Noslēdzies konkursa „Latvijas Gada auto 2015” priekšbalsojums. 28 žūrijas biedri no šī gada pretendentiem balsojumā izvēlējās astoņus automobiļus, kuri sestdien 6. decembrī piedalīsies fināla testa braucienā un balsojumā par prestižo titulu „Latvijas Gada auto 2015”. Šogad konkursam pieteikts rekordliels skaits – 32 dažādu klašu un segmentu automobiļi. Jāatgādina, ka galvenais kritērijs dalībai konkursā ir jaunā modeļa pārdošanas uzsākšanas datums Latvijā, kurš nedrīkst būt agrāks par 1. novembri 2013. gada.
“Latvijas Gada auto 2015” konkursa finālisti:
- „Citroën C4 Cactus”;
- „Ford Mondeo”;
- „Mazda3”;
- „Nissan Pulsar”;
- „Nissan Qashqai”;
- „Renault Twingo”;
- „Škoda Octavia Scout”;
- „Volkswagen Passat”.
Astoņu finālistu atlasē nepiedalījās komercauto modeļi, kuriem ir sava atsevišķa nominācija. Uz „Latvijas Komercauto 2015” titulu pretendē: „Fiat Ducato / Peugeot Boxer”, „Ford Tourneo Connect”, „Ford Transit”, „Ford Transit Courier” un „Renault Trafic”.
Priekšbalsojumā tika balsots, ne tikai par astoņiem finālistiem, bet arī par laureātiem konkursa citās nominācijās, piemēram, „Mazais”, „Apvidus”, „Premium”, „Skaistākais”, „Sportiskākais” un „Eko”.
Kā ierasts, automobiļus vērtē ne tikai žūrija. Šogad publikai dotas vēl plašākas iespējas atbalstīt savu favorītu. To ir izmantojuši jau vairāk nekā 25 000 cilvēku, balsojot par „Latvijas Gada auto 2015 Tautas simpātiju”. Balsojums vēl ir aktīvs līdz 5. decembrim internetā: gadaauto.lv, Delfi un iAuto.lv.
Žūrijas fināla testa braucieni un balsojums notiks 6. decembrī no plkst. 11:00 Vecrīgā pie viesnīcas „Avalon Hotel”, pie kuras būs arī apskatāmi konkursa finālisti.
Uzvarētāju godināšana un svinīgā apbalvošanas ceremonija notiks 6. decembrī plkst. 19:00. To varēs vērot televīzijas tiešraidē bezmaksas apraides OTV kanālā, TV kanālā Sportacentrs.com un interneta tiešraidē portālos Delfi, iAuto.lv.
Vai tiešām man vienīgajam šķiet, ka mums gada auto topa finālā ir kolhozciema līzinga ņēmēju sapņu autiņi?
Un kuru izvēlētos tu?
Bez variantiem. Nu, ar matiem pievilkts vēl varbūt tas Jeep būtu daudz maz ņemams.
Kuru tieši Jeep un kāpēc?
Kristap, ir kaut kur sakarīgā veidā sarindoti visi pretendenti, kas bija gada sākumā ar saitēm uz modeļu aprakstiem? To, ko es atradu gada auto mājaslapā, bija pavirši iemesta rindkopa ar uzskaitījumu, un tur no Jeep bija tikai Čerokijs.
Nezinu, neesmu redzējis plašākus rakstus. Jāsagaida sestdiena, kad tiks paziņots uzvarētājs un tad jau varēs mēģināt saprast kāpēc tieši tas auto uzvarēja.
Un kā tieši tu varēsi saprast, ja nezini, kas vēl piedalījās?
Saraksts taču ir pieejams :) Ņem un ej uz katra dīlera lapu un lasi vairāk par autiņiem. Bez tam, šogad bija pasākums pie t/c Mols, kur ikviens interesents varēja izbraukt ar lielu daļu konkursa dalībnieku.
„Latvijas Gada auto 2015” pretendenti ir „Škoda Rapid Spaceback”, „Škoda Octavia Scout”, „Jeep Cherokee”, „Nissan Qashqai”, „Nissan Pulsar”, „Nissan X-Trail”, „Renault Megane Grandtour”, „Renault Twingo”, „Dacia Duster”, „Opel Insignia Country Tourer”, „Seat Leon ST”, „Honda Civic Tourer”, „Mazda3”, „Maserati Ghibli”, „Mini Cooper S”, „Fiat 500L Trekking”, „Volkswagen Golf Sportsvan”. Uz „Latvijas Komercauto 2015”: „Ford Tourneo Connect”, „Ford Transit”, „Ford Transit Courier”, „Fiat Ducato”, „Renault Trafic”.
Tad nesaprotu, kā tev varēja rasties jautājums, par kuru Jeep es domāju.
Ielas pilnas ar audi un behām, bet te tikai pensiķu auto.
Jā, tipiskais latvietis labāk nopirks lietotu un pavecāku premium klases auto nekā jaunu, bet mazāk prestiža zīmola produktu. Bet man liekas, ka nu jau cilvēkiem šāda domāšana mainās un tomēr cenšas piemeklēt auto atbilstoši savam līmenim un finanšu iespējām.
Lietotie un pavecākie vairāk atbilstoši ļaužu pirktspējai.
Bet nu protams, ka labāk, ja ir iespēja, pirkt kaut ko jaunu un štrunts par zīmolu.
Tikai nesaprotu tos, kas pērk pavisam mazos auto veidojumus, ja varētu atļauties kaut ko mazliet lielāku.
Re cik strauji progresēja pat KIA un Hyndai, par ko agrāk tikai vīpsnāja.
Līdz pilnai laimei vēl pietrūkst iespēja pirkt ķīniešu ražojumus:)
Šovasar redzēju pat ķīniešu Rav4 repliku,
viens krievs bija atbraucis līdz mūspusei.
Aha, es savulaik arī dikti vīpsnāju par KIA un Hyundai. Likās kaut kādi lēti un prasti plastmasas krāmi. Tagad tie joprojām ir pieejamās cenās, taču dizaina un tehniskajā ziņā piedzīvojuši milzu izaugsmi. Nav tā, ka gribētu skriet un pirkt nost kādu no šiem auto, tomēr vīpsnāt arī vairs īpaši nevīpsnāju.
Es sesto gadu ar Hyundai i30 CW braucu. Nav ne vainas. Tagad tikai sāk parādīties tādi izteiktāki niķi, un arī ne mirstamā kaite.
Interesanti vai Mazda paspēja atbraukt vēl ar nesarūsējušu bagažnieku? :D