Izskatās, ka cerībā nopelnīt vairāk naudas “Twitter” ir sagādājis lielas nepatikšanas pats sev. Tiek ziņots, ka uzņēmums izmantojis lietotāju e-pasta adreses un tālruņu numurus mērķētām reklāmām. Par šo gājienu “Twitter” būs jāmaksā 150 miljonu ASV dolāru liels sods, kā arī jāpieņem datu konfidencialitātes programmas auditi un jārēķinās ar citiem ierobežojumiem.
Apsūdzībā tiek apgalvots, ka “Twitter” laikā no 2013. līdz 2019. gadam sagrozījis savu vietnes politiku, šādā veidā pārkāpjot arī Federālās tirdzniecības komisijas likumus. Uzņēmums mudināja lietotājus pievienot tālruņa numuru vai e-pasta adresi, lai iespējotu tādu drošības opciju kā divfaktoru autentifikācija. Tomēr patiesībā “Twitter” šajā ziņā ne tik daudz domāja par lietotāju drošību, bet gan peļņas gūšanu. Šos datus uzņēmums klusām iekļāva arī savā reklāmu mērķauditorijas atlases sistēmā. 2019. gadā “Twitter” atvainojās, sakot, ka to izdarīja “netīšām”.
Tāpat norādīts, ka šajā periodā “Twitter” nepatiesi apgalvoja, ka ievēro Eiropas Savienības – ASV un Šveices – ASV privātuma nosacījumus, kas nosaka to, kā uzņēmumi var atkārtoti izmantot lietotāju datus.
Bez 150 miljonu dolāru soda par šiem pārkāpumiem “Twitter” būs jāievieš arī “visaptveroša” privātuma un informācijas drošības programma, regulāri jāveic drošības pasākumi un auditi. Tāpat uzņēmumam būs jāinformē ikviens, kurš pievienojās “Twitter” pirms 2019. gada, par šo apsūdzību un sekām.
Ironiski, ka paši lietotāji šajā gadījumā ir cietēji un pievienotā vērtība, bet piķi savā starpā apgroza regulators, reklāmdevējs un platforma. Atkal.
Kārtējais gadījums, kur tie 150 miljoni ir kapeikas, salīdzinot ar tiem ieņēmumiem un viņiem ir daudz lielāka jēga turpināt darīt iesākto un maksāt sodus.