Reklāma

BMW oficiāli prezentē savu M divīzijas krosoveru “XM” ar 735Zs jaudu

Jaunākie raksti

Bite pāriet no Huawei uz Ericsson tīkla aprīkojumu

Turpinot mobilo sakaru tīkla attīstības stratēģiju un investējot vairāk  nekā 70 miljonus eiro, IKT pakalpojumu sniedzējs “Bite” šogad uzsācis...

“Wolt Drive” tagad nodrošinās ātru piegādi no “jebkura” veikala

"Wolt" piedāvā jaunu pakalpojumu - “Wolt Drive” jeb piegādi mazāk nekā stundas laikā tiešsaistē pasūtītām precēm. “Wolt Drive” būs...

Lancia pārdzims par elektroauto zīmolu

Kādreiz tik ļoti populārais itāļu auto zīmols Lancia atgriezīsies kā elektroauto ražotājs. Tiek pat solīts, ka pirmie Lancia elektroauto...

Foxconn haoss Apple varētu izmaksāt 6 miljonus nesaražotu iPhone 14

Jau iepriekš rakstījām, ka Foxconn ražotnē, kura uzskatāma par lielāko iPhone rūpnīcu Ķīnā, izcēlušies masveida nemieri. Šī rūpnīca saliek...

“Meta” saņem 265 miljonu eiro sodu par pusmiljarda “Facebook” lietotāju datu noplūdi

Īrijas Datu aizsardzības komisija nākusi klajā ar paziņojumu, ka tehnoloģiju gigantam "Meta" nolēmusi piespriest 265 miljonu eiro lielu naudassodu...

Vācu autoražotājs oficiāli prezentējis vienu no saviem flagmaņiem – tikai plug-in hibrīda izpildījumā pieejamo XM krosoveru. Tas ir pirmais M divīzijai unikālais modelis kopš oriģinālā M1, kura ražošana tika pārtraukta 1981. gadā. Kā zināms, M divīzija parasti ņem BMW sērijveida automašīnu un to padara ievērojami sportiskāku. Šim modelim nav “prastākas” versijas – tas ir pieejams tikai un vienīgi kā M nodaļas produkts.

BMW pērn novembrī zināmā mērā pārsteidza pasauli, demonstrējot šī modeļa konceptu ar tādu pašu nosaukumu. BMW lielās līnijās saglabājis koncepta asās, stūrainās līnijas, kā arī milzīgo radiatora resti un dalītos priekšējos lukturus. Līdzīgs dizains iepriekš pielietots jaunajā 7. sērijā un elektriskajā versijā i7, kā arī X7 modernizētajā versijā, tam izsaucot ārkārtīgi pretrunīgus vērtējumus un jautājumus, kādu līmi osta BMW dizaineri.

Jaunais modelis pozicionēts kā BMW krosoveru piedāvājuma absolūtais flagmanis, piedāvājumā iekārtojoties pašā virsotnē, virs “X5 M”, “X6 M” un “X7 M60i”. Šajā modelī viss ir liels – pirmkārt to varam teikt par masīvajiem 23 collu diskiem standartkomplektācijā ar 275/35 riepām priekšā un 315/30 riepām aizmugurē. Pastāv iespēja iegādāties vienu izmēru mazākus diskus. Droši vien ziemai.

Zem motora pārsega BMW ievietojis “S68” dzinēju – tas ir 4,4 litru V8 dzinējs ar divām turbīnām. Pats par sevi šis dzinējs attīsta 483Zs un 650Nm, taču maksimālā jauda pieejama jau no 1600 apgriezieniem. 8-pakāpju automātiskajā pārnesumkārbā integrēts elektriskais motors, kas spēj attīstīt 194Zs un 280Nm lielu griezes momentu. Standartkomplektācijā auto attīsta 644Zs un 800Nm, tam 100 km/h ļaujot sasniegt 4,3 sekundēs. Nākamgad ieradīsies dārgāka un jaudīgāka šī modeļa ekskluzīva versija – tā zināma ka “XM Label Red”, šajā izpildījumā attīstot 735Zs un 1000Nm. Par papildus samaksu BMW šajā izpildījumā piemetīs īpašu virsbūves krāsu, diskus un speciālus salona elementus.

Turpinot tehnisko pusi, auto ātrums ierobežots līdz 250 km/h, taču iegādājoties “M Driver” pakotni, groži tiek palaisti nedaudz vaļīgāk, auto ļaujot ieskrieties līdz 270 km/h. Elektrisko motoru ar elektrību apgādā 25,7kWh baterija, savukārt ražotājs apgalvo, ka elektriskajā režīmā vien mašīna spēs ieskrieties līdz 140 km/h. WLTP ciklā ar elektrību auto spēs pieveikt ap 85 kilometriem.

Auto svars ir iespaidīgi 2750 kilogrami, to padarot par visu laiku smagāko BMW sērijveida modeli. Lielais svars nav pārsteigums, ņemot vērā V8 motoru, elektromotoru un bateriju paku. Tāpat auto ir tiešām liels izmēros – 5,11 metrus garš, 2 metrus plats, un 1,75 metrus augsts. Mašīnas garenbāze ir 3,10 metri, kas ir vienādi ar trīs sēdvietu rindu X7, taču XM var uzņemt tikai piecus cilvēkus.

Jaunais modelis simbolizē BMW M divīzijas pāreju elektrifikācijas ērā – tuvākajās nedēļās gaidāmie M2 un 3.0 CSL būs pēdējie M modeļi, kuri nebūs aprīkoti ar hibrīdsistēmu. Sekojošie modeļi, piemēram, jaunās paaudzes M5, visi būs aprīkoti ar hibrīdsistēmām, mazākajiem modeļiem izmantojot 6-cilindru dzinējus, savukārt lielākie būs aprīkoti ar V8 dažādās jaudas variācijās.

Šī modeļa ražošana sākotnēji notiks ASV, kur mašīnas cena būs sākot no 159 tūkstošiem dolāru. Ņemot vērā aktuālo eiro/dolāra kursu, arī Eiropā cena, visticamāk, būs ļoti līdzīga. Ekskluzīvākā un jaudīgākā modeļa cena tuvosies apaļiem 200 tūkstošiem.

AvotsMotor1
Reklāma

4 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
4 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Diginauts
29.09.2022 11:43

Spriežot pēc nāsīm, ģizaineri osta nevis līmes zīmuļus, bet reāli šņāc bitumena mucas…
Salonā arī padevušies melnā glancēto-glāstāmo virsmu masu psihozei, jo redz mutes elpotājam no ielas liekas dēļ tā ka kabatā telefonam ir ekrāns, tad visam jaunam un modernam ir jābūt ekrānā..

KKTK
29.09.2022 13:46

Nē nu skaidrs, šim noteikti būs visi pjedestāli DTM seriālā un vēl Dakārā. Aizmugurē 315/30 riepas – nu tad domāju, arī WRX šis būs neuzvarams!

Alberts Kviesis
30.09.2022 06:08

Te jau galvenais pielīmēt XIIIM un IIIM karināt pie visām fasādēm, salonā utt. Kropls dizains ar puslīdz izskatīgu, bet arī diskutējamu salonu. Marketinga speciālistu un šķību dizaineru veidojums. Konkurents KIA, Hyndai dizainam. Vadītāja paneļa planšetes ekrāni tiešos saules staros ir lietojami?

Tītars
30.09.2022 11:25

Ar nepacietību gaidu, ko Frank Stephenson par šo teiks.
Laikā kad pārejam uz EV, kur dzesēšanas režģis tiek pamazām atkabināts no auto identitātes, un lielāks uzsvars tiek likts kā izskatās priekšējās gaismas un formas, BMW izdomāja “All in” uz dzesēšanas nierēm + izgaismot kontūru. Dažādība ir laba lieta, taču pēdējā laika BMW dizaini izskatās pēc jaunas identitātes meklējumiem, cerams ka drīz atradīsies.

Reklāma