Reklāma

Jūnija sākumā norisināsies starptautisks, mediju jomai veltīts hakatons MediaHack 2021

Jaunākie raksti

Fintech uzņēmums “Wise” (“TransferWise”) plāno kļūt par publisku kompāniju

Finanšu tehnoloģiju uzņēmums "Wise", kas agrāk bija pazīstams kā "TransferWise", nācis klajā ar paziņojumu, ka vēlas kļūt par publisku...

“Facebook” sākot ar 22. jūniju piedāvās publicēt arī podkāstus

Podkāsti jeb aplādes, jeb raidieraksti - kā katram tos labāk patīk saukt, īpaši pandēmijas laikā guvuši popularitāti klausītāju vidū....

“Canon” savos Ķīnas birojos izmanto kameras, kas ļauj ienākt tikai smaidīgiem darbiniekiem

Ir tāds teiciens, ka smaids rada smaidu, un šķiet, ka tehnoloģiju uzņēmums "Canon" tam ir pieķēries pārāk cieši. Kompānija...

“SpaceX” raķešu sistēmas “Starship” pirmais orbitālais lidojums tiks atlikts

Lai arī sākotnēji "SpaceX" savas "Starship" raķešu sistēmas, kurā ietilpst kosmosa kuģis “Starship” (upper stage) un pirmā posma raķete...

“Spotify” piesaka karu “Apple Podcasts” – iegādājas AI uzņēmumu “Podz”

Tieši pirms pāris dienām, 15. jūnijā, "Apple" oficiāli izlaida savu podkāstu abonēšanas platformu, sastādot nopietnu konkurenci "Spotify". "Spotify", jūtot,...

No šī gada 3. līdz 6. jūnijam Latvijā notiks tiešsaistes hakatons, kas veltīts mediju jomas izaicinājumiem. Pasākumā aicināti piedalīties studenti, dizaineri, programmētāji un topošie uzņēmēji, kā arī mediju jomas pārstāvji. Komandām būs iespēja saņemt pieredzējušu mentoru un ekspertu atbalstu, lai izstrādātu risinājumus, kas uzlabos vai pat mainīs veidus, kā tiek radīts un patērēts mediju saturs. Labākajām komandām būs iespēja cīnīties par 3000 EUR balvu fondu, lai attīstītu ideju pēc hakatona.

Dalība MediaHack 2021 ir bez maksas, un līdz 2. jūnijam pasākumam var reģistrēties ikviens gan ar savu ideju, vai bez tās. Pieteikties var jau iepriekš izveidotas komandas, savukārt tiem, kas pieteiksies individuāli, būs iespēja veidot jaunu komandu vai pievienoties citai idejai. Reģistrācija: https://mediahack.co

Hakatona jeb ideju maratona mērķis ir 48h laikā radīt inovatīvas idejas mediju jomā, novērtēt idejas biznesa potenciālu un izveidot starpdisciplināras komandas, kas spēj šīs idejas realizēt dzīvē. Idejas var pieteikt četrās kategorijās – “Mediju satura radīšana”, “Mediju satura izplatīšana”, “Interaktīvs un iesaistošs mediju saturs” un “Nākotnes mediji”.

“Hakatons – tā ir iespēja ikvienam dalībniekam atklāt savu potenciālu, dalīties ar idejām, iegūt jaunus domu biedrus un palīdzēt risināt sabiedrībai svarīgus jautājumus. Šī hakatona izaicinājumi ir saistīti ar mediju saturu un tā ietekmi uz mums visiem. Kopīgi komandā darbojoties pie kāda no izaicinājumiem jūs ne tikai paplašināsiet savu redzesloku, bet, iespējams, arī atradīsiet savu nākotnes aicinājumu!” norāda profesore Signe Bāliņa, LU Inovāciju centra LUMIC direktore.

Hakatona laikā komandām būs iespēja saņemt padomus gan no mediju, gan tehnoloģiju jomas profesionāļiem un ekspertiem. Pirms hakatona tiek organizēti divi vebināri, kuros tiks runāts par mediju jomas izaicinājumiem (19. maijs) un mediju tehnoloģiju tendencēm (26. maijs). Mākslīgais intelekts, 5G tehnoloģijas, paplašinātā un virtuālā realitāte – tās ir tikai dažas no tehnoloģijām, kas mainīs veidus, kā tiek radīts un patērēts mediju saturs.

“DELFI regulāri rūpējas par mediju nozares attīstību un kvalitatīvu izaugsmi, gan organizējot jauno žurnālistu skolu, gan atbalstot studentus gan ar stipendijām, gan prakses vietām. Šoreiz mēs vēlamies atbalstīt jaunas idejas un risinājumus, kas varētu palīdzēt attīstīties medijiem un mūsu nozarei kopumā. Lai tas notiktu, hakatonā kā eksperti piedalīsies DELFI komandas pārstāvji, bet pirmās vietas ieguvējam nodrošināsim balvu 1500 eiro apmērā. Tāpēc aicinām dalībniekus būt drosmīgiem, aizrautīgiem un inovatīviem un nepieciešamības gadījumā vērsties pie mūsu ekspertiem, lai saņemtu padomu. Pēc hakatona esam gatavi izskatīt iespēju uzsākt sadarbību ar kādu no komandām, lai labākās idejas sasniegtu pēc iespējas lielāku auditoriju,” saka DELFI valdes priekšsēdētājs Konstantīns Kuzikovs.

Lai attīstītu studentos inovatīvu domāšanu, jaunrades prasmes un uzņēmējspēju, Latvijas Universitāte un Rīgas Tehniskā universitāte īsteno projektu “Inovāciju granti studentiem”. Visu programmu un līmeņa studentiem tiek piedāvāts iesaistīties dažādās aktivitātēs un pilnveidot uzņēmējspēju, sadarboties ar industriju, attīstīt agrīnas zinātņietilpīgas biznesa idejas, saņemt stipendiju un atbalsta grantus. MediaHack 2021 hakatons notiek projekta “Inovāciju granti studentiem” ietvaros,  un tiek līdzfinansēts no Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekta Nr.1.1.1.3/18/A/007 “Latvijas Universitātes inovāciju granti studentiem”.

“Jau kopš seniem laikiem tehnoloģijas ir mainījušas veidus, kā Informācija tiek nodota un saņemta. Piemēram, Gūtenbergs, kurš radīja grāmatu iespiešanas tehnoloģiju, mainīja veidu, kādā ātrumā cilvēki var saņemt informāciju. Pateicoties šai tehnoloģijai radās jaunas industrijas un sabiedrība kopumā kļuva daudz informētāka. Aicinu visus Latvijas studentus šajā hakatonā nākt ar drosmīgām idejām un radīt jaunas vai kombinēt esošās tehnoloģijas, kas ļaus veidot inovatīvu un interesantu mediju saturu, kā arī šī satura patērētājiem nodrošinās nebijušu un unikālu pieredzi”, saka Rīgas Tehniskās universitātes zinātņu prorektors Tālis Juhna.

Pasākuma sadarbības partneri ir Latvijas Universitāte, Rīgas Tehniskā universitāte, RTU Dizaina fabrika, biedrība “WindHackers”, DELFI, Tilde, LSM.lv, Latvijas Radio 5, Latvijas Televīzija, mediju grupa “Latvijas Mediji”, Ghetto Games, Vividly.

“Mēs saskaramies ar sociālo mediju gigantu dominances, viltus ziņu un esošo mediju biznesa modeļu izaicinājumiem, tāpēc mums ir vajadzīgi novatoriski risinājumi, lai mediji būtu uzticami, iesaistoši un pieejami visiem gan šobrīd, gan nākotnē. Kas un kā veido mediju saturu? Kā saturs tiek nogādāts auditorijai? Kā mēs mijiedarbojamies ar mediju saturu? Šie ir daži no jautājumiem, uz kuriem hakatona dalībnieki meklēs atbildes. Aicinām hakatona dalībniekus paskatīties uz mediju nozari no dažādiem skatu punktiem un izaicināt gan sevi, gan savu ideju”, saka MediaHack 2021 organizators un biedrības “WindHackers” vadītājs Kārlis Skuja.

Tiešsaistes hakatonu organizē biedrība “WindHackers”, kuras mērķis ir veicināt inovatīvu un tehnoloģijās balstītu ideju veidošanos jauniešu vidē, kā arī apvienot cilvēkus no dažādām nozarēm un sfērām, veicinot starpdisciplināro sadarbību un jaunu uzņēmumu izveidi.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma
Reklāma