Reklāma

BMW iepazīstina ar Lemānas noteikumiem atbilstošu izturības sacīkšu auto

Jaunākie raksti

Samsung uzskata, ka salokāmie viedtālruņi trīs gados apdzīs Galaxy S modeļus

Samsung paši uzskata, ka lokano ekrānu viedtālruņi tikai tagad sāk uzņemt apgriezienus. Sagaidāms, ka lokano ekrānu viedtālruņi tuvāko trīs...

Xiaomi oficiāli izziņojis Mix Fold 2 salokāmo viedtālruni

Xiaomi Mix Fold 2 ir vēl viens šī gada lokanā ekrāna viedtālrunis, kura uzdevums ir vismaz nedaudz papurināt Samsung...

Kāds vīrietis Lielbritānijā apcietināts, jo ar “AirTag” izsekojis savu bijušo draudzeni

Izsekošanas piekariņi ir praktiski situācijās, kad jāsameklē kāda nozaudēta lieta, piemēram, naudas maks vai telefons. Tomēr domāju, ka neviens...

“SpaceX” orbītā nogādājis jau 3000 “Starlink” satelītu, taču saskaras ar problēmām

Īlona Maska vadītais uzņēmums "SpaceX" turpina izvērst savu ātrgaitas satelītu interneta projektu "Starlink", šīs nedēļas sākumā orbītā nogādājot vēl...

Apple paredz augstu pieprasījumu pēc iPhone 14 viedtālruņiem

Uzņēmums Apple, neskatoties uz ekonomisko situāciju pasaulē, paredz, ka arī šajā rudenī būs pietiekami liels pieprasījums pēc nākamajiem iPhone...

Vācu autoražotājs BMW iepazīstinājis ar sporta auto, kas jau nākamgad piedalīsies IMSA sacīkšu čempionātā ASV. Tur sacenšas tādi autoražotāji kā Cadillac, Acura, Porsche, bet 2024. gadā pievienosies arī Lamborghini un Alpine. BMW veidotais sacīkšu auto atbilst Lemānas Deitonas (LMDh) noteikumem un to darbina BMW M V8 motors, kas papildināts ar hibrīdsistēmu. Jaunie izturības sacīkšu noteikumi un elektrificētie jaudas agregāti pamudinājuši daudzus ražotājus iesaistīties šajās sacensībās.

Čempionāta noteikumi sacīkstēs ļauj piedalīties arī ar mašīnām, kas atbilst “Le Mans Hypercar” noteikumiem, līdz ar to 2023. gada Deitonas 24 stundu sacīkstēs aktuālais Lemānas čempionauto “Toyota GR010 Hybrid” stāsies pretī jaunajam “Peugeot 9X8”, kā arī daudzām citām jaunās paaudzes sporta automašīnām, tostarp jaunajam BMW. Vācu autoražotājs pagaidām nav izziņojis plānus piedalīties Pasaules Izturības sacīkšu čempionātā (WEC), kas nozīmētu braukšanu arī leģendārajā Lemānas 24 stundu braucienā.

Tā kā Ziemeļamerika ir galvenais BMW M divīzijas noieta tirgus, tad sākotnējais uzsvars tieši uz Ameriku ir likumsakarīgs. Tiesa, bijušais BMW M divīzijas šefs Markuss Flešs izteicies, ka atgriešanās Lemānā nav izslēgta un ap to virmo zināms optimisms. BMW vienās no pasaules prestižākajām sacīkstēm triumfēja 1999. gadā, tolaik mašīnām sacenšoties, izmantojot V12 motorus. Pēc tam sākās BMW konkurentu Audi dominance, kas no 2000. līdz 2008. gadam neuzvarēja tikai vienā Lemānā.

BMW pagaidām vēl nav paziņojis V8 motora tilpumu, taču klases noteikumi paredz, ka maksimālā atļautā iekšdedzes dzinēja jauda ir 640Zs. Visas komandas izmanto vienādus Bosch veidotus elektromotorus, kas novietoti uz aizmugurējās ass, attīstot 50kW jaudu. Auto kopējā jaudā nedrīkst pārsniegt 671Zs. Elektromotoru ar elektrību baro baterijas, kas izstrādātas “Williams Advanced Engineering” rūpnīcā.

AvotsAutocar
Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma