-pasta ignorēšana tomēr ir uzskatāma par sliktu toni komunikācijā. Jā, starp citu, tiem, kas vēlas, var palasīt “Elektronisko dokumentu likumu”, kas regulē dažādus jautājumus saistībā ar elektronisko komunikāciju, taču nerunā par manis skartajiem jautājumiem, atstājot tos lietotāju pašu ziņā.

Gods kam gods, jāatzīst, ka pēdējo gadu laikā ar valsts iestādēm sazināties nav bijis problēmu (šeit es runāju par komunikāciju, tieši izmantojot e-pasta adreses nevis kaut kādus formulārus (formas) interneta vietnēs), taču to absolūti nevar attiecināt uz komerciāla rakstura vietnēm – dažādiem pakalpojumu sniedzējiem. Ja man ir jāvelta 10 minūtes, lai pareizi saspaidītu tālruņa taustiņus, izpildot kārtējā pakalpojumu sniedzēja telefona centrāles diktētos norādījumus, personiski es labāk izvēlos e-pasta saraksti. Ja pakalpojumu sniedzējs ir uzbūvējis elektronisku barjeru, izmantojot telefona centrāli, kura liek man ilgstoši spaidīt pogas, bet beigās sarunu atvieno, kā arī neizmanto e-pastu, tad atvainojiet, meklēšu pakalpojumu citur, jo nevēlos “čakarēties”, ja nu vēlāk vajadzēs risināt jautājumus par garantijām un citu papildus servisu. Padomājiet, uzņēmēji, par to. Varbūt daudzos gadījumos jums neviens nezvana, neraksta ļoti elementāru iemeslu dēļ. Ja esat iecerējis uzņēmuma seju veidot, izmantojot modernus līdzekļus – interneta vietnes, profilus sociālajos tīklos, tad arī aktīvi izmantojiet, citādi tas radīs pavisam pretēju efektu…

6
Leave a Reply

avatar
3 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
Martins BaumanisArtis AbolsKristaps AncānsGatis Kalniņš Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Gatis Kalniņš
Guest
Gatis Kalniņš

Atsevišķa tēma, kas ir izskatīšasnas vērta ir maksas diennakts tālruņi dažādu jautājumu risināšanai. Manuprāt, tas vispār ir sviests. Uzņēmējs nav sniedzis pilnīgu informāciju par pakalpojumiem, varbūt sniedz tos nekvalitatīvi, bet liek klientam vēl maksāt.

Kristaps Ancāns
Guest
Kristaps Ancāns

MailTrack iekš to Chrome pievienojāt?
Nē? Nu tad ko prasat vai e-pastu lasīja vai nē :)

https://chrome.google.com/webstore/detail/mailtrack/ndnaehgpjlnokgebbaldlmgkapkpjkkb

Gatis Kalniņš
Guest
Gatis Kalniņš

:) nu paga paga. cik % no vienkāršiem lietotājiem vispār zin, ka eksistē kaut kādi palīgrīki kaut ko čekot? parasti līdz tam nonāk, kad cilvēkam ir “piegriezies”, bet tas nu nemaz nav zolīdi, ja cilvēks vispirms jānoved līdz tādam stāvoklim un tikai pēc tam sākam komunicēt ;)

Kristaps Ancāns
Guest
Kristaps Ancāns
Artis Abols
Guest
Artis Abols

Tiesa, e-pasts savā funkciju ziņā sāk novecot. SMS, Whatsapp, Facebook utt. rāda vai saņēmējs ir ziņu redzējis (SMS gadījumā – saņēmis).

Martins Baumanis
Guest
Martins Baumanis

Whatsappa var atslēgt paziņojumu par izlasīšanu. 99% tas protams nav aktuāli. bet iespēja ir.