Šķiet, ka pavisam nesen lasījām par milzu darījumu, kura ietvaros Facebook iegādājās attēlu (un tagad arī video) sociālo tīklu Instagram. Darījums notika 2012. gadā un toreiz tā summa bija viens miljards ASV dolāru. Vēl tagad atceros, ka toreiz daudzi bija izbrīnīti gan par pašu darījumu, gan tā milzīgo summu. Šodien Facebook mūs pārsteidz vēlreiz paziņojot par populārā saziņas servisa WhatsApp iegādi.

Pirkuma summa ir aptuveni 19 miljardi (!!!) ASV dolāru un tas ir līdz šim lielākais Facebook pirkums. 12 miljardi dolāru tiek maksāti Facebook akcijās, 4 miljardi skaidrā naudā un vēl trīs miljardus ASV dolāru WhatsApp dibinātāji un dalībnieki akciju formā saņems četru gadu laikā. Piezīmēšu, ka pirms nedēļas Japānas e-komercijas gigants Rakuten par 900 miljoniem ASV dolāru iegādājās saziņas rīku Viber.

Facebook ar aptuveni 1.25 miljardiem lietotāju ir pasaulē lielākais sociālais tīkls un 2009. gadā dibinātais WhatsApp ar 450 miljoniem lietotāju ir populārākais tiešsaziņas rīks, kas veiksmīgi aizvieto klasiskās īsziņas. WhatsApp lietotāji katru dienu nosūta aptuveni 200 miljonus balss ziņojumu un tādējādi šis serviss ietekmē arī ierasto balss sakaru biznesu. Pēc kompāniju apvienošanās abu servisu lietotāji kopā nosūtīs 1 miljardu fotogrāfiju un 30 miljardus ziņojumu katru dienu.

WhatsApp izaugsme
WhatsApp izaugsme

Šis dārgais pirkums ļauj Facebook aptvert jaunas teritorijas, kur iepriekš pašu veidotais Facebook Messenger serviss nav spējis iemantot popularitāti. Piemēram, Eiropā WhatsApp ir izteikti populārāks par Facebook Messenger (2012. gada dati).

WhatsApp vadītājs Jans Koums (Jan Koum) mierina servisa lietotājus sakot, ka viņu ikdienā nekas nemainīsies. WhatsApp arī Facebook iekšienē turpinās darboties autonomi un servisā netiks iestrādātas reklāmas, kas varētu apgrūtināt tā lietošanas pieredzi. Arī servisa maksa (viens dolārs gadā) nemainīsies. Darījuma ietvaros Jans Koums kļūs par Facebook direktoru padomes locekli. Facebook vadītājs Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) norāda, ka WhatsApp serviss strauji virzās aptvert 1 miljardu lietotāju un šādiem servisiem ir milzu vērtība. Viņš arī atzīst izsakās, ka WhatsApp papildinās Facebook Messenger un piedāvās lietotājiem jaunas iespējas. Tagad galvenais mērķis ir iegūt pēc iespējas vairāk lietotāju.

Protams, laiks rādīs vai WhatsApp kā zīmols netiks pilnība izšķīdināts Facebook ietvaros, taču šajā sakarā der palūkoties uz Instagram, kas arī pēc Facebook iegādes joprojām darbojas autonomi. Šis darījums arī nenovēršami pietuvina to brīdi, kad saziņai vairs nebūs nepieciešami klasiskie telefona numuri, jo ar draugiem un paziņām varēsim sazināties izmantojot to vārdus. Ļoti iesaku izlasīt Forbes sagatavoto rakstu par WhatsApp līdzdibinātāju Janu Koumu, kas, kā izrādās, ASV savulaik ieceļojis no Ukrainas.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
5 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow

Izskatās, ka karaļvalstī viss pa vecam. Gada maksa kā bija tā palika :)

Andis

Un tā gada maksa ir tik ļoti neiedomājami liela…

fgfg

Citi avoti saka, ka par 16 miljardiem, bet who cares. Vairāk interesē, kā viņi plāno to trako summu atpelnīt.

Gundars

Kā atpelnīt? Zombējot lietotājus un iekasējot no katra maksu. Par produktu, kurš ne par matu neatškiras no desmitiem citu identisku, tikai bezmaksas. Skype, Hangouts, Viber.. Nu jā uberzinošais gīks atradīs kādu mikroskopisku niansi un tās dēļ viņam šie produkti uzreiz būs absolūti nelietojamo kategorijā.