Reklāma

Ukraina izmanto sejas atpazīšanas tehnoloģiju Krievijas karavīru identificēšanai

Jaunākie raksti

Logitech Ergo M575 datorpeles apskats – kad bumbiņa kustina kursoru

Dažādi ergonomiski risinājumi nav nekas jauns, bet tie kļuvuši arvien aktuālāki laikā, kad daudzi pārgāja strādāt no ofisa uz...

Paredzams, ka drīzumā iPhone lietotāji sāks ieraudzīt arvien vairāk reklāmu

Līdz šim iPhone lietotāji netika pārāk noslogoti ar dažādām reklāmām, taču tuvākā nākotnē tas varētu notikt, un arvien vairāk...

“Beats” izstrādājis īpašas austiņas Kimas Kardašjanas gaumē

"Apple" piederošais uzņēmums "Beats" jau vairākkārt radījis īpašas kolekcijas bezvadu austiņas. Piemēram, ir dzirdēts gan par Ukrainai veltītām austiņām,...

“Elektrum Drive” un e-mobi tīklā būs vienota norēķinu sistēma

Konkurences padome lēmusi atļaut AS “Latvenergo”, VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) un AS “Unifiedpost” paziņoto vienošanos, kas nodrošinās...

Mākslīgā intelekta talantu programmai pirmais izlaidums

Trešdien, 10. augustā, Liepājas pārstāvniecībā Rīgā, Liepājas tehnoloģiju klasteris un Liepājas pašvaldība rīkoja pirmo Mākslīgā intelekta talantu programmas izlaidumu....

Karā, kas šobrīd norisinās Ukrainā, būtiska nozīme ir ne tikai ieročiem, bet arī tehnoloģijām. Piemēram, Ukraina sākusi izmantot “Clearview AI” sejas atpazīšanas tehnoloģiju, kas lieti noder Krievijas karavīru identificēšanai.

Uzņēmuma izpilddirektors Hoans Tons Zets norādījis, ka pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā “Clearview AI” piedāvāja Ukrainas Aizsardzības ministrijai brīvu piekļuvi savai sistēmai. Uzņēmums sākotnēji ierosinājis, ka valsts šo tehnoloģiju var izmantot, lai atkal apvienotu bēgļus ar viņu ģimenēm, cīnītos ar dezinformāciju, identificētu ienaidniekus, mirušos utml. “Clearview AI” gan uzsvēris, ka šo risinājumu gan nevajadzētu izmantot kā vienīgo identifikācijas metodi.

Norādīts, ka uzņēmumam ir piekļuve vairāk nekā diviem miljardiem fotoattēlu no Krievijas sociālā medija “VKontakte”, taču kopumā tā datubāzē glabājas vairāk nekā desmit miljardi attēlu. Vienlaikus “Clearview AI” radītā tehnoloģija saņēmusi arī krietnu devu kritikas. Nesenākais gadījums noticis vien šomēnes, kad uzņēmums saņēmis 20 miljonu eiro lielu sodu no Itālijas, kas lika dzēst savu iedzīvotāju un pilsoņu attēlus saistībā ar datu aizsardzības pārkāpumiem. Līdzīgi gadījumi saistās arī ar Lielbritāniju, Kanādu, Austrāliju, Franciju, ASV, kā arī “Meta”, “Google”, “Venmo”, “Twitter”, kas pieprasījuši uzņēmumam dzēst savu lietotāju attēlus.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma