Kā vēsta ziņu aģentūra “Reuters”, japāņu autoražotājs “Honda” grasās kļūt par pirmo autoražotāju pasaulē, kas uzsāks masveida ražošanu automašīnām, kuras izpildīs “Level 3” autonomās braukšanas prasības. Šobrīd tādas sistēmas kā “Tesla Autopilot” atbilst “Level 2” prasībām – auto pats lietos gāzi vai bremzes, bet mašīnas nepieņem daudzus lēmumus un vadītājam jebkurā brīdī jābūt gatavam iejaukties, pārņemot vadību.

Pirmā “Level 3” mašīna būs “Honda Legend” sedans, kurš būs aprīkots ar “Traffic Jam Pilot” sistēmu. Mašīnai ar šo sistēmu tirgū jānonāk ne vēlāk kā nākamā gada martā.

Reklāma

Japānas valdība sertificējusi “Honda” radīto sistēmu, kas šoferiem ļauj novērst uzmanību no ceļa un pievērsties citām lietām. “Honda” gan nācās pakļauties dažiem nosacījumiem, piemēram, uz auto jābūt uzlīmei, ka tas spēj braukt autonomi. Tāpat autonomās braukšanas dati jāsaglabā pusgada garumā.

“Honda” nav pirmis autoražotājs, kurš apgalvo, ka viņu radītais auto spēs izpildīt “Level 3” prasības – “Audi” solīja, ka “A8L” spēs izpildīt šīs prasības, taču plānus vismaz ASV nācās atlikt, jo lēmums par šādu mašīnu atļaušanu uz ceļiem bija jāpieņem katrā štatā atsevišķi nevis federālā līmenī.

Lai arī “Level 3” joprojām ir gana tālu no pilnībā automātiskas braukšanas, tomēr tas ir liels solis uz priekšu šajā virzienā un “Honda”, visticamāk, kļūs par pirmo kompāniju, kas to piedāvās.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
3 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Elektriķis

Interesanti, ir radīts priekšstats, ka Tesla ir Nr.1 šajā jomā. Vēroju kā jau kuro gadu vācu konfiguratorā tiek sludināta piemaksa ap 6k, lai dabūtu autonomo braukšanu “nākošgad”. Nav tas tik vienkārši, bet Teslai ir agresīvs mārketings. Auto cenas Vācijā ir publicētas jau ar atskaitītām valdības piemaksām.
Autonomā braukšana tagad būs jauns “must be” katram ražotājam.

es pats

vispār jau pilnīgs sviests tas viss ir, kāpēc nebraukt ar taksi, ja tik ļoti negribas stūrēt? pieļaut to, ka kāds pus gadu glabās visus datus par to kur un kā tu esi braucis, vien jau ir ko vērts. Un tad vēl tā paļaušanās uz stulbu autopilotu, ka tas neieskries stabā. Esmu pāris reižu pamēģinājis braukt, izmantojot adaptīvo kruīzkontroli – pretīgs process, pilnīgi nesakarīgas distances, neiespējami iekļauties plūsmā, lai kādu neadekvāti lēno fiksi apdzītu utt., un jau pēc pirmās reizes sapratu, ka man tādu nevajag. Bet tev pilnīga taisnība, mārketinga rezultātā arvien vairāk tirliņu sēdīsies pie stūres un autopilots būs “must… Read more »

Valdis

“Honda” nav pirmis autoražotājs,”