Reklāma

airBaltic un LMT parakstījuši nodomu protokolu sadarbībai bezpilota lidaparātu jomā

Jaunākie raksti

“Google Phone” lietotāji varēs automātiski ierakstīt zvanus no svešiem numuriem

Janvāra sākumā baumu līmenī klajā nāca informācija par to, ka lietotnes "Google Phone" izmantotāji kaut kad tuvā nākotnē varētu...

Programmatūras kļūdas dēļ “Mustang Mach-E” elektriskais krosovers var kļūt neiedarbināms

"Ford" elektriskais krosovers "Mustang Mach-E" programmatūras kļūmes dēļ var palikt ar tukšu 12V akumulatoru, kas savukārt var novest pie...

Izziņots OnePlus Nord LE – nopirkt to nevar, var tikai laimēt

OnePlus atkal atgriezies ar it kā jauna, bet jau kaut kur redzēta OnePlus Nord LE viedtālruņa izziņošanu. OnePlus Nord...

64-bitu Google Chrome Android versijai vajadzēs 8 GB RAM

Apple ar iOS 11 jau 2017. gadā pārlēca uz 64-bitu lietotnēm, tur izstrādātājiem nebija nekādas teikšanas - vai nu...

Pērtiķis ar implantētu “Neuralink” čipu tikai ar prātu spēj dzenāt bumbiņu (video)

Īlona Maska vadītais uzņēmums "Neuralink", kas koncentrējas uz mikroshēmu izstrādi, kuras spēj savienot smadzenes ar datoriem, nācis klajā ar...

Latvijas lidsabiedrība airBaltic un uzņēmums LMT parakstījuši nodomu protokolu sadarbībai bezpilota lidaparātu jomā. Protokols paredz kopīgi attīstīt LMT apmācību programmu dronu pilotiem, kā arī attīstīt dažādus risinājumus dronu un vispārējā aviācijas pārraudzībā. Abi uzņēmumi sadarbosies arī mobilā tīkla pārklājuma testēšanai gaisā un citos dronu attīstības virzienos.

Šobrīd pasaulē notiekošā straujā digitālā transformācija būtiski iezīmē jaunu produktu un risinājumu nepieciešamību, kas nākotnē ļautu pilnvērtīgi izmantot tehnoloģiju, to skaitā dronu un mobilo sakaru, sniegtās priekšrocības un iespējas. Sūtījumu piegāde ar dronu, grūti izstaigājamu teritoriju apsekošana un zāļu vai pat donora orgānu steidzama piegāde pacientiem ir nākotne, pie kuras īstenošanas šobrīd industrija strādā. Kaut arī attālināti dronu lidojumi šobrīd nav plaši izplatīti, jo normatīvie akti drošības nolūkos paredz, ka dronus var pilotēt tikai tiešā redzamībā, tiek lēsts, ka nākotnē ap 70% no visiem bezpilota gaisa kuģu komerciālajiem lidojumiem notiks ārpus pilota tiešas redzamības.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits: “Ir apsveicami, ka nozares vadošie uzņēmumi arī vīrusa pandēmijas apstākļos saglabā stratēģisku redzējumu un domā par ilgtspējīgām inovācijām. Tas ir svarīgi, lai, tautsaimniecībai atkopjoties, uzņēmumi jau būtu sagatavojušies nākamajiem attīstības soļiem.”

“Strādājam pie tā, lai pēc iespējas drīzāk varētu veikt lidojumus ārpus redzamības un ieviest autonomo dronu lidojumu risinājumus. Lai veiktu attālinātu lidojumu ārpus pilota redzamības zonas, ir būtiski nodrošināt iespēju sazināties ar dronu un nosūtīt tam komandas jebkurā lidojuma fāzē. Tāpēc būtisks stabils, ātrs un uzticams mobilais tīkls. Papildus nepieciešama vadības programmatūra un vadības centra risinājums, ar ko pilots var ērti operēt, veicot lidojumu,” stāsta LMT viceprezidents Ingmārs Pūķis.

Būtiski, lai, attīstoties tehnoloģijām, arī bezpilota lidaparātu lietošana kļūtu ne tikai vienkāršāka, bet arī plašāka. Mobilo sakaru tīkla pieslēgums uzlabo šādu ārpus redzamības dronu lidojumu drošību, kā arī sniedz plašākas iespējas dronu attālinātajai vadībai un vienlaicīgi vairāku dronu sinhronai izmantošanai.

“Tāpat kā dronu pielietojums dažādās nozarēs, arī dronu lietotāju īpatsvars arvien pieaug. Mums kā aviokompānijai ir būtiski, lai šī tendence neradītu apdraudējumu, bet būtu vērtīgs ieguvums gan Latvijas sabiedrībai, gan valstij kopumā. Esam gandarīti, ka, sadarbojoties ar kvalificētiem inovāciju ekspertiem, arī aviācijas jomā varēsim nodrošināt gan zinošus pilotus, kuri ir profesionāli apmācīti vadīt dronus, gan rast arvien inovatīvus risinājumus bezpilota lidaparātu jomā,” norāda airBaltic Training izpilddirektors Kristaps Lapsa.

Lai attīstītu dronu inovācijas Latvijā, LMT kopā ar citu valstu partneriem piedalās Eiropas bezpilota lidaparātu ekosistēmas attīstības projektā COMP4DRONES. Tāpat LMT ir arī globālās bezpilota lidaparātu satiksmes vadības asociācijas GUTMA biedrs un piedalās starptautiskās mobilo sakaru asociācijas GSMA dronu risinājumu attīstības darbā.

Reklāma

7 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
7 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
azad

Diez cik tas atkal latviešu tautai izmaksās?

Furieux

Laikam neesi informēts, ka viņiem tos ieguldītos līdzekļus būs jāatdod.

azad

Tiešām?😂😂😂

Edgars Rozentals

airBaltic turpina strādāt tā itkā viņi būtu rentabli. Fakts ir tāds ka covid ievazāja caur lidostu un tas ka savlaicīgi neveica tur testus.

Pičs

Kātad :) Un cik pāri robežām privātās mašīnās un autobusos atveda, lidojot no Viļņas un Tallinas?

Krotow

Interesanti vai pēc visa šitā mazo privāto lidoņu lietošana hobija līmenī vispār būs iespējama? Vai arī būs obligāti jāpiesakās kaut kādā mūsdienīgā DOSAAF variantā, jāiemaksā tur $$$$ un jābrauc uz kaut kādu vienu konkrētu garlaicīgu pļavu stingri noteiktos laikos?

arcsin

https://uas.caa.lv/dronu-lidojumi/
Atvēli 5 minūtes sava laika un viss kļūs skaidrs.

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: