Web Analytics
More
    Reklāma

    Gemius publicē datus par Latvijas interneta lietotāju auditoriju mobilajā vidē

    Jaunākie raksti

    Starptautiskais interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius pirmo reizi Latvijā publicējis datus par interneta lietotāju auditoriju mobilajā vidē. Noskaidrots, ka mobilo ierīču lietotāju vidū vislielāko auditoriju izdevies sasniegt ziņu portālam Delfi, kam seko ziņu portāls Tvnet un sociālais tīkls Draugiem.

    Kā liecina gemiusAudience pētījuma dati par to interneta lietotāju paradumiem, kas interneta pārlūkošanai izmantojuši mobilās ierīces, populārākais ir ziņu portāls Delfi, ko janvārī apmeklējuši 286 000 interneta lietotāji. Otrajā vietā ierindojies ziņu portāls Tvnet ar 214 000 lietotāju lielu auditoriju, bet trešie- sociālais tīkls Draugiem ar 195 000 apmeklētājiem. Minētajos datos atspoguļotais auditorijas lielums sevī ietver gan datus par tiem lietotājiem, kas janvārī apmeklējuši minēto mediju tradicionālās interneta vietnes, gan arī šo mediju īpaši mobilajai videi pielāgotās mobilās versijas, ņemot vērā auditorijas pārklāšanos abās vidēs.

    Reklāma

    Analizējot datus par auditorijas lielumu katrā no vidēm atsevišķi, atklājas, ka auditorijas ziņā bagātākā mobilā versija ir ziņu portāla Tvnet mobilā lapa m.tvnet.lv, ko janvārī apmeklējuši 198 000 interneta lietotāji. Ziņu portāla Delfi mobilā versija ir ierindojusies otrajā vietā ar 194 000 apmeklētāju lielu auditoriju, bet trešā populārākā mobilā lapa Latvijā ir sociālā tīkla Draugiem mobilā versija m.draugiem.lv – to janvārī apmeklēja 79 000 interneta lietotāji.

    Savukārt no mobilajām ierīcēm aplūkotās tradicionālās interneta lapas ir Tvnet tradicionālā interneta vietne www.tvnet.lv, ko no mobilajām ierīcēm apmeklējuši 213 000 interneta lietotāji, tai seko sociālā tīkla Draugiem tradicionālā interneta lapa www.draugiem.lv  ar 176 000 apmeklētājiem, bet trešā populārākā interneta vietne mobilo ierīču lietotāju vidū ir www.inbox.lv – to janvārī apmeklējuši 173 000 lietotāji. 

     „Šī ir pirmā reize, kad Latvijā tiek publicēti dati par auditoriju, kas internetu apmeklējuši, izmantojot mobilās ierīces. Latvijas interneta reklāmas tirgus dalībnieki var būt īpaši gandarīti – šādus datus šobrīd sniedzam vēl tikai Dānijas tirgū, bet dažādās pētījuma ieviešanas procesa stadijās ir Lietuva, Čehija, Slovākija, Ungārija un Turcija. Mobilā interneta plūsma turpina augt, līdz ar to jaunie gemiusAudience dati palīdzēs optimālāk plānot un pielāgot reklāmas kampaņu risinājumus attiecīgajai videi, kā arī uzlabos interneta reklāmas konkurētspēju kopējā reklāmas tirgū. Tāpat ieguvēji ir arī interneta mediji, kas jau laicīgi var sākt optimizēt savu noliktavu, pielāgojot to attiecīgās vides prasībām,” gemiusAudience  pētījumā ieviestos uzlabojumus komentē Gemius Latvia vadītāja Linda Egle.

    Mobilā interneta plūsma pēdējā gada laikā ir strauji augusi. Ja vēl pērnā gada sākumā tā veidoja 4,80% no kopējās interneta plūsmas, tad jau 2014. gada janvārī sasniedza 8,13% un turpina augt.

    Dati vizuāli apskatāmi infografikā

    Jau ziņots, ka sākot ar šī gada janvāri, Gemius uzsāka gemiusAudience pētījuma pāreju uz datu atspoguļošanu pēc platformu principa. Tā ietvaros reklāmas nozares dalībniekiem tiek piegādāti dati par interneta lietotāju auditoriju, segmentējot to pēc ierīcēm, kuras tiek izmantotas interneta pārlūkošanai. Iepriekš jau tika publicēts no datoriem apmeklētāko interneta lapu Top 25 un tas ir apskatāms šeit.

    Statistika veidota, balstoties uz tiem interneta lietotājiem, kas interneta pārlūkošanai izmantojuši mobilās ierīces (tālruņus, viedtālruņus, planšetdatorus) un ir vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas janvārī piedalījās gemiusAudience pētījumā. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas sniedz datus par auditorijas lielumu interneta vietnēs, nevis sīkdatņu (cookies) vai IP adrešu skaitu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    12.03.2014 11:22

    auditorija no mobilajām ierīcēm tradicionālajā lapā (www) = līderis TVNET
    auditorija no mobilajām ierīcēm mobilajā lapā (m.versija) = līderis TVENT

    Tad kā var summā būt līderis DELFI? Kaut vai WWW and M.Versija pārklājās.
    kopējā auditorija no mobilajām ierīcēm (www + m.versija) = DELFI

    Laikam esmu aizmirsis kā veido statistiku.

    Linda
    12.03.2014 11:46

    TVNET auditorija, kas abās vidēs pārklājas, ir krietni lielāka, kā Delfiem. Lūk arī atbilde.

    12.03.2014 11:54
    Reply to  Linda

    Paldies!

    mrserge
    14.03.2014 01:10

    Tāpat tie rezultāti ir neticami. Man divos medijos, kuros ir Gemius kodi ir pieeja statistikai un apmeklētība ir pavisam savādāka. Un man arī nekādi netop skaidrs, uz kāda loģiska pamata Gemius vispār spēj noteikt to, ka Apollo.lv mammas viedtālrunī atvēra mans trīsgadīgais dēls, nevis es vai mamma?

    Reklāma