Reklāma

Apple un Google apkopo mobilitātes datus par vīrusa ietekmi uz latviešu paradumiem

Jaunākie raksti

Pebble pulksteņa radītājs vēlas piedāvāt mazāka izmēra Android viedtālruni

Kādreiz vēl Sony veidoja maza izmēra Android viedtālruņus ar flagmaņa cienīgu specifikāciju, bet nu gandrīz vienīgā iespēja tikt pie...

Arī LMT pagarina iespēju ukraiņu bēgļiem izmantot bezmaksas mobilos sakarus

LMT pagarina iespēju Ukrainas iedzīvotājiem, kuri atrodas Latvijas teritorijā, vēl uz 90 dienām turpināt izmantot bezmaksas mobilo sakaru pakalpojumus. “Jau...

“Moskvičs” atdzims uz ķīniešu radītas platformas

Jau iepriekš esam rakstījuši, ka Renault pilnībā atstāj Krievijas tirgu, savukārt Renault rūpnīca Maskavā tiks izmantota, lai tur atdzīvinātu...

Withings izziņo jaunu klasiska stila viedpulksteni ScanWatch Horizon ar 30 dienu darbības laiku

Zīmols Withings ir zināms ar dažādām elektroniskajām ierīcēm, kuras palīdz mums sekot līdzi savai veselībai. Tagad produktu klāstu papildinājis...

Audi jaunākajos modeļos tagad piedāvā Apple Music atbalstu

Vācu autoražotāja Audi mašīnu īpašnieki tagad var izmantot Apple Music pakalpojumus savu mašīnu multimediju sistēmā pa taisno, proti, nav...

Latvijas Mobilais Telefons kopā ar Latvijas Universitāti pandēmijas laikā bija veikuši pētījumu, kurā noskaidroja, ka cilvēki ierobežojumu dēļ pametuši Rīgu un devušies dzīvot ārpus tās un ir kritusies cilvēku plūsma kopumā. Arī Google un Apple piedāvā savu aktuālo informāciju par dažādu valstu mobilitātes rādītājiem COVID-19 vīrusa laikā.

Šī informācija abos sniedzējos iegūta pateicoties Google Maps un Apple Maps izmantotajai ģeolokāciju informācijai, kuras darbību apstiprinājuši paši lietotājiem, tāpēc tā ir kā pamats šiem rādījumiem. Google sniedz krietni apjomīgākus datus, jo izvēloties informāciju par Latviju, atsevišķi tiek izanalezētas visas Latvijas lielākās pilsētas un reģionu, jāatzīmē gan, ka informācija ir pietiekami nepilnīga. Piemēram, Francijai būs pieejama ļoti precīza informācija, bet nu nepārmetīsim Google par to un priecāsimies par jau esošo datu pieejamību.

Ja apskatām kopējos Google rādītājus, tad:

  • tirdzniecības veikalu apmeklējums krities par 29%;
  • pārtikas veikaliem tas bijis -9%;
  • parkiem -8%;
  • sabiedriskajam transportam un birojiem vairāk nekā -40%;
  • vienīgais pieaugums attiecīgi ir palikšana mājās, kas pieaugusi par 16%.

Šī informācija ir pieejama Google atskaitē, bet Apple pavisam vienkāršoti norāda, ka braukšanas intensitāte samazinājusies par 24%, bet pārvietošanās ar kājām par 37%. Rezultāti ir salīdzinoši līdzīgi. Jebkuram interesentam ir iespējams lejupielādēt pieejamos datus CSV formātā, lai veiktu savu vizualizāciju un analīzi. Mani gan nepārliecināja tas, ka Siguldas parkiem ir 24% apmeklētības kritums, jo brīvdienās var novērot lielu autoplūsmu šajā virzienā, tas pats piejūras pilsētās.

Google un Apple, protams, izcēlusi, ka dati ir anonīmi un tie tiek izmantoti vienīgi šādu rezultātu atspoguļošanai. Google aprakstā noprotams, ka šī mobilitātes informācija tiks publicēta un iegūta vienīgi tik ilgi, kamēr to par derīgu atzīs sabiedriskās veselības organizācijas. Šobrīd dati tiek atjaunoti apmēram reizi 2-3 dienās.

AvotsGoogle
Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma