Web Analytics
More
    Reklāma

    Déjà vu: Apple publisko aizvadītā ceturkšņa rezultātus

    Jaunākie raksti

    Cilvēks tomēr ir pārsteidzošs radījums. Dīvaini, bet ir lietas, kuras atkal un atkal var norisināties pēc viena un tā paša scenārija: kaudze ekspertu un viedokļu līderu prognozē vienu, piepildās kaut kas cits, taču tas netraucē šiem pašiem ļautiņiem rast atbalsi informācijas telpā arī nākamajā un aiznākamajā reizē, kad atkal viņu prognozes nepiepildīsies. Pie tam, tā vietā, lai atzītu kļūdu, tie pamanās atrast kaut ko, kur ar pirkstu iebakstīt un mēreni, kā lai saka, pasmirdēt…

    Ar Apple tas notiek četras reizes gadā, kad kompānija publisko savus finanšu rezultātus par aizvadīto finanšu ceturksni: vispirms, Vollstrītas analītiķi aizrautīgi prognozē Apple pirms 3 mēnešiem doto prognožu nepiepildīšanos tāda vai citāda iemesla dēļ un paredz drūmu perspektīvu tālā un tuvā nākotnē, un to visu centīgi atbalso visu kalibru interneta resursi (“Akella kļūdījās” tipa ziņas, skaidra lieta, savāc daudz klikšķu, bet jebkura akciju tirgus šūpošana nes peļņu), tad tiek publiskoti rezultāti, kuru gaismā izrādās, ka prognozēs kļūdījušies praktiski visi, izņemot Apple; īstenojot veco, labo vācu sakāmvārdu par to, ka ar pilnām biksēm viegli smirdēt, ļaudis, kuri iepriekšējā dekādē šādas un vēl lielākas stulbības (piemēram, par to, ka iPhone nekādā veidā nespēs ienākt tirgū) “prognozējuši” savu pussimts reižu, pamanās sameklēt iespēju projicēt pozitīvus rezultātus tā, lai tie izskatītos kā nenovēršama un pelnīta gala draudīgi priekšvēstneši. Tas ir apmēram tāpat, kā, ja visas pasaules laika ziņu lasītāji noslēgtu kliķi, ka ziņos tikai saulainu laiku prognozējošas ziņas cerībā, ka šāda saulainu prognožu masa ietekmēs reālos laikapstākļus. OK, katram sava maize jāpelna – pārejam pie lietas:

    Reklāma

    Aizvadītais 2014Q2 (Apple 2. finanšu ceturksnis beidzas 29. martā) ir vēsturē veiksmīgākais kompānijas ne-svētku finanšu ceturksnis – Apple apgrozījums bijis 45,6 mljrd. USD (2013Q2 – 43,6 mljrd. USD), bet peļņa – 10,2 miljardi USD (pirms gada – 9,5).

    Pārdots 43,7 miljoni iPhone (2013Q2 – 37,4), 4,1 miljons Mac datoru (2013Q2 – 4,0), 2,7 miljoni iPod atskaņotāju un 16,3 miljoni iPad (2013Q2 – 19,5). Skaidra lieta, ka tieši pēdējais cipars ir tas salmiņš, pie kura ķeras augstākminētie prognozētāji :). AppStore pienesums ir nopelnīti 2,6 miljardi USD. Ak, jā – cita starpā pavīdēja ziņa, ka pārdots 20 miljoni Apple TV (ierīces pastāvēšanas vēsturē, nevis kvartālā).

    Skaidras naudas/tās ekvivalentu uzkrājumi Apple ir iespaidīgi – 156 miljardi USD, no tiem 18 miljardi – ASV. Pie tam, kas nav nekāds brīnums, kompānija nebūt negrasās šo naudas kaudzi dabūt pāri robežai “akcionāriem šāds solis nešķietot būtisks un nepieciešams” (skaidra lieta, ka ir runa par nodokļiem).

    Apple-earnings-chart-Q2-2014.003

    Ja paskatāmies aiz šiem cipariem, tad būtiskākie secinājumi:

    • iPhone 17% izaugsme lielā mērā ir Ķīnas megadarījuma, Indijas, Brazīlijas, Turcijas un Polijas tirgus izaugsmju pozitīvās sekas;
    • iPad rezultāti sakrīt ar Apple prognozēm (kurš pārsolīja – pats vainīgs), pie tam, kas svarīgi, 2/3 no pārdotajiem iPad īpašniekiem pirms tam iPad nav bijis;

    Noslēgumā Tima Kuka prognoze: pēc pāris gadiem pasaulē planšetdatoru būs vairāk, nekā datoru.

    Ja interesē papildu info par Apple finansēm, tad TE>

     

    AvotsApple
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    24.04.2014 10:38

    Ipodi kriiiiit! Domāju ļoti ātri redzēsim kaut kas. vai ipod nogalinās, vai būs kāds aizvietojums

    Kursors.lv
    24.04.2014 10:46
    Reply to  Jevgenijs

    iPod pārdošanas apjomu kritums tikai uzskatāmi parāda, ka portatīvos mūzikas atskaņotājus nevienam vairs nevajag. Tāpat taču visi mūziku klausās telefonos.

    Uldis M.
    24.04.2014 11:12

    Tieši tā! Kāpēc man nēsāt līdzi gan iPhone gan iPod, ja tas pats iPhone ir tikpat labs mūzikas atskaņotājs?… vienīgā iPod niša varētu būt mazie un kompaktie iPodi (Shuffle, Nano) – sportošanai…

    Elvijs Jaunzems
    25.04.2014 00:10

    iPod niša varētu vēl būt audiofiliem, kuri glabā gigabaitus mūzikas uz saviem iPod Classic ar Rockbox, bet tā kā Classic ir pilnībā aizmirsts kopš 2008. gada, šī niša meklē jaunas ierīces, uz kurām pāriet…

    24.04.2014 12:04

    Tagad jau mēļo, ka arī tie varētu atdot savu vietu iWačam.

    davfreim
    24.04.2014 17:37

    Man vēl ir vecs iPod, lietoju un turpināšu lietot līdz nomirs. :) Paziņām arī ir iPod nano, kā arī veco gen iPod touch, cik zinu, tad visi viņus vēl lieto, bet jaunus gan netaisās iegādāties, tas pats arī ar mani.

    Runājot par iPad popularitāti, tad cik es redzu, man paziņu lokā un augstskolā iPad ir palikuši krietni vairāk, kā pirms gada un nemaz nerunāsim pirms 3 gadiem :)

    Reklāma