Laikā, kad uzņēmums SpaceX ir sasniedzis kādu noteiktu atzīmi savos kosmosa apgūšanas plānos ar vairākas reizes izmantojamu raķeti un cilvēku pārvadāšanas kapsulu, tikmēr Ričarda Brensona plāni ar uzņēmumu Virgin nedaudz iepalikuši, tomēr šajā nedēļā ticis paziņots, ka kompānija strādā pie ļoti ātras virsskaņas lidmašīnas.

Kā zināms, tad Brensona Virgin Galactic, kas vēlas nogādāt cilvēkus Zemes orbītā, un tad atkal nolaisties atpakaļ uz zemes kā tūrisma brauciens, ir procesā. Tikmēr jau tiek runāts par jaunu virsskaņas lidmašīnu, kura ļaus pavisam īsā laikā sasniegt attālas vietas uz pasaules. Plānots, ka tās maksimālais ātrums sasniegs vairāk nekā 3600 km/h (angliski Mach 3), kas ir trīs reizes ātrāk par skaņu. Salīdzinājumam Airbus 320 lido ar ātrumu virs 800 km/h.

Jaunās Virgin Galactic lidmašīnas plānošanā piedalījusies arī NASA, kurai jau ir vairāku gadu pieredze virsskaņas lidmašīnu izstrādāšanā, tāpat dzinējus piegādās ilggadējais partneris Rolls-Royce. Speciālais dizains ticis apstiprināts kā atbilstošs, lai patiešām nākotnē piedāvātu šādu lidmašīnu, jo līdz šim Concorde projekts nespēja ilgi noturēties reālā biznesā.

Nesen nejauši sanāca uzdurties jauniem mēģinājumiem radīt komerciālo virsskaņas lidmašīnu, kuras lielākās problēmas bija dārdzība, skaļais troksnis, laužot skaņas barjeru, kā arī speciālās apkopes. Šobrīd tiek strādāts pie jaunas lidmašīnas formas, kas neradīs šo troksni, lai atkal atdzīvinātu ideju par virsskaņas komerciālajām lidmašīnām.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
6 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow

Var ticēt, ka ņemot talkā jaunākos sasniegumus dažādu vides mijiedarbību datorsimulēšanā, būs izdevies radīt lidmašīnas korpusu, kas, pārsniedzot skaņas ātrumu, rada mazāku “blīkšķi”. Par pārējo redzēs. Ja izdosies, būs brīnums, ja pasažieriem šāds projekts iznāks lētāk par Concorde.

1102

Nez, vai mērķis ir piedāvāt “lētāk, kā Concorde”, drīzāk uzsvars uz ātrumu un luksu. Nu un tad jau kā paveiksies – šādus projektus var nogalināt apstākļu sakritības, neskatoties uz to, ka 1% planētas iedzīvotājiem tas ir ļoti gaidīts notikums.

digitalk

Konkordi “nogalināja” komerciālais neizdevīgums.

Krotow

Visvairāk pie Konkordes neilgā mūža piedalījās pārejas uz virsskaņas ātrumu “blīkšķis” ar izsistiem logiem un iedzīvotāju sūdzībām. Tāpēc no iekšzemes lidojumu paātrināšanas nekas nesanāca. Ar krievu Tu-144 bija tā pati ķeza. Tikai lidināt biezeņus pāri okeānam bija pārāk dārgi un ar degvielas cenu atkārtotu celšanos 2000-ajos vairs neatmaksājās. Tāpēc interesanti, kā virsskaņas komerciālajiem lidojumiem veiksies, ja atradīs kā pāreju uz virsskaņas ātrumu pieklusināt.

Astro

Un liktenīgā avārija ar kakašku uz skrejceļa…

erv

Runā, ka šis paziņojums esot miglas pūšana acīs pirms otrā ceturkšņa finanšu rezultātu paziņošanas, kuri ir visai bēdīgi – kompānija strādā ar lieliem zaudējumiem un Brensons tikai gāž iekšā miljardus.
Avots:
https://www.aerotime.aero/valius.venckunas/25583-supersonic-jet-a-smokescreen-for-virgin-galactic-losses