Web Analytics
More
    Reklāma

    Swarm – Foursquare dvīnis no kolbas

    Jaunākie raksti

    15.maijā vispasaules vērtējumam tika nodota sociālās platformas Foursquare veidotāju “atvasinātā” aplikācija Swarm. Turpmāko mēnešu laikā uz lietotāja atrašanos balstītā sociālā platforma sadalīsies divos virzienos – Foursquare turpinās jaunu vietu atklāšanas un ieteikumu (tips) ceļu, bet Swarm radīta tiem lietotājiem, kuriem svarīgi atzīmēties (check-in) konkrētā vietā un pavēstīt par to saviem paziņām un draugiem. Jaunā aplikācija jau ir pieejama Android un iOS ierīcēm.

    Ar nedaudz vairāk kā 12 stundām spēlējoties ir gana, lai saprastu, ka Swarm nepiedāvā revolūciju, bet gan tādu kā check-in minimālismu. Aplikācija ļauj atzīmēt klātbūtni apkaimē (piemēram Pārdaugavā), taču, ja vēlme – zem šaurās “change location” pogas Swarm aplikācijā mūs sagaida jau pazīstamā Foursquare vietu datu bāze. Swarm iebūvēta iespēja dalīties ar savu check-in Twitter un Facebook, bet šo opciju, atšķirībā no Foursquare jutīsim mazāk, jo tikai pēc atzīmēšanās Swarm ir iespējams dalīties ar savu atrašanās vietu.

    Reklāma

    Aplikācijā stilizētās bišu stropa “šūnās” redzam draugus tuvākā, netālā un tālā rādiusā ar iespēju, klikšķinot uz profila fotogrāfijas izmantot iespēju sazināties ar šo cilvēku telefoniski, nosūtot SMS vai ziņu Facebook (protams, pie nosacījuma, ka Foursquare/Swarm profilam piesaistīta attiecīgā kontaktinformācija). Darbības, kuras būtu jāveic lietotājam šķiet viegli saprotamas, lai gan atsevišķas izvēlnes šķiet gluži vienkārši par mazu (kaut vai tā pati chage location).

    2014-05-15 18.52.18 2014-05-15 19.04.47 2014-05-15 19.53.04

    Kas notiks tālāk?

    Varbūt jums gadījies saskarties ar situāciju, kad pēkšņi cilvēks, ar kuru kopā pavadītas dienas un naktis pēkšņi un fanātiski pievēršas jaunai reliģijai? Tāda varētu būt izjūta raksturojot nesenā laikā izskanējušos Foursquare paziņojumus. Tas, kas bijis zināms un tuvs ar katru dienu atsvešinās un sarauj kādreiz par vissvarīgākajām pasludinātās draudzības saites.

    Vispirms rotaļīgums un dzīvā spēļošana ar Foursquare nozīmītēm (badge) ir aizgājis nebūtībā. Šobrīd, Swarm sakrātās nozīmītes var apskatīt, bet jaunas iegūt vairs nebūs iespējams. Nozīmītes nomainījušas “emociju uzlīmes”, kuru ar laiku kļūšot vairāk. Nav skaidras informācijas kas, kāpēc un ko tās īsteni nozīmē.

    Otrām kārtām – check-in funkcija tiks “izravēta” no Foursquare, tātad mazinot aktivitāti platformā. Daļa Eiropas lietotāju pat izveidojuši e-petīciju, lai saglabātu šo iespēju, taču visticamāk Foursquare rīkosies pa savam. Kā tas jau ierasts.

    Skaidrs, ka platforma ir start-up, kurā riska kapiālisti ieguldījuši ievērojamus līdzekļus (sēklas kapitāla 1.350 miljonu USD gadu gaitā papildinājušas 20, 50 un 41 miljonu dolāru trijos sekojošajos kapitāla piesaistes posmos), kurus vēlas atgūt. Neskatoties uz kopējo lietotāju skaitu, kuru Foursquare min virs 45 miljoniem visā pasaulē un novērtējumu 450 miljonu dolāru vērtībā, uzņēmumam kopš 2009.gada nav izdevies atrast stabilu ienākumu avotu un komercializēties. Foursquare sadalīšana divos atzaros varētu būt viens no nākotnes komerciālās attīstības scenārijiem.

    Tikmēr platforma piedzīvo dunkas no kādreizējiem draudzīgiem sadarbības partneriem Facebook – jau kādu mēnesi Instagram (kas ir daļa no Zukerberga impērijas) kā vietu pie kuras piesaistīt Instagram foto izmanto paša Facebook datubāzi, kura patlaban ir nepilnīga, bet šķiet to nolemts attīstīt. Tāpat Facebook papildina informāciju par vietu, kurā esi atzīmējies izmantojot Facebook app (kā zināms šī iespēja tehniski darbojās jau kopš 2009.gada, bet iepriekš bija atstāta novārtā, pirms dažiem gadiem pat ziņojot, ka Facebook neturpinās location projektu attīstību).

    Savukārt no zīmola viedokļa arvien apšaubāmāka ir līdzdalība šajā sadalītajā Foursquare platformā, lai gan, protams, varam cerēt, ka ar Foursquare atjauninājumu tajā parādīsies vienkāršas atbildes uz jautājumiem “kādas manam uzņēmumam no tā ieguvums?” un “kur ir nauda?”

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma