Visiem patīk bezmaksas spēles un aplikācijas, bet daudzas no tām nemaz nav uzskatāmas par bezmaksas, jo pirkumi lietotnēs tās padara vēl dārgākas, nekā vienreizējs maksājums iegādājoties. Protams, šajā faktā nekā slikta nav, jo katrs pats var izvērtēt nepieciešamību iegādāties papildu zelta monētas vai ekipējumu savam virtuālajam auto vai varonim, bet Eiropas Savienība uzskata, ka šādā veidā var maldināt patērētāju.
Izmaiņas likumdošanā stāsies spēkā septembrī un varam sagaidīt, ka tad Google Play veikalā būs vēl viena jauna sadaļa ar aplikācijām, kurās ir pieejami pirkumi lietotnēs. Šādi tiek plānots izskaust bērnu veiktos pasūtījumus lietotnē.
Iespējams, ka zināmus ierobežojumus saņems arī aplikāciju izstrādātāji un tiem nāksies apgrūtināt pirkumu veikšanu aplikācijā. Arī tas tiks veikts, lai minimizētu iespēju bērnam veikt pasūtījumu bez vecāku ziņas.
Jau kopš 2013. gada sākuma ir bijuši vairāki skaļi gadījumi, kad bērns veic ar vecākiem nesaskaņotus pirkumus, kas noved labākajā gadījumā pie naudas atgriešanas.
Man ļoti nepatīk freemium modelis. Pati ideja kā tāda nav slikta, bet izstrādātāji to ir pārvērtuši pārāk mantrausīgā biznesā. Nav normāli, ka, lai “izietu” to pašu Real Racing 3,vajadzētu iztērēt kā minimums pāris simts eiro.
Par to arī ir runa, ka parādījās spēles, kuras ir it kā par brīvu, taču patiesībā par brīvu iziet praktiski nav iespējams. Labakajā gadījumā ta ir spēles izstrādātāju klūda balansa aprēķinos, taču visbiežāk spēles procesā tēriņi tiek aprēķināti tā, lai vajadzīgā sasniegšanai vienmēr pietrūktu pavisam mazliet. Un trūkstošās spēles naudiņas pašas spēles laikā savākt nu nekādi nav iespējams. Atliek tikai piepirkt klāt. Tāds lūk bizness. Nav brīnums, ka pēdējā laikā daudzām freemium spēlēm izplatījušās lauztās versijas, kur uzreiz ir iedota visa nepieciešamā nauda :) Tas nav legāli, taču developeri ar grābstīgajiem pirksteļiem šādu attieksmi pret sevi ir “godam nopelnījuši”.
Piekrītu, ka tā ir apzināta iestrādne, lai freemium spēli nemaksājot vispār nevarētu iziet (atkal tas sasodītais Pay to Win) vai arī tam vajag madskillz+24/7 pie spēles pavadītā laika. Protams, var jau teikt, ka devi tak grib lai cilvēki spēlētu ilgāk, bet ja es redzu, ka man liek apzinātus šķēršļus spēles progresam, tad gribot negribot uz vienas acs parādās melns apsējs un rokas stiepjas attiecīgo resursu virzienā.
Labāk samaksāju par spēli x1 un darbojos cik un kā man tīk, nevis griežu deva pamesto vāveres riteni lai tik viņam tiktu.
Pilnīgi pareizi. Tā bija un ir apzināta maldināšana. Pat, ja visi to apzinās, tad kāpēc developeriem vispār censties, izmantot šo modeli un cenu neuzlikt uzreiz. Ja kāds neapzinās, tad atkal nonākam pie maldināšanas.
Tāpēc, ka spēles sākumā ieinteresējot spēlētāju, pēc tam viņu var piespiest nopirkt visu pārējo, samaksājot daudz vairāk. Tīrais profits. Cik tas ir godīgi attiecībā pret pircēju (spēlētaju), spriediet paši.
Krotow,
Es taču saku, ka tā ir maldināšana. Ieinteresēt var arī citādāk. Tāpat, mani tas tikai saniknotu, ja es atklātu, ka ir jāmaksā, kad jau kādu laiku spēlēts.
Praksē ir gadījies – atliek norīt krupi un alkatīgo drazu izmest. Vai arī pameklēt lauzto variantu.
Te nu atkal sastopam tipisko letiņu domāšanu – kamēr viss ir par velti, tikmēr spēles griežas uz nebēdu, bet kad jāsāk maksāt, tad Google Play komentāros parādās ieraksti “s*ds”, “stulba spēle” u.t.t. Padomājam arī no izstrādātāja skatu punkta – tu uztaisi aplikāciju, ieguldi tajā savu laiku un naudu, un gribi atpakaļ arī kaut kādus ienākumus. Ja aplikācija būs par maksu, diez vai spēsi piesaistīt lielu auditoriju, jo tīri psiholoģiski, ieraugot zem aplikācijas ciparus, vidējais patērētājs (vismaz mūsu reģionā) ies ar līkumu šai aplikācijai. Tāpēc labāk ir iestrādāt IAP, lai patērētājs varētu spēli pamēģināt, un ja patīk, tad piemaksāt pāris naudiņas,… Read more »
Vidējais patērētājs, kurš nav galīgs kapeiksipējs, maksas spēles arī nopērk. Arī es tās pērku – Steam un nu arī Google Play. Tas, ka izstrādātājiem par labi padarītu darbu pienākās atalgojums, nav apspriežams. Runa ir par biznesa modeli, kas savā ziņā līdzinās tam, ko piekopj komerciālās sektas. T.i. sākumā ieinteresēt pa lēto un pēc tam slaukt. Ne visi uz tā uzķeras, taču pietiekami, lai šāds piegajiens atmaksātos. Pie kam tā var pakārtoti noslaukt naudiņu no bērnu vecākiem. Pēc būtības šāds bizness ir ļoti neglīts, tāpēc tā ierobežošana ir tikai apsveicama.
Iespējams, ka šādu gadījumu dēļ šīs spēles būtu jāliek atsevišķā plauktiņā, taču arī vecākiem ir jāseko līdzi tam, ko ar viņu telefoniem dara viņu bērni. Sāk jau pamazām izklausīties pēc ASV, kur aizliedz visu, ko var aizliegt, jo sīkais, redz izdarījis ne tā kā vajadzēja, un tagad nu metīsies ierobežot. Un bizness, kaut vai neglīts, tomēr ir un paliek bizness, jo pelnīt grib katrs, un vārds godīgs jau sen ir pazudis no ražotāju terminoloģijas.
P.S.: Iepriekšējais komentārs ir manējais, taču sapinos meistarībā to ievietojot :)
Arī taisnība. Tomēr tas nemaina faktu, ka spēle, kas formāli pieejama par brīvu, taču reāli bez samaksas nav izejama, ir maksas spēle. Tas arī jānorāda spēles aprakstā. Pretējā gadījumā sanāk, ka izstrādātajs krāpjas, kas, savukārt, viņa reputācijai diez vai nāk par labu.
Heh, kapitālisms saucās. Drīz sodu uzliks arī galdniekam, kurš būs uztaisījis galdu bez atvilktnēm, jo Eiropas regulā būs noteikts, ka katram galdam būs jābūt vismaz vienai atvilktnei. Līdzīgs sūds bija ar Windows un IE, ka svaigā Windows versijā būtu jāpiedāvā arī citus pārlūkus. Tas, ka IE ir pēdējais sūds, tas pats par sevi skaidrs, bet kā tas ir? Gribi manu preci? Tad lieto un ciet klusu, nevis uzstādi savus noteikumus. Šeit tāds pats variants – kaut kādi sīkie knetuki spaida senču trubas un vecie pēc tam brīnās, ka visādas drazas sapirktas – paši vainīgi, vajag vaktēt savas mantas, kāpēc citiem… Read more »
Ūja, ūja, nu tu visu sajauci vienā lielā ķīselī. Ja runājam konkrēti par spēlēm/aplikācijām, tad ir jābūt samērīgumam. Proti, ja spēli nav iespējams iziet bez pirkumiem tajā, tad to nevar saukt par bezmaksas spēli. Ja gribas atvieglot spēlēšanu, tad pirkumi var būt, taču tam ir jābūt uzskatāmi norādītam aplikāciju veikalā, kas pa lielam jau arī tiek darīts.
Pareiza pieeja. Ja aplikācijas iekšpusē ir pirkumi – tad viņa NAV “bezmaksas”. Un punkts. Man pašam IAP derdzas, jo šis koncepts ļoti bieži pāriet PTW (Pay to win). Neredzu nekādas problēmas samaksāt par iepatikušos aplikāciju tās autoram lai aizvāktu reklāmas, vai arī lai saņemtu pilnīgāku versiju. Lai gan lietoju Swiftkey jau labu laiku, nekritu histērijā, kad patreiz tā ir par velti ar IAP. Ja nu kādam vajag tos n-desmit skinus par naudu. Man gan Swiftkey veselu skinu paku kā vecam klientam iedeva par velti, pat neesmu skatījies cik tur viņu ir. Nezinu īsti kurā nometnē tad būs aplikācijas kurās ir… Read more »