web analytics

Elektroauto uzlāde 10 minūtēs

Jaunākie raksti

Facebook piedāvā lietotni BARS, kura ikvienam ļauj būt par reperi

Mūsdienu lietotņu pielietojumam nav robežu, jo Facebook testa režīmā ir palaidusi lietotni BARS, kura ikvienam uz brīdi ļauj izmēģināt...

“Twitter” nāk klajā ar “Super Followers” funkciju, kas ļaus gūt ienākumus no sekotājiem

"Twitter" ir izziņojis divas jaunas funkcijas, kuras kaut kad varētu papildināt vietnes satura sniegtās iespējas. Pirmā no tām ir...

“Ford Mustang Mach-E” sevi lieliski apliecina uz Vācijas autobāņiem

Elektroauto ekspluatācijā pagaidām ir divas ļoti nopietnas problēmas, kas ievērojami ierobežo šo mašīnu lietošanas ērtumu - liels ātrums un,...

Atlikto testu dēļ “Virgin Galactic” kosmosa tūrismu varētu uzsākt vien 2022. gada sākumā

Izskatās, ka kosmosa kompānijai "Virgin Galactic" ar gatavošanos kosmosa tūrisma uzsākšanai pagalam neveicas. Jau decembrī, kad motora aizdedzes kļūmes...

“Coinbase” stūrē publiskas kompānijas virzienā

Kriptovalūtu tirdzniecības uzņēmums "Coinbase" nolēmis kļūt par publisku kompāniju. Uzņēmums ceturtdien, 25. februārī, ASV Vērtspapīru un biržu komisijā iesniedza...



Pagājušajā nedēļā Pensilvānijas štata universitātes zinātnieku komanda prezentējusi pētījumu par iespēju uzlādēt elektroauto bateriju aptuveni 320-480 km nobraukumam 10 minūšu laikā.

Elektroauto popularitāti noteikti ietekmē ierobežotais nobraukuma apjoms ar vienu uzlādi, īpaši jau mūsu platuma grādos, kur tie aukstā laikā spēs nobraukt vēl īsāku distanci. Papildus faktors varētu būt arī augstās iegādes izmaksas. Taču diezin vai ikdienā aizdomājamies par to, cik mēs daudz kilometrus nobraucam, un ka auto iespējams uzlādēt pa nakti, kas ir ierastā prakse. Jā, ne visiem ir šādas iespējas pie daudzdzīvokļu namiem, taču ja esi privātmājas īpašnieks, tam nevajadzētu sagādāt nekādas problēmas. Un vēl salīdzinot ar ikdienas nobraukto kilometrāžu, varētu izrādīties, ka auto bez uzlādes varētu iztikt pat visas 2 dienas. Tas viss slēpjas paradumos, un kā mēs skatāmies uz tiem.

Saprotot šo izaicinājumu un problēmu, ASV Enerģētikas departaments ir finansējis pētījumu, kura rezultātā atrasta pieeja, kā nodrošināt ātrākas uzlādes iespējas. Pirmais mērķis ir sasniegt 10 minūšu slieksni, lai uzlādētu jau minētos 320-480 km nobraukumu. Tālāk nākotnē tiecoties uz 5 minūtēm, kas realitātē būtu maza pauze benzīntankā nopērkot kādu uzkodu, apmeklējot labierīcības, un iespēja izstaipīt kājas, jo braukt vairākus simtus kilometrus bez apstājas arī nav viegli.

Risinājuma pamatā ir jau zināmā patiesība par to, ka litija jona baterijas ātrāk iespējams uzlādēt augstā temperatūrā, taču paralēli tā veicina ātrāku komponenšu bojāšanos, kā arī lielais karstums var tikt uzskatīts par bīstamu ekspluatācijā. Taču Pensilvānijas zinātnieki apgalvo un ir pierādījuši, ka ja uzlādes cikla laikā temperatūru kontrolēti paaugstina līdz 60 °C un pēc tam strauji atdzesē līdz 24 °C, tādā veidā baterija tiek bojāta ļoti minimāli. Šādu uzlādes ciklu skaits varētu būt pat 2 500, kas līdzinātos 800 000 nobraukto kilometru. Domāju, ka visai pieņemami. Šajā visā gan skepsi ienes tas, ka bateriju straujajai atdzesēšanai tiktu izmantota auto dzesēšanas sistēma, līdz ar to arī tās lietošanai būtu jāpatērē baterija, kas veicinātu izlādi.

Šajā situācijā tiek runāts par ekstrēmi ātro uzlādes staciju (angliski extreme fast charging) tīklu ASV, ko varētu panākt ar šo risinājumu, taču zinātniekus bažīgus dara litija nogulsnēšanās, kas īpaši aktīvi notiek pie augstajām temperatūrām un var veicināt nevēlamas ķīmiskās reakcijas. Taču eksperimenti ir pierādījuši, ka tieši straujā temperatūras maiņa samazina šo procesu, sniedzot iespēju realizēt tehnoloģiju dzīvē.

ASV plāno uzstādīt 2 800 uzlādes staciju, kuras tiktu finansētas no Volkswagen samaksātas soda naudas par dīzeļgeitu 2 miljardu dolāru apmērā.

AvotsPSU

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
2 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Oto

》Šajā visā gan skepsi ienes tas, ka bateriju straujajai atdzesēšanai tiktu izmantota auto dzesēšanas sistēma, līdz ar to arī tās lietošanai būtu jāpatērē baterija, kas veicinātu izlādi.

Kāpēc gan? Dzesēt var arī kamēr pie tīkla.

mr.robot

temperatūra būs stipri augstāka par tiem 60c pie tādas aperāžas
tas tā pat ja taksītis aprītu sešas tikko izvārītas sardeles vienā minūtē
arī krievu laikā apliekot lampas ar aukstu dvieli izdevās palielināt tā laika superdatora veiktspēju par desmit procentiem

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: