Šodien populārā tīmekļa pārlūka Firefox veidotājs Mozilla paziņoja par to, ka turpmāk pārlūkā tiks iestrādāta reklāmu platforma. Tagad esošs Firefox lietotājs atverot jaunu cilni (tab) ierauga biežāk apmeklētās tīmekļa vietnes. Savukārt jauniem pārlūka lietotājiem šāda informācija vēl nav ievākta un tie iegūst tukšus blokus. Mozilla uzskata, ka šos laukus var aizpildīt ar lietotājam noderīgu informāciju un arī mazliet nopelnīt.

Šādi izskatās jauna lietotāja atvērta cilne
Šādi izskatās jauna lietotāja atvērta cilne

Turpmāk jauni Firefox lietotāji Directory Tiles programmas ietvaros jaunā cilnē ieraudzīs viņam piemeklētas tīmekļa saites. Daļa no šīm saitēm būs no Mozilla ekosistēmas, daļa būs lietotājam piemeklētas viņa reģionā populāras tīmekļa vietnes un daļa būs sponsorētas saites no Mozilla sadarbības partneriem. Reklāmas bloki tiks uzskatāmi atzīmēti, ka tās ir reklāmas. Visdrīzāk tas ir veids kā notestēt jauno reklāmas formu un panākumu gadījumā šīs sponsorētās saites tiks attēlotas arī visiem citiem Firefox lietotājiem katru reizi, kad tiks atvērta jauna cilne.

Te gan jāpiezīmē, ka Mozilla Foundation ir bezpeļņas organizācija, taču tās ietvaros eksistējošais Mozilla Corporation (izstrādā Firefox pārlūku) galvenos ienākumus saņem no Google par to, ka tieši šis meklētājserviss pārlūkā iestatīts kā noklusētais. Līdz šim Firefox pārlūks nav bijis draudzīgākais pret reklāmas tīkliem, jo lietotājiem piedāvāja rīkus, kas liedz izsekot viņu darbībām internetā un tādējādi apgrūtina viņiem atbilstošu reklāmu attēlošanu. Redzēsim vai reklāmas industrija šoreiz būs draudzīgi noskaņota pret Mozilla un tās nešpetno Firefox.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma

Leave a Reply

avatar
  Paziņot par jaunumiem  
Paziņot par