Web Analytics
More
    Reklāma

    Līdz gada beigām Maskavā kursēs vairāk nekā 1000 elektriskie autobusi

    Jaunākie raksti

    Krievijas galvaspilsētas Maskavas sabiedriskais transports pamazām tiek modernizēts, vecos autobusus nomainot uz jauniem, elektriskiem autobusiem. Maskavas sabiedriskā transporta maršrutos jau šobrīd kursē ap 600 elektriskiem autobusiem, kuri tiek pielietoti 33 maršrutos. Tas ir lielākais elektrisko autobusu skaits kādas Eiropas pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā.

    Maskavas transporta departamenta vadība nesnauž, jau šogad plānojot papildus 400 jaunus autobusus, kas kopējo skaitu palielinās jau līdz apaļam tūkstotim. Arī tālākā nākotnē plāni ir gana ambiciozi – nākamo četru gadu laikā elektrisko autobusu skaits pilsētas ielās jau pārsniegšot divus tūkstošus.

    Reklāma

    Arī ar to Maskavas plāni neapstājās – līdz 2032. gadam viss pilsētas sabiedriskais transports būs tikai un vienīgi elektrisks. Tiek plānots iegādāties jaunus, efektīvākus tramvajus, kā arī attīstīt pārējo transporta tīklu vienā no Eiropas lielākajām pilsētām. Ņemot vērā, ka Maskavā un tās piepilsētās dzīvo vairāk nekā 12 miljoni cilvēku, arī pakāpeniska pāreja uz elektrisku sabiedrisko transportu gādās par labāku gaisa kvalitāti.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    40 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    DMG
    05.03.2021 10:16

    Smieklīgi protams, ka vienā Krievijas punktā domā zaļi un tikmēr blakus taisa gigantiskus atkritumu kalnus un lej zemē visus sūdus, kas vien saražoti. Drīz vien var sagaidīt, ka visas tās baterijas arī atradīsies kaut kur netālu no Maskavas ieraktas zemē.

    Last edited 3 years ago by DMG
    05.03.2021 10:34
    Reply to  DMG

    Varen plaša mana zeme dzimtā ;)
    (tālāk pasaciņa par brīvo cilvēku)

    — «Dziesma par dzimteni», Ļebeģeva-Kumača vārdi.

    0952
    05.03.2021 11:07
    Reply to  DMG

    nevis zaļi domā, bet savtīgi.
    krievijā, tāpat kā vairumā valstu, budžeta iepirkumi ir iespēja uzsildīt ķepas, tur būs ne tikai nanoūdens, bet arī mācītāju brigādes, kas pirms reisa slacīs autobusus ar svētīto ūdentiņu un apkvēpinās ar mirrēm, un ne jau par pašizmaksu.

    KKTK
    05.03.2021 15:37
    Reply to  0952

    +101

    Aigars Axx
    05.03.2021 11:52

    Nu, labi, mūsējie ar nav slimāki un pamanās sildīt ķepas. Bet, runājot par Maskavu, iztrūkst dati par kopējo autobusu skaitu pilsētā, lai saprastu mērogu. Varbūt tas tūkstotis ir piliens jūrā. Un smieklīgi vai sāpīgi būs, ja nepieciešamo elektrību ražos aizvēsturiskās TEC kurinot akmeņogles. Moderns dīzelis radītu 5x mazāku skādi.

    REALAIS
    05.03.2021 12:16
    Reply to  Aigars Axx

    Jā, tāpēc turpināt attīstīt dīzeļus un nepāriet uz elektrību? Pilsētā tieši labāk ir pāriet uz elektriskajiem transportiem, it sevišķi autobusiem, kuriem patēriņš ir ļoti liels. Un Elektriskajiem autobusiem uzturēšana arī ir daudz lētāka nekā dīzeļiem. Un ar laiku arvien vairāk un vairāk tiks ražota “zaļā” elektrība, nekur jau tas nepazudīs.
    Šobrīd lielākie ieguvēji būs cilvēki un viņu plaušas pilsētās.

    Skābene
    05.03.2021 12:42
    Reply to  REALAIS

    Tev ir pieejami rādītāji par EV autobusu ekspluatācijas izmaksām pret ICE autobusiem? Cik ilgi kalpo akumulatori sabiedriskajam transportam, kas lielajās pilsētās kursē 24/7 un tiek lādēts ar ātro uzlādi, reisa galapunktos, lai iekļautos grafikos.
    Cik ilgs mūžs ir Bolt elektriskajam stāvdrāzim? Ja pareizi atceros, tad 3-4 mēneši.

    REALAIS
    05.03.2021 13:43
    Reply to  Skābene

    Un tu te iebrauc auzās. Es strādāju Londonā uz autobusiem jau gandrīz 4 gadus. Tieši šobrīd manis brauktais maršruts pāriet uz elektroautobusiem. Šobrīd ir piegādāti 10 no nepieciešamajiem 18 autobusiem. Es šobrīd rakstu esot galapunktā no elektriskā autobusa. Neviens autobuss nekursē 24/7. Retais maršruts kurš ir 24/7. Autobusi netiek lādēti ar ātro uzlādi.
    Šī brīža 2stāvīgais autobuss var nobraukt jauns aptuveni 250-260 km ar pilnu uzlādi. Manā maršrutā autobusi brauc no 05:00 – 00:30. Retais autobuss kurš nobrauc visu to periodu. Autobusi kuri brwuc lielāko daļu, dienas laikā, pārsvarā vakarā iz 1h-1h30min, kad ir pārtraukums un maršruts pāriet no dienas 10 min intervāla uz vakara/nakts 15 min intervālu nonāk garāžā priekš uzlādes. Autobusi tiek lādēti ar atrāku uzlādi nekā rozeti, bet ne ar ātro uzlādi. Autobusi tiek aprīkoti ar 2 uzlādes ieejām, tātad reāli baterija ir sadalīta 2 daļās un tas ļauj uzlādēt “ātrāk”.

    Tā kā tu esi diezgan tālu no realitātes un pārspīlē nezinot neko kā īstenībā strādā autobusu pārvadājumi sabiedriskajā transportā normālos apstākļos.

    REALAIS
    05.03.2021 15:07
    Reply to  REALAIS

    Dubultā lādēšana

    20210305_125658.jpg
    REALAIS
    05.03.2021 15:08
    Reply to  REALAIS

    Dienas vidū uzliku lādēties. Tā ir paredzēts pēc grafika.

    Last edited 3 years ago by REALAIS
    REALAIS
    05.03.2021 15:09
    Reply to  REALAIS

    Neielādējas 2.bilde.

    Last edited 3 years ago by REALAIS
    Krotow
    05.03.2021 15:39
    Reply to  REALAIS

    Strādā uz autobusa? T.i. sēdi uz autobusa jumta un rausti striķus kā misters Bīns? Tur bija vēl daži gimalajiešu lāči.

    Jums tur Londonā stangas autobusiem ar lādēšanu pieturās netaisās ieviest? Vai bezvadu lādēšanu – nebrīnos ja Džonsons uz ko tādu parakstītos lai gan lielai jaudai tas ir nonsenss.

    REALAIS
    05.03.2021 15:47
    Reply to  Krotow

    Misters pareizā valoda. Cik tu asprātīgs. Priekš kam īsti tādas sarežģītas lietas? Lādēšana garāžās ir pietiekoša. No rīta visi autobusi sāk ar 100%, un dienas laikā daļa no tiem tiek papildus lādēti 1-2h. Redzēs, kas notiks pēc gada un tālāk ar bateriju kapacitāti. Londonas autobusi teiksim 95% kopsummā strādā pēc intervāla sistēmas nevis pēc grafika sistēmas.

    REALAIS
    05.03.2021 15:48
    Reply to  Krotow

    Un Džonsons ir premjerministrs ne Londonas mērs.

    Krotow
    05.03.2021 17:22
    Reply to  REALAIS

    Nu re, kaut ko derīgu arī uzzinām. Ja tikai 2 stundas jāpalādē pēc maiņas beigām, tas ir apsveicami. Tikai nepārproti – man elektrobusi vai kas līdzīgs interesētu arī Rīgā. Te jau tā pietiek visādu nobrauktu dīzeļu un vasarā svētdienā no lauku mājas atgriežoties, smird jau pie Juglas.

    Tiem kas tankāautobusā – Džonsons bija Londonas mērs pirms 2016. gada. Tagad premjerējot viņš šos elektrobusus spalvu spodrināšanai var bīdīt kā nez kādu sasniegumu. Par gimalajiešu lāčiem brīnos – tā ir angļu valodas ietekme vai mūsu emigranti vēl joprojām jau beigtā sovoka iespaidā puskrieviski vervelē?

    REALAIS
    05.03.2021 17:34
    Reply to  Krotow

    Boris busi ir tie jaunie Routemasteri, kad Džonsons pieprasīja, lai autobusiem, kā vecajos laikos ir 3 durvis, domāja, ka būs atvērtā tipa ar extra cilvēku uz borta. Tas protams bija par dārgu, bet 3 durvis palika. Ieviešot tos autobusus praksē, biļešu reģistrācija samazinājās par 20%, tagad tie autobusi ir atcelti un jauni vairāk netiek ražoti, un profesionālā aprindā tos saukā par Boris autobusiem, nedomājot par to pozitīvā ziņā )) pēc maiņas tās 1-2h ir papildus, lai autobuss droši izvilktu līdz pēdējam reisam. Tā jau lādējās pēc tam visu nakti.

    Ir cita kompānija, kurā tiek veikts eksperiments ar elektriskajiem autobusiem lielākā skaitā , kad pēcpusdienā/vakarā laiž elektrību atpakaļ tīklā no baterijām pa augstāku cenu, un naktī pielādē pilnas baterijas pa lētāku cenu.

    ddfdf
    06.03.2021 22:20
    Reply to  Krotow

    nevienam migrantam neinteresē jūsu filologu “pareizā” latviešu valoda, baigais lepnums tipa: piedzimt bomžu valstī, sovietiskā ģerevņā? Man ir augstākā izglītība lv filoloģijā, un man ir PO uz latviešu valodu, stereotipiskiem latviešiem un tukšu latviju. Jā, ar MAZO burtu.

    Last edited 3 years ago by ddfdf
    KKTK
    05.03.2021 15:42
    Reply to  REALAIS

    Nevēlies uzrakstīt rakstu Kursoram? Vai sabīdīt interviju? Reāli interesanta tēma. Ja kaut kādu elektro auto var katrs apčamdīt un pamēģināt, tad sareizināt ar autobusa savaru un pielietojumu nevar pat sapņos. Tāpēc būtu reāli interesants raksts par pilsētas pasažieru pārvadāšanas tēmu! @Kristap? @Māri?

    Last edited 3 years ago by KKTK
    REALAIS
    05.03.2021 15:52
    Reply to  KKTK

    Es jau parasts autobusa šoferis esmu. Un Londona ir diezgan unikāla, kur dominē 2stāvīgie autobusi, svars ir liels. Viens tāds elektriskais autobuss sver 13,5 tonnas. Kamēr līdzvērtīgs dīzelis ir ap 11,7 tonnas

    REALAIS
    05.03.2021 13:54
    Reply to  Skābene

    Degvielas patēriņa salīdzinājums. Dīzelis Londonas autobusam vienai dienai aiziet aptuveni 300-400£ dienā, elektrības uzlāde aptuveni 20£ dienā.
    Kompānijas informācija/prognoze ir, ka 5 gadu laikā elektriskais autobuss atgūs investētos papildus līdzekļus attiecībā pret lētāku dīzeļa autobusu pateicoties lētākai degvielai un uzturēšanas izmaksām. Kā būs realitātē, to redzēs pēc 4 gadiem, kad jau būs pagājis pirmais periods no citā maršrutā braucošiem wlwktro autobusiem.

    Aigars Axx
    06.03.2021 11:43
    Reply to  REALAIS

    Kā var notērēt degvielu par 400£ vienā dienā? Ar cauru bāku vai tirgojot draugiem?

    REALAIS
    06.03.2021 12:33
    Reply to  Aigars Axx

    Braucot.
    1 kilometrā vecais dīzelis vidēji patērē 0,63 litrus degvielas. Jebšu 4,5MPG (Miles per Gallon).

    1 litra cena mazumtirdzniecībā ir aptuveni 1,26£. Nezinu, kādas ir iepirkuma cenas kompānijām.
    Pēc mazumtirdzniecības cenām 400£ ir 317 litri, kas nodrošinātu aptuveni 500 kilometrus (312 miles)
    Piemērs, Piektdien nobraucu 88 kilometrus 6h 27min laikā esot darbā. Protams tas ir atkarīgs cik konkrēti konkrēts autobuss nobrauc. Šie ir cipari konkrēti par manu maršrutu. Tātad aptuveni manā maršrutā 300-350km ir iespējams kā max. Tad tas varētu būt mierīgi 250-300£ degvielā.

    REALAIS
    06.03.2021 12:37
    Reply to  Aigars Axx

    Rēķinot, ka vecā dīzeļa pašmasa ir 11,7 tonnas(Divstāvīgs autobuss). Un vidēji ar pasažieriem mierīgi salasās 13+ tonnas.

    0952
    05.03.2021 16:32
    Reply to  REALAIS

    ne tik sen lasīju par šo – paši maskavieši nav sajūsmā par trolejbusu līniju likvidēšanu, kas darbojas, trolejbusi kursē kaut cauru diennakti un nav depo jālādē, pēc tam nav arī jādomā kur likt nobraukto akumulatoru.
    doma bija, ka el. autobusus izdevīgi izmantot dinamiskai slodzes mazināšanai – piem. kad slēdz kādu metro staciju, tad organizē pagaidu reisus uz tuvākajām stacijām un tur el. busi tiešām būtu labi piemēroti – nevilks tak vadus pagaidu trol. līnijai un nesmird kā dīzeļbuss un izmaksas. vai pasākumu laikā, kad uz laiku vajag palielināt tr. sist. caurlaidību.

    REALAIS
    05.03.2021 16:43
    Reply to  0952

    Jā, viss vēl miglā tīts, kas notiks ar elektriskajiem transportlīdzekļiem, kad masveidā sāks parādīties “nolietotās” baterijas. Ko ar tām iesāks un kā vispār viss notiksies kaut vai pēc 5-10 gadiem. Bet vadiem ir liela problēma, tā ietekmē transportu augstumu, uzliktu tādus vadus UK, tad palielākiem smagajiem ceļš būtu ciet tajā vietā priekš tādiem, un šeit viņiem diezgan patīk augstie smagie, 2 stāvos paletes.

    Elektriķis
    05.03.2021 12:53

    Šķiet ka Maskavā ir arī trolejbusi tāpat kā Rīgā. Kaut kā nav dzirdēts ka šeit taisītos būvēt jaunas trolejbusu līnijas, kas varētu atvieglot sabiedriskā transporta elektrifikāciju. Tagad ir hibrīdie trolejbusi ar dīzeli. Kādēļ gan dīzeļa vietā nevarētu būt akumulators?

    REALAIS
    05.03.2021 13:47
    Reply to  Elektriķis

    Tāpēc, ka ar dīzeļa motoru var atvienoties no tīkla un turpināt maršrutu ārpus tīkla. Tas ir galvenais ieguvums tādai kombinācijai. Notiek avārija maršrutā? Trolejbuss pāriet uz dīzeli un apbrauc pa blakus ielām. Tāda kombinācija nodrošina manevra iespējas gan veidojot maršrutus kur nav kādu iemeslu dēļ vadi vai arī ārkārtas gadījumu dēļ.

    Elektriķis
    05.03.2021 14:17
    Reply to  REALAIS

    Tomēr nesapratu, kādēļ dīzeļa vietā nevarētu lietot akumulatoru? Braucot un stāvot tas tiek lādēts no vadiem, kad vajag, aslēdzās no vadiem un turpina ar akumulatora enerģiju.

    REALAIS
    05.03.2021 15:04
    Reply to  Elektriķis

    Var, bet kāda īsti jēga kombinēt elektrību ar elektrību? Un ko nozīmētu lādēt? Trolejbuss brauktu no vada vai no baterijas? Ja brauc no vada, kā tiktu lādēta baterija? Depo vajag ierīkot lādētājus, kurus tikai šad tad izmantotu, aizņemtu vietu, kur neko citu īsti nevarētu parkot un būtu jāseko līdzi kurā brīdī kuru autobusu vajag lādēt? Jo braukt no baterijas nav gudra izvēle, jo braukt un vienlaicīgi lādēt būtu ātra nāve baterijām.
    Dīzeļmotors ir labāka alternatīva ar mazākām klapatām. Jo uzņēmumam ir jādomā ne tikai par zaļumu bet arī par efektivitāti, lai vai cik tas izklausītos smieklīgi ja attiecina to uz Rīgas Satiksmi.

    Jack Mort
    05.03.2021 15:17
    Reply to  REALAIS

    Manuprāt, te ir runa par tieši šo variantu – kad kā backup sistēma dīzelis ir trolejbusam izdevīgāks nekā baterijas. Autobusiem uz baterijām sava niša, trolejdīzeļiem sava.

    Elektriķis
    05.03.2021 15:21
    Reply to  REALAIS

    Akumulatoru lādē no vadiem, brīžos kad trolejbuss nepaātrinās vai stāv pieturā, gan bremzējot ar motoru. Tādam verķim nav vajadzīga īpaša lādēšanas ierīce, DC nāk no kontaktvadiem.
    Bremzējot, ja brauc bez vadiem, arī tiek lādēts akumulators. Dīzeļa gadījumā, bremzēšanas enerģija izkūp gaisā.

    REALAIS
    05.03.2021 15:40
    Reply to  Elektriķis

    Es ieteiktu kaut ko labāku. Nomainīt trolejbusus ar elektriskajiem autobusiem, kas būtu daudz reālaka lieta un daudz vienkāršāka.

    Aigars Axx
    06.03.2021 12:21
    Reply to  REALAIS

    Trolejbuss ir tas pats el. autobuss, tikai bez baterijām, tātad vēl vienkāršāka. Tu tik mal savu maļamo, bet pats nesaproti ko runā.

    REALAIS
    06.03.2021 12:42
    Reply to  Aigars Axx

    Bet tieši tā, trolejbusiem nav baterijas. Varbūt pats tu tagad mal neko nesaprotot.

    LAN
    05.03.2021 22:12
    Reply to  Elektriķis

    Domā ka mūsu ūdeņraža autobusiem nav neliels akumulators priekš enerģijas bufera?
    Lai gan nebrīnītos, ka nooptimizējuši uz to un bremzējot jau tā izniekotā enerģija aiziet siltumā (un šeit jau varētu diskutēt vai labāk Euro7 dīzelis vai enerģijas cirks akmeņogles–>elektrība–>ūdeņradis–>elektrība).

    Elektriķis
    06.03.2021 09:08
    Reply to  LAN

    Bremzējot, var iegūt ūdeņradi elektrolīzes procesā :)
    Bet ja nopietni, nezinu gan, ko dara ūdeņraža autobusos. Akumulators tur būtu loģiska piedeva. Toyota Mirai ir akumulators.

    Aigars Axx
    06.03.2021 12:17
    Reply to  REALAIS

    Tieši to pašu nodrošina akumulators.

    REALAIS
    05.03.2021 15:57

    Kādi smukiņi :))

    20210225_211025.jpg
    Aigars Axx
    06.03.2021 12:22
    Reply to  REALAIS

    Vienkārši sarkani.
    Vēsturiski.

    ddfdf
    06.03.2021 22:13

    saderam, ka nebūs? :D Daudziem jaunas mājas krutos rajonos gan būs :D

    Reklāma