Honda, KTM, Piaggio un Yamaha kopīgi izziņojuši plānus par vienotu, ātri nomaināmu akumulatoru standartu. Tā vietā, lai akumulatoru būtu jālādē vairākus desmitus minūšu, varēs vienkārši ielikt savā elektriskajā motorollerī tikko uzlādētu akumulatoru.
Ideja nav nekas jauns, jau iepriekš dzirdēts par vēlmi ne tikai velosipēdiem un rolleriem mainīt akumulatorus, bet arī mašīnu virsbūves pārcelt turpat ceļa malā uz šasiju ar jau uzlādētu akumulatoru.
Honda, KTM, Piaggio un Yamaha veidotais nomaināmu akumulatoru konsorcijs jau iezīmējis vairākus punktus savā plānā. Tiks veidots vienots nomaināmu akumulatoru standarts, kā arī Eiropā un citviet pasaulē konsorcijs centīsies panākt, lai arī citi pievienojas šim standartam.
Cik var noprast, tad Eiropa izvēlēta par atspēriena punktu nomaināmu akumulatoru idejai, jo Eiropa cenšas būt ļoti zaļa un vienlaikus cīnīties pret dažādu elektronikas atkritumu veidošanos.
Šis varētu būt labs grūdiens arī citu sfēru elektrifikācijai, piemēram mazajai dārza tehnikai (pļaujmašīnam), invalīdu ratiņiem, laivām u.t.t. Skaidri zināms uz kādu akumulatoru var ilglaicīgi paļauties.
Visi varētu vnk uz Makittas baterijām pāriet
Makitas akumulatori ir rokas instrumentu klasē, mopēdu tie nepavilks, tam vajag vismaz 10x ietilpīgāku akumulatoru.
Kāds sīks stupjamais pļāvējs varbūt ir lietojams ar špani, bet raideris ar elektrību jau tuvojas elektroauto cenai
Stigai ir par 9k EUR ar 4kWh akumulatoru – vēl jau tālu līdz e-auto cenai. Husqvarnai arī, bet tam ir svina akumulators.
Raideri, tāpat kā stumjamās pļaujmašīnas nomainās pret pļaušanas robotiem.
+1
Ir jau viena liela akumlatoru apvienība: https://www.cordless-alliance-system.com/
Tā drīzāk ir atbilde Kartupelim3 – rokas instrmenti. Vienīgais vārds, kurš redzēts, ir Metabo…