Pēc Kursors.lv palaišanas tautās mazliet pierimis trakais skrējiens un beidzot varu atkal pievērsties rakstīšanai. Janvāra beigās man bija izdevība piedalīties BMW xDrive pasākumā, kura ietvaros sporta kompleksā “333” guvu iespēju izbraukt ar veselu lērumu dažādiem BMW markas automobiļiem un dažādos apstākļos izmēģināt kā praksē darbojas BMW izstrādātā xDrive pilnpiedziņas sistēma, kas ir BMW atbilde Audi Quattro vai Mercedes 4Matic pilnpiedziņas sistēmām.

Kā darbojas BMW xDrive sistēma?

BMW savu xDrive pilnpiedziņas sistēmu dēvē par inteliģento pilnpiedziņas sistēmu, jo tā atbilstoši situācijai sadala dzinēja jaudu uz asīm līdz pat 100% apmērā. Auto sekundes desmitdaļas ātrumā “saprot”, ka tas ir nokļuvis uz sliktākas saķeres seguma un nodod vairāk jaudas tiem riteņiem, kur saķere labāka. Nepieciešamības gadījumā (piemēram, saslīdot) auto var sabremzēt atsevišķus riteņus. Kad nelabvēlīgais ceļa posms pieveikts, auto atgriežas pie ierastā 40:60 spēka sadalījuma. Pie tam tas notiek tik ātri un nejūtami, ka lielākā daļa autovadītāju pat nenojautīs cik daudz darba paveikušas visas elektroniskās un mehāniskās sistēmas. Rezultātā auto vadīt kļūst drošāk un vienkāršāk – xDrive sistēma nodrošina izcilu vadāmību arī uz ļoti slidena seguma un teicamu saķeri pagriezienos vai uz slīpas virsmas.

Nevajadzētu domāt, ka šī pilnpiedziņas sistēma ir pieejama tikai BMW X sērijas (džipveidīgajiem) auto. Lai arī BMW pilnpiedziņa popularitāti iemantoja ar BMW X5, tomēr ar pilnpiedziņas sistēmu var aprīkot gan BMW X1, X3, X5, X6, gan arī citus BMW sēriju auto sākot ar 1. sēriju līdz pat 7. sērijai. Pilnpiedziņa ir pieejama arī jaudīgās M sērijas automobiļos. Bez tam, ar pilnpiedziņas sistēmu aprīkotie modeļi nemaksā daudz vairāk par modeļiem ar vienas ass piedziņu.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=1cOizd3qhMs]

Kādas ir sajūtas braucot ar BMW xDrive?

Saņemot uzaicinājumu apmeklēt šo pasākumu, bažīgi palūkojos laukā pa logu un mani nepriecēja tur redzamais. Šogad ziema ar sniegu mūs īpaši nelutina un šķita, ka tas var būtiski traucēt izbaudīt pilnpiedziņas sistēmas iespējas. Tomēr tuvojoties pasākumam situācija uzlabojās – mazliet uzsniga sniegs un arī temperatūra pieturējās krietni zem nulles atzīmes. Pēc rīta kafijas un instruktāžas Inchcape BM Auto salona telpās sēdāmies 13 dažādu sēriju BMW automobiļos, kas aprīkoti ar BMW xDrive pilnpiedziņas tehnoloģijām, un devāmies uz sporta kompleksu “333”, kur noklausījāmies Haralda Šlēgelmilha norādījumus par turpmāko dienas gaitu.

DSC00063

Visi pasākuma dalībnieki tika sadalīti trīs grupās un varēja ķerties pie stūrēšanas. Kopumā bija trīs disciplīnas, kurās dažādus auto varēja izmēģināt dažādos braukšanas apstākļos. Īsumā pastāstīšu par tiem visiem un padalīšos arī ar saviem iespaidiem.

No sākuma ar savu grupu devos galvenās trases virzienā, kur mūs gaidīja vairāki 5. sērijas BMW un viens BMW X1. Ik pēc aptuveni pieciem apļiem mainoties, varēju izbraukt ar dažādas jaudas spēkratiem un secināju, ka pat viena modeļa ietvaros braukšanas pieredzi ļoti ietekmē dzinēja tips un jauda. Un es te nerunāju tikai par paātrinājumu. Protams, BMW 535i paātrinās iespaidīgi un var būt pat ļoti ass līkumos, tomēr kopumā man pie sirds vairāk gāja dīzeļdzinēju dinamika. Kopumā radās sajūta, ka jaudīgākiem auto visas sistēmas darbojas ātrāk un atgūstot saķeri ar ceļu var turpināt gāzt, bet mazāk jaudīgiem modeļiem aiztures no gāzes pedāļa piespiediena līdz reāliem darbiem ir jūtami ilgākas. Īpaši interesanti tas ir tad, kad pārsēdies uz vizuāli tādu pašu auto un tas brauc jūtami savādāk. Patīkami pārsteidza BMW X1, kas iet uz priekšu un vadās krietni labāk nekā no malas varētu šķist. Trase lielākoties bija sausa, taču dažos līkumos segums bija apledojis un tas deva iespēju pārbaudīt xDrive sistēmas spējas. Kad bijām izbraukuši ar visiem auto, sākām lūkoties uz nākamo uzdevumu, jo uz sausa asfalta seguma pilnpiedziņas sistēmu pilnībā nenotestēsi. Devāmies kalnos.

DSC00075 DSC00073 DSC00085 DSC00091 DSC00094

Ar “kalniem” es gan domāju sporta kompleksa “333” lielo kalnu. Pie tā mūs sagaidīja BMW X3, jaunais X5 un X6. Jāsaka, ka ar šiem X sērijas auto līdz šim nebiju braucis un sajūsmināja iespēja tos pārbaudīt uz nelīdzenumiem un slīpām virsmām. Gluži stāvākajās vietās kalnā nebraucām, taču izmetām loku apkārt kalnam caur jūtamiem nelīdzenumiem un vienā pusē izbraucām arī visnotaļ stāvas nogāzes gan augšā, gan lejā. Ir skaidrs, ka X sērijas auto nav paredzēti, lai mestos purvos un stāvos kalnos, taču godīgi sakot mani pārsteidza tas cik viegli šie auto tiek stāvumos ar kuriem visdrīzāk nekad nesaskarsies vairums šo auto īpašnieku. xDrive pilnpiedziņas sistēmas šoreiz rūpējās par to, lai auto vienmērīgi un droši uzkārpītos kalnā, un, kas nav mazsvarīgi, tikpat droši nobrauktu lejā.

DSC00123

Jāsaka, ka pie stūres sēžot tie stāvumi izskatījās krietni iespaidīgāki nekā tagad bildēs un mani negaidīti patīkami pārsteidza BMW X3. Tas ir auto no kura es līdz šim neko daudz negaidīju šādos “bezceļu” apstākļos, taču tas ar visiem šķēršļiem tika galā vienlīdzīgi labi kā abi pārējie lielākie radinieki. Biju arī patīkami pārsteigts, ka auto salonā ir daudz vietas. Vienā momentā es biju pārlieku uzmanīgs, kalnā sāku braukt pārāk lēni un visai drīz sāku slīdēt atpakaļ. Šermuļi pār kauliem, taču nekas slikts nenotika un guvu mācību, ka kalnā jābrauc ātrāk. Ar visiem trīs auto var tikt augšā ievērojamos stāvumos, taču jābūt uzmanīgiem ar asām pārkarēm un pārlieku lieliem nelīdzenumiem.

DSC00149 DSC00153

Zemāk bildē var redzēt vēl vienu interesantu maršruta punktu – pēc stāva nobrauciena seko ass pagrieziens pa kreisi. Augšā esot situācija izskatās visnotaļ kutelīga un jāsaka, ka pirmajā reizē šo vietu izbraucot, man bija zināmas bailes uzticēties auto sistēmām un ļaut tam pašam nobraukt lejā no kalna. Tomēr jau nākamajā aplī atlaidu kāju no pedāļiem un no stūres pieregulējot nobraukšanas ātrumu, varēju izbaudīt xDrive iespējas. Visi trīs auto labi tika galā ar vairākiem dažādas sarežģītības pakāpes uzdevumiem un sapratu, ka ar BMW X sērijas auto es varētu droši aizbraukt pie visiem maniem nomaļāk dzīvojošajiem Latgales radiniekiem pie tam bez kompromisiem komforta ziņā.

DSC00164 DSC00167

Dienas noslēgumā tiku pie saldā ēdiena – braucieniem Drošas braukšanas poligonā. Savulaik šeit jau biju braucis un aptuveni zināju poligona konfigurāciju un būtību. Tiesa, tagad to klāja sniegs un slidenie apgabali (krāsotie) bija īpaši slideni. Šajā testa daļā mūs sagaidīja vairāki 3., 4. sērijas auto, kā arī BMW M135i un 3. sērijas GT modelis. Atkal ļoti dažādi auto, taču beidzot bija iespēja ar tiem izbraukt pavisam sāniski.

Vispār kopā vērtējot man visvairāk patika BMW 335d, kas man šķita gan praktisks, gan arī bija ļoti labi vadāms. Es īsti nezinu kādus brīnumus zem manis darīja xDrive sistēmas, taču rezultāts ir ļoti labs – tu vienkārši jūti kā auto uzvedas. Tieši ar šo auto man izdevās visgarākās sānslīdes un arī visos citos poligona līkumos ar to jutos viskomfortablāk. Lai arī idejiski man vairāk simpatizē lielākā 5. sērija, tomēr todien visvairāk prieka sagādāja tieši 3. sērijas modelis ar lielisko dīzeļdzinēju.

DSC00200 DSC00209

Nevaru neko nepateikt arī par mazo spridzekli – M135i. No sākuma biju piemirsis atslēgt dažu labu elektronisko sistēmu un auto par visām varītēm gribēja braukt kārtīgi un godīgi. Īstā jautrība sākās brīdī, kad palīgsistēmas atslēdzu un varēju izbaudīt uz ko šis mazulis ir spējīgs. Jāsaka, ka auto iet zvērā un līdzīgi atzinīgus vārdus par to veltīja arī Haralds Šlēgelmilhs.

DSC00223

Interesanta bija arī pieredze ar GT modeli, kas nu nemaz nav paredzēts agresīvai braukšanai. To varēja just teju katrā līkumā, jo auto visu laiku centās savākties un pats necik neprovocēja uz asumiem. Auto par visām varītēm mēģina norādīt, ka pareiza braukšana ir prātīga braukšana. Īpaši interesanti bija tas, ka asākos līkumos tas ciešāk savelk drošības jostas.

DSC00237

Teikšu kā ir, sen nebiju guvis tik daudz pozitīvu emociju. Ikdienā braucu ar priekšpiedziņas auto ar ko sānslīdēs braukt nesanāks. Bet šeit ir gan jauda, gan pilnpiedziņa, kas ļauj kontrolēt, jeb vadīt sānslīdi. Ir skaidrs, ka ikdienā nav nepieciešamības pēc vadāmām sānslīdēm (ja vien neesi rallija braucējs), taču arī bez tām pilnpiedziņa ir ļoti noderīga, jo ļauj braukt drošāk un komfortablāk.

DSC00246 DSC00296

Pasākuma noslēguma daļā poligonā devas arī Latvijas rallija zvaigznes – Andis Neikšāns, Ivars Vasaraudzis un Ivars Caune. Viņi no sākuma izbrauca ar pakaļpiedziņas 5. sērijas auto un tad to pašu apli mēroja ar xDrive modeli. Secinājums viens – ar pilnpiedziņas auto var braukt ne tikai drošāk, bet arī ātrāk.

DSC00304

Vairāk bildes no pasākuma skaties BMW xDrive (2014) galerijā.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments