Reklāma

Gemius: decembrī pieaudzis populārāko ziņu portālu apmeklējums

Jaunākie raksti

Gan kopējās statistikas topā, gan apmeklējumā no mobilajām ierīcēm decembrī skaitliski līdzīgus auditorijas pieaugumus uzrādījuši Latvijas populārākie ziņu portāli, kamēr statistikā par apmeklējumu no datoriem samazinājusies to vietņu auditorija, kuras lietotāji iepriekš apmeklējuši attālinātās izglītības vajadzībām – microsoft.com, e-klase.lv, kā arī wikipedia.org. Skaitliski un procentuāli lielākos auditorijas pieaugumus pagājušajā mēnesī no visām ierīcēm uzrādījis vecāku portāls mammamuntetiem.lv, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius publicētais Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu TOP 20 decembrī.

Kopējā statistika visās platformās

Gada pēdējā mēnesī skaitliski līdzīgus auditorijas pieaugumus uzrādījuši vairāki ziņu portāli. Topa nemainīgā līdera delfi.lv auditorija decembrī pieaugusi par 54 000 lietotājiem (+6 procenti), portālu jauns.lv apmeklējuši par 53 000 vairāk Real Users (+8 procenti), apollo.lv auditorija pieaugusi par 51 000 Real Users (+8 procenti), bet sabiedrisko mediju ziņu portālu lsm.lv apmeklējuši par 47 000 vairāk lasītāju no visām ierīcēm kopā nekā novembrī (+6 procenti).

Decembra kopējās statistikas topu jeb datus par apmeklējumu no datoriem un mobilajām ierīcēm kopā, kā minēts, atklāj delfi.lv ar 898 000 lietotājiem, kam seko tvnet.lv ar 740 000 Real Users decembrī (+18 000 lietotāju), bet Top 3, pakāpjoties par vienu pozīciju, noslēdz lsm.lv ar 722 000 lietotājiem. Ceturtajā pozīcijā ierindojas inbox.lv ar 699 000 lietotājiem, uzrādot topa skaitliski lielāko auditorijas kritumu pagājušajā mēnesī – par 42 000 Real Users, bet piektajā vietā seko portāls jauns.lv ar 694 000 lietotājiem.

Jāatzīmē, ka skaitliski un procentuāli lielāko apmeklējuma pieaugumu kopējās statistikas topā uzrādījis vecāku portāls mammamuntetiem.lv, kura auditorija, salīdzinot ar novembri, pieaugusi par 68 000 Real Users (+22 procenti). Decembrī, kad tika noteikti jauni ierobežojumi saistībā ar ārkārtas situāciju valstī, par 32 000 Real Users pieaudzis likumdošanas portāla lvportals.lv apmeklējums (+10 procenti). Savukārt meklējot iespējas iegādāties dāvanas internetā, par 22 000 vairāk lietotāju apmeklējuši cenu salīdzināšanas portālu salidzini.lv, bet par 17 000 Real Users pieaugusi vietnes kurpirkt.lv auditorija. Tikmēr portālu santa.lv pagājušajā mēnesī apmeklējuši par 26 000 mazāk lietotāju (-8 procenti), ziņu un izklaides portālu skaties.lv – par 6 000 mazāk Real Users, bet sociālā tīkla vk.com auditorija samazinājusies par 2 000 lietotājiem. Decembrī datoru topā atgriezusies arī vietne press.lv ar 210 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā.

Apmeklējumi no datoriem

Skaitliski lielāko pieaugumu datos par apmeklējumu no datoriem svētku mēnesī uzrādījusi vietne swedbank.lv, kuru apmeklējuši par 43 000 vairāk lietotāju nekā iepriekš (+8 procenti). Par 20 000 lietotājiem pieaugusi cenu salīdzināšanas portāla salidzini.lv auditorija (+7 procenti), bet par 17 000 vairāk lietotāju decembrī apmeklēja vietni inbox.lv (+3 procenti).

Jāatzīmē, ka svētku brīvdienu mēnesī liela daļa datoru topa vietņu uzrādījušas Real Users kritumus, tostarp tās, kuras lietotāji apmeklē attālināto mācību vajadzībām. Vietnes microsoft.com auditorija decembrī uzrādījusi topa lielāko kritumu – par 42 000 Real Users (-18 procenti), par 24 000 mazāk lietotāju apmeklējuši mācību platformu e-klase.lv (-9 procenti), bet par 22 000 Real Users samazinājies interneta enciklopēdijas wikipedia.org apmeklējums (-6 procenti). Tikmēr par 31 000 samazinājusies ziņu portāla la.lv auditorija no datoriem (-13 procenti), par 25 000 Real Users – sludinājumu portāla ss.com lietotāju skaits (-7 procenti), bet par 19 000 lietotājiem mazāk decembrī apmeklējuši valsts pārvaldes pakalpojumu portālu latvija.lv (-6 procenti).

Pagājušajā mēneša datoru topu atklāj tā nemainīgais līderis Google, ko decembrī apmeklējuši 1 023 000 lietotāji (-2 000 Real Users), otro pozīciju ieņem youtube.com ar 749 000 lietotājiem, kas ir par 33 000 mazāk nekā novembrī (-4 procenti), bet Top 3 noslēdz facebook.com ar 701 000 lietotāju, kas ir par 8 000 Real Users vairāk nekā iepriekšējā mēnesī. Ceturtajā pozīcijā ar 585 000 lietotājiem no datoriem ierindojas inbox.lv, bet piektā populārākā vietne pēc apmeklējuma no datoriem arī decembrī bija delfi.lv ar 554 000 lietotājiem (+5 000 Real Users).

Decembrī datoru topu pametusi iepirkšanās vietne aliexpress.com, kuras vietā topa 18. pozīcijā stājies interneta veikals 220.lv ar 239 000 lietotājiem no datoriem, bet seb.lv datoru topā nomainījis meklēšanas portāls kurpirkt.lv ar 238 000 Real Users.

Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm

Tāpat kā kopējās statistikas topā, arī datos par apmeklējumu no mobilajām ierīcēm jeb no mobilajiem telefoniem, planšetdatoriem un mobilajām aplikācijām kopā ievērojamus un skaitliski līdzīgus auditorijas pieaugumus uzrādījuši vairāki ziņu portāli. Vietni apollo.lv no mobilajām ierīcēm, tostarp lietojot mobilo aplikāciju, apmeklējuši par 60 000 vairāk lasītāju (+10 procenti), par 58 000 Real Users pieaugusi delfi.lv auditorija (+7 procenti), portālu jauns.lv apmeklējuši par 57 000 vairāk lietotāju (+9 procenti), bet lsm.lv – par 55 000 vairāk Real Users nekā novembrī ( +8 procenti).

Decembrī mobilo ierīču topu atklāj delfi.lv ar 880 000 lietotājiem, kam seko portāls tvnet.lv ar 720 000 Real Users, bet trešo pozīciju, tāpat kā novembrī ieņem sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv ar 661 000 lietotāju. Mobilās statistikas topa ceturtajā pozīcijā ierindojas jauns.lv ar 654 000 lietotājiem, bet, pakāpjoties par divām pozīcijām topā, Top 5 noslēdz ziņu portāls apollo.lv ar 615 000 lasītājiem.

Lielāko auditorijas pieaugumu no mobilajām ierīcēm novembrī uzrādījis vecāku portāls mammamuntetiem.lv, kura auditorija pieaugusi par 79 000 lietotājiem (+30 procenti). Par 44 000 lietotājiem decembrī pieaugusi vietnes spoki.lv auditorija, bet par 36 000 lietotājiem vairāk no mobilajām ierīcēm apmeklējuši tiesību aktu portālu lvportals.lv. Tikmēr tikai trīs vietnes uzrādījušas apmeklējuma kritumus – par 77 000 lietotājiem decembrī samazinājusies inbox.lv auditorija (-17 procenti), bet par 17 000 Real Users mazāk decembrī apmeklēja vietni santa.lv, savukārt portālu vk.com decembrī apmeklēja par 5 000 mazāk lietotāju.

Dati par mediju grupām

Saskaņā ar gemiusAudience datiem par pētījumā iekļautajām mediju grupām, gada pēdējā mēnesī DELFI grupa – dati par delfi.lv, t.sk., calis.lv, atverskapi.lv, mansdraugs.lv, tavsdarzs.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju – sasniegusi 904 000 un 61 procentu Latvijas interneta lietotāju no visām platformām – datoriem, mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem – kopā. Tikmēr TVNET grupa – dati par portāliem tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistika par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām pagājušajā mēnesī sasniegusi 59 procentus interneta lietotāju un 879 000 Real Users no visām ierīcēm kopā.

Gada izskaņā Rīgas Viļņu mediju grupa apsteigusi TV3 grupu, sasniedzot 47 procentus Latvijas interneta lietotāju (695 000 Real users), kas apmeklējuši vietnes jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī lietojuši jauns.lv straumēšanu. Bet TV3 mediju grupa, kura aptver datus par tv3play.skaties.lv, skaties.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju, gada pēdējā mēnesī sasniegusi 45 procentus Latvijas interneta lietotāju (671 000 Real users). Mediju grupu topu noslēdz Mail.ru grupa, kuras vietnes mail.ru, ok.ru un vk.com pagājušajā mēnesī sasniedza 25 procentus interneta lietotāju jeb 366 000 Real Users no visām ierīcēm kopā.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma
Reklāma