Web Analytics
More
    Reklāma

    BMW norāda, ka mašīnas vairs nevar kļūt smagākas

    Jaunākie raksti

    Ar katru nākamo paaudzi mašīnas kļūst lielākas un smagākas. Tas attiecas uz pilnīgi visiem autoražotājiem, arī BMW – jaunais elektriskais “i7” sver 2,6 tonnas. 7. sērijas produktu vadītājs Kristofs Fagšlungers intervijā izteicies, ka šobrīd sasniegts punkts, kad BMW mašīnas vairs nevar kļūt smagākas.

    “Nedomāju, ka mašīnas kļūs smagākas nekā šobrīd. Mums kā vieglo pasažieru autoražotājam ir iespējams izpildīt visas prasības, iekļaujoties mašīnas svara rāmjos,” stāsta Fagšlungers.

    Ir daudz un dažādu iemeslu, kāpēc mašīnu masa strauji augusi – klienti pieprasa dažādas izklaides funkcijas un ērtības, kas neizbēgami liek augt masai. Piemēram, masāžas sēdekļi sver aptuveni 30 kilogramus vairāk nekā parasti sēdekļi. Autoražotāji meklē risinājumus, kā samazināt svaru un izmēru, vienlaikus nodrošinot nemainīgi kvalitatīvu funkcionalitāti. “Komfortam paredzētās tehnoloģijas attīstās, tās kļūst mazākas un viedākas – mēs varam samazināt trokšņus, mašīnu aprīkojot ar skaņu izolējošiem materiāliem, bet arī varam izmantot arī trokšņu slāpēšanu, tāpat kā to dara audio sistēmās,” stāsta produktu vadītājs. Nepalīdz arī elektrifikācija un pāreja uz elektroauto, kas ar smagām baterijām auto atkal padara smagāku.

    “i7” nebūs smagākā BMW mašīna – par to kļūs gaidāmais “XM” modelis, kura pašmasa tuvosies 3 tonnām. Tiesa, mašīnas mūžīgi nekļūs lielākas un Fagšlungers norāda, ka tuvojas diena, kad sāksim iet pretējā virzienā, proti, mašīnas kļūs mazākas un vieglākas. “Kad vairs nevarēsiet iebraukt pa garāžas vārtiem vai apgriezties uz ielas, tad būs pienākusi šī diena. Arī bateriju tehnoloģijas attīstas – tāda paša izmēra un svara baterijās varam ielādēt arvien vairāk enerģijas. Šī attīstība tikai turpināsies,” saka BMW pārstāvis.

     

    AvotsCarBuzz
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    29.04.2022 14:01

    … dažādas izklaides funkcijas … masāžas sēdekļi sver aptuveni 30 kilogramus vairāk …

    …. un būs “vieglie” auto, kuriem vajadzēs C un D tiesības :P

    ThinkGreen
    29.04.2022 16:18

    Tad jau elektriskajiem dēļ palielinātā svara jāpaceļ lielāku ceļa nodokli, citādāk negodīti, ka mēs ar saviem 2x vieglākiem “dūmotājiem” nebojājam ceļu, bet šie ar “1/2 elektriskajiem kraviniekiem” taisa risas asfaltā. Rezultātā asfalts 2x biežāk jāmaina, kas rada papildus lielu apjomu CO2 izmešus!

    Basics
    01.05.2022 10:16
    Reply to  ThinkGreen

    Dūmotājs varbūt mazāk lauž ceļu, bet vairāk pieirš gaisu uz/ap ceļa. Elektriskais smagāks. Riepas dilst un iet pa gaisu abiem. Rezultātā nodoklis vienāds abiem.

    Skābene
    02.05.2022 09:01

    Drīz vajadzēs C kategoriju un tahogrāfu, ja gribēs braukt ar limuzīnu! :D

    Reklāma