Reklāma

Īpašs kērlinga robots uzveic Korejas komandu

Jaunākie raksti

Ķirurgi pirmo reizi veiksmīgi savienojuši ģenētiski modificētas cūkas nieri ar cilvēka organismu

Zinātnieki spēruši platu soli cūku orgānu transplantācijā. Pirmo reizi pētnieki ģenētiski modificētas cūkas nieri veiksmīgi savienojuši ar cilvēka organismu....

Razer uzsāk piedāvāt procesora dzesētājus, korpusa ventilatorus un barošanas blokus

Razer izziņojis jaunus datora aksesuārus un pat svarīgas detaļas, kas arī tiks aprīkotas ar Razer RGB izgaismojumu. Razer Kunai...

“Facebook Messenger” grupu videozvanos ienes papildinātās realitātes efektus

Turpinot attīstīt konceptu par metaversa kompāniju, "Facebook" nācis klajā ar jaunām funkcijām, kas "Messenger" grupu zvanus izkrāsos košākus, ienesot...

Videospēle Among Us gada beigās būs pieejama Xbox un PlayStation konsolēs

Par visai patīkamie jaunumiem paziņojuši šobrīd aktuālās videospēles Among Us izstrādātāji Innersloth, jo sākot no 14. decembra tā būs...

Sony izziņo Alpha A7 IV pilna kadra matricas fotoaparātu

Sony Alpha A7 IV ir jaunākais ražotāja pilna kadra matricas fotoaparāts. Alpha A7 IV fotoaparāts izmanto 33 megapikseļu Exmor...

Kāds interesants eksperiments noticis starp Korejas nacionālo kērlinga izlasi un speciāli radīto robotu, lai salīdzinātu, kurš tad mūsdienu pasaulē ir spēcīgāks – cilvēks vai mašīna.

Šajā reizē gan trīs no četriem gadījumiem veiksmīgāks izrādījies robots Curly, kas kopumā ir bijis pārsteigums pašiem eksperimentā iesaistītajiem, jo kērlings patiesībā ir ļoti sarežģīts sporta veids, kurā labākie profesionāļi meistarību attīsta 15 un 20 gadu garumā, un ir daudz tehnisku nianšu.

Kērlinga spēles uzbūve ir pietiekami speciāla, kurai neveltīšu pārāk daudz laika, taču no šī eksperimenta ir jāpaņem tas, kā realitātē notiek robotu un mākslīga intelekta apmācība. Viens no izaicinājumiem ir dažādu simulāciju veidošana, kuras aizņem ļoti ilgu laiku, tāpēc lai taupītu laiku uz reāliem izmēģinājumiem, inženieri bija radījuši virtuālu vidi, kura pietuvināta fizikas likumiem, lai maksimāli apmācītu mākslīgo intelektu dažādiem spēles elementiem un situācijām.

Tā kā kērlings notiek uz ledus, tad arī pati vide ir viens no ļoti nozīmīgajiem faktoriem, jo tā nekad nebūs vienāds. Kas patiesībā ir papildus mainīgais, uz kuru labāk var reaģēt cilvēks, tāpat no tehniskās sporta puses, cilvēki var izmantot šīs speciālās slotas, samazinot akmens un ledus berzi, ko robotam nebija iespējams darīt, kas apgrūtināja tā darbību. Taču beigās izrādījies, ka programmētie algoritmi ir bijuši pietiekami labi, lai uzveiktu īstus spēlētājus.

Šis eksperiments aktualizē to, cik daudz informācijas patiesībā robotam ir jāspēj apstrādāt un sniegt kaut kādu rezultātu, uz ko cilvēka prāts spēj reaģēt ar loģiku, bet mehāniska iekārta vadās pēc noteiktas kārtības. Taču kērlinga spēlē šī kārtība un, piemēram, ledus kvalitāte nav konstanta vērtība, kas var pārslogot elektronisku sistēmu un likt tai uzvesties haotiski, kamēr cilvēks spēj izvērtēt situāciju un rīkoties pēc kādas sajūtas ne kalkulācijas.

AvotsWIRED
Reklāma

5 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
5 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments

Raksts par kērlinga noteikumiem būtu pat interesanti.. kērlinga noteikumi laymana valodā man ieinteresēja pat vairāk nekā fakts ka robots uzvarēja :p

vai nu es kaut ko nezinu, vai tomēr kērlinga noteikumi ir daudz vienkāršāki par Texas Hold’em pokeru… tikai kādas 5-6 būtiskas rules.

Interesantāk būtu paskatīties uz rezultātu pret Kanādas vai Zviedrijas vīriešu izlasi.

The researchers published a paper on Curly in Science Journal and said the robot won three of four matches “against expert human teams”—South Korea’s top-ranked women’s curling team and a reserve squad for the national wheelchair team–slightly narrowing the gap between machines and humans.

Reklāma
Reklāma
Reklāma