Reklāma

airBaltic un LMT parakstījuši nodomu protokolu sadarbībai bezpilota lidaparātu jomā

Jaunākie raksti

Capital uzņēmumiem dod iespēju gudri pārvaldīt savas Apple ierīces ar Apple Business Manager

Uzņēmums Capital, kas ir Apple oficiālais pārstāvis, piedāvā ne tikai iegādāties ierīces, bet arī sniedz dažāda veida pakalpojumus. Pēdējo...

“Audi” pēc 2026. gada vairs neradīs jaunus modeļus ar iekšdedzes dzinējiem

Kā vēsta ziņu aģentūra Reuters, vācu autoražotājs jau no 2026. gada vairs neradīs jaunus modeļus ar iekšdedzes dzinējiem, tiesa, "Audi"...

ASUS izziņojis pieejamas cenas ExpertBook B1 un L1

ASUS izziņojis jaunos ExpertBook B1 un L1 klēpjdatorus, kas ir ne tikai pietiekami viegli un jaudīgi, bet tie arī...

Kļūda iOS operētājsistēmā pārtrauc Wi-Fi pieslēgumu, ja tam ir dīvains nosaukums

Interesantu kļūdu iOS 14 operētājsistēmā atradis drošības pētnieks Karls Šū (Carl Shou), apgalvojot, ka iPhone pieslēdzoties pie bezvadu interneta...

RTU zinātnieki attīsta risinājumu, kas ļaus ēkām pielāgotiess temperatūras maiņām

Aizgūstot idejas no dabas, Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Vides aizsardzības un siltuma sistēmu institūta (VASSI) zinātnieki attīsta viedu un...

Latvijas lidsabiedrība airBaltic un uzņēmums LMT parakstījuši nodomu protokolu sadarbībai bezpilota lidaparātu jomā. Protokols paredz kopīgi attīstīt LMT apmācību programmu dronu pilotiem, kā arī attīstīt dažādus risinājumus dronu un vispārējā aviācijas pārraudzībā. Abi uzņēmumi sadarbosies arī mobilā tīkla pārklājuma testēšanai gaisā un citos dronu attīstības virzienos.

Šobrīd pasaulē notiekošā straujā digitālā transformācija būtiski iezīmē jaunu produktu un risinājumu nepieciešamību, kas nākotnē ļautu pilnvērtīgi izmantot tehnoloģiju, to skaitā dronu un mobilo sakaru, sniegtās priekšrocības un iespējas. Sūtījumu piegāde ar dronu, grūti izstaigājamu teritoriju apsekošana un zāļu vai pat donora orgānu steidzama piegāde pacientiem ir nākotne, pie kuras īstenošanas šobrīd industrija strādā. Kaut arī attālināti dronu lidojumi šobrīd nav plaši izplatīti, jo normatīvie akti drošības nolūkos paredz, ka dronus var pilotēt tikai tiešā redzamībā, tiek lēsts, ka nākotnē ap 70% no visiem bezpilota gaisa kuģu komerciālajiem lidojumiem notiks ārpus pilota tiešas redzamības.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits: “Ir apsveicami, ka nozares vadošie uzņēmumi arī vīrusa pandēmijas apstākļos saglabā stratēģisku redzējumu un domā par ilgtspējīgām inovācijām. Tas ir svarīgi, lai, tautsaimniecībai atkopjoties, uzņēmumi jau būtu sagatavojušies nākamajiem attīstības soļiem.”

“Strādājam pie tā, lai pēc iespējas drīzāk varētu veikt lidojumus ārpus redzamības un ieviest autonomo dronu lidojumu risinājumus. Lai veiktu attālinātu lidojumu ārpus pilota redzamības zonas, ir būtiski nodrošināt iespēju sazināties ar dronu un nosūtīt tam komandas jebkurā lidojuma fāzē. Tāpēc būtisks stabils, ātrs un uzticams mobilais tīkls. Papildus nepieciešama vadības programmatūra un vadības centra risinājums, ar ko pilots var ērti operēt, veicot lidojumu,” stāsta LMT viceprezidents Ingmārs Pūķis.

Būtiski, lai, attīstoties tehnoloģijām, arī bezpilota lidaparātu lietošana kļūtu ne tikai vienkāršāka, bet arī plašāka. Mobilo sakaru tīkla pieslēgums uzlabo šādu ārpus redzamības dronu lidojumu drošību, kā arī sniedz plašākas iespējas dronu attālinātajai vadībai un vienlaicīgi vairāku dronu sinhronai izmantošanai.

“Tāpat kā dronu pielietojums dažādās nozarēs, arī dronu lietotāju īpatsvars arvien pieaug. Mums kā aviokompānijai ir būtiski, lai šī tendence neradītu apdraudējumu, bet būtu vērtīgs ieguvums gan Latvijas sabiedrībai, gan valstij kopumā. Esam gandarīti, ka, sadarbojoties ar kvalificētiem inovāciju ekspertiem, arī aviācijas jomā varēsim nodrošināt gan zinošus pilotus, kuri ir profesionāli apmācīti vadīt dronus, gan rast arvien inovatīvus risinājumus bezpilota lidaparātu jomā,” norāda airBaltic Training izpilddirektors Kristaps Lapsa.

Lai attīstītu dronu inovācijas Latvijā, LMT kopā ar citu valstu partneriem piedalās Eiropas bezpilota lidaparātu ekosistēmas attīstības projektā COMP4DRONES. Tāpat LMT ir arī globālās bezpilota lidaparātu satiksmes vadības asociācijas GUTMA biedrs un piedalās starptautiskās mobilo sakaru asociācijas GSMA dronu risinājumu attīstības darbā.

Reklāma

7 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
7 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments

Diez cik tas atkal latviešu tautai izmaksās?

Laikam neesi informēts, ka viņiem tos ieguldītos līdzekļus būs jāatdod.

Tiešām?😂😂😂

airBaltic turpina strādāt tā itkā viņi būtu rentabli. Fakts ir tāds ka covid ievazāja caur lidostu un tas ka savlaicīgi neveica tur testus.

Kātad :) Un cik pāri robežām privātās mašīnās un autobusos atveda, lidojot no Viļņas un Tallinas?

Interesanti vai pēc visa šitā mazo privāto lidoņu lietošana hobija līmenī vispār būs iespējama? Vai arī būs obligāti jāpiesakās kaut kādā mūsdienīgā DOSAAF variantā, jāiemaksā tur $$$$ un jābrauc uz kaut kādu vienu konkrētu garlaicīgu pļavu stingri noteiktos laikos?

https://uas.caa.lv/dronu-lidojumi/
Atvēli 5 minūtes sava laika un viss kļūs skaidrs.

Reklāma
Reklāma