Web Analytics
More
    Reklāma

    “UXDA” veidotais Apple Vision Pro telpiskās bankas dizains iedvesmo finanšu industriju visā pasaulē

    Jaunākie raksti

    “UXDA”, inovāciju pionieris digitālo finanšu lietotāju pieredzes (UX) dizaina jomā, ir prezentējis savu redzējumu par mākslīgā intelekta (AI) iespējām Apple Vision Pro telpiskajā bankā (spatial banking). Kā norāda “UXDA” komanda, šī revolucionārā iniciatīva ir kas vairāk nekā tikai inovatīva bankas saskarne – tas ir pārsteidzošs ceļojums un ieskats banku pakalpojumu nākotnē.

    “UXDA” tiešsaistes prezentācijā, kas notika šī gada 15. janvārī, tika aplūkoti galvenie faktori un izaicinājumi, izstrādājot banku pakalpojumu saskarni izmantošanai paplašinātās realitātes platformā Apple Vision Pro, kas publiskā pārdošanā ASV tiks palaista 2024. gada 2. februārī ar cenu sākot no 3,499 ASV dolāriem. Vairākos medijos paziņots, ka pirmās iepriekš-pārdošanas nedēļas laikā pārdots aptuveni 180,000 Apple Vision Pro vienību.

    Reklāma

    Līdz ar Vision Pro palaišanu, “Apple” plāno pārorientēt digitālo pasauli informācijas piekļuvei no mobilām ierīcēm (mobile computing), kurā tā ir kļuvusi par tendenču noteicēju, uz revolucionāru telpisko skaitļošanu (spatial computing). Tāpēc Latvijā dibinātā dizaina aģentūra “UXDA”, kas apkalpo vadošos finanšu uzņēmumus 36 valstīs, nolēma izpētīt, kā šo jauno tehnoloģisko iespēju varētu izmantot, lai radītu nākamās paaudzes banku pieredzi.

    Uzreiz pēc “UXDA” dizaina vīzijas prezentācijas, par to ziņoja tādi starptautiskie finanšu un tehnoloģiju mediji, kā “International FinTech”, “In AI Today”, “IT Digest”, “Market Watch” un “AiThority”, un to apspriež pasaules finanšu tehnoloģiju influenceri un uzņēmēji: Marsels van Oost (Marcel van Oost), Brets Kings (Brett King), Džims Marous (Jim Marous), Tonijs Moronijs (Tony Moroney) un citi.

    “UXDA” komanda pētniecībai, arhitektūras un dizaina iterācijām veltīja vairāk nekā 1000 darba stundu, lai vizualizētu banku pakalpojumus nākotnē. Rezultātā radītā koncepcija sniedzas tālāk par tradicionālo banku pakalpojumu modeli, koncentrējoties uz klientu dzīvesveida uzlabošanu un pilnveidošanu, izmantojot mākslīgo intelektu un trīsdimensiju telpisko vidi. Intuitīvā risinājuma arhitektūra ir vērsta uz klientu vajadzībām, un to veido trīs galvenās sadaļas: finanšu momentuzņēmums, naudas plūsmas centrs un produktu tirgus, kā arī AI padomdevēju tērzēšana sarunvalodā.

    Telpiskās bankas darbības pamatā ir mākslīgā intelekta padomdevējs, kas nodrošina intuitīvas un inteliģentas lietotāja pieredzes (UX) priekšskatījumu. Mākslīgā intelekta padomdevējs pārveido mijiedarbību ar banku par dinamisku dialogu. Izmantojot mākslīgo intelektu, telpiskā banka var saprast un pielāgoties katra lietotāja unikālajam dzīvesveidam un kontekstam, piedāvājot pielāgotus finanšu risinājumus un kontekstuālus ieteikumus. Piemēram, kad AI konstatē, ka lietotājam ir iespēja iegādāties jau iegādātu pirkumu ar atlaidi, izmantojot citu maksājuma karti, tas 24 stundas aiztur darījumu un piedāvā iespēju pārslēgt pirkumu uz karti, kas nodrošina atlaidi.

    “UXDA” telpiskās bankas video prezentācija, kas nedēļas laikā sasniedza vairāk nekā 11,000 skatījumu, atdzīvina šī produkta redzējumu, kur banku pakalpojumi harmoniski integrējas lietotāju ikdienas dzīvē un rutīnā un kur neatsverama loma ir tieši mākslīgā intelekta personalizētas pieredzes radīšana. “UXDA” bloga publicētajā gadījuma izpētes pārskatā (UX case study) sniegts pilns risinājuma skaidrojums un konkrēti mākslīgā intelekta izmantošanas gadījumi banku nozarē.

    “Tehnoloģiju ziņā bankas bieži koncentrējas uz funkciju nodrošināšanu, bet tirgus līderi, tādi kā “Apple”, veido nākotnes pieredzes, izmantojot tehnoloģijas, lai bagātinātu klientu dzīvesveidu,” komentē “UXDA” aģentūras līdzdibinātāja Linda Zaikovska-Daukste. “Pilnīgi iespējams, ka desmit gadu laikā telpiskās skaitļošanas tehnoloģijas, kas papildinātas ar mākslīgo intelektu iespējām, ne tikai izmainīs veidu, kā cilvēki izmanto banku; tas var pilnībā mainīt mūsu dzīvesveidu, gluži tāpat kā to izdarīja Apple iPhone.”

    “UXDA” mākslīgā intelekta telpiskās bankas vīzijas galvenais mērķis ir ne tikai demonstrēt tehnoloģisko inovāciju pielietošanas iespējas finanšu nozarē, bet arī iedvesmot finanšu profesionāļus, sniedzot redzējumu par to, kāda varētu būt nākotne. “UXDA” komanda uzskata, ka, pateicoties nākamās paaudzes tehnoloģiskajām inovācijām un uz cilvēku orientētai dizaina pieejai, šī nākotne nav tāls sapnis, bet gan topoša realitāte.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Tievais
    29.01.2024 10:58

    Peses relīzes arī jāievieto bez kļūdām :D
    Latviešu valodā ciparu rakstība nav kā ASV – Ciparu grupu atdalīšanai nelieto ne punktu, ne komatu. Ar komatu atdala decimālzīmes.

    Krotow
    29.01.2024 12:26

    Dizains šmizains, taču naudu kontos joprojām skaita ar pusgadsimtu vecu COBOL kodu. Ko jaunā paaudze pat programmēt vairs neprot.

    Reklāma