Ķīnas tehnoloģiju uzņēmums Huawei joprojām cīnās ar ASV sankcijām, kas liedz tam darboties ierastajā režīmā un piedāvāt saviem klientiem pilnvērtīgus produktus. Tas ir licis Huawei uzsākt aktīvu darbu gan pie savas mobilās operētājsistēmas, gan lietotņu veikala izstrādes. Tomēr skaidrs, ka sankciju neatcelšanas gadījumā Huawei nāksies pašu spēkiem izstrādāt arī vēl citas savu produktu sastāvdaļas.

Ziņu aģentūra Reuters vēsta, ka Huawei ir noslēdzis sadarbības līgumu ar Nīderlandē bāzēto navigācijas tehnoloģiju uzņēmumu TomTom. Sadarbības ietvaros TomTom ķīniešiem nodrošinās kartes, satiksmes informāciju un citus navigācijas pakalpojumus, ko tie varēs iestrādāt savās mobilajās lietotnēs.

Šis ir diezgan sagaidāms solis, jo Google Maps lietotni sankciju dēļ Huawei vairs nevar izmantot. Interesanti, ka Huawei ir izvēlējies sadarboties ar TomTom nevis, piemēram, OpenStreetMap, kas darbina lielu daļu Google Maps alternatīvu. Tāpat vēl neatbildēts jautājums ir par to, kā šī sadarbība ietekmēs Nīderlandes un ASV attiecības.

TomTom pārstāvis Remko Mērstra (Remco Meerstra) saka, ka vienošanās noslēgta jau pirms kāda laiciņa, taču vēl netika publiski izziņota. Plašākas sadarbības detaļas viņš neatklāja.

Kādreiz ietekmīgais navigācijas risinājumu un ierīču izstrādātājs TomTom iet prom no dzelžu biznesa un arvien vairāk pievēršas digitālo navigācijas pakalpojumu jomai. TomTom savus pakalpojumus piedāvā arī autoražotājiem un šī ražotāja kartes ir atrodamas, piemēram, Subaru vai Alfa Romeo automobiļos.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
2 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
KKTK

BTW. Ar tām karšu lietām vispār ir interesanti. Pārsvarā domājam, ka OpenStreetMap ir, kas baigi nodalīts no Google Maps. Bet tā viņu iekšējā virtuve ir krustu šķērsu sajauta. Piemēram, manis paša nedaudz šķībi iezīmētā māja iekš OpenStreetMap pēc kada laika parādījās arī Google maps.

Krotow

Dēļ telefonos, planšetēs u.tml. jau no rūpnīcas iebūvētajiem GPS risinājumiem vietas noteikšanai paredzētie dzelži tagad nepieciešami ļoti šauram lietotāju lokam (speciālie dienesti, militāristi (tiem gan ir sava virtuve), zemes mērītāji utt.). Tāpēc vakardienas GPS ierīču ražotāji pāriet digitālo karšu biznesā. TomTom kā vienam no premium segmenta auto karšu nodrošinātājiem, tur jau ir iebraukts ceļš. Nav arī brīnums, ka viņi sadarbojas ar ķīniešiem, kur ražo pašus dzelžus un tagad arī jaunos auto.