Reklāma

Elektroauto uzlāde 10 minūtēs

Jaunākie raksti

Lētākais Google Chromecast HD Eiropā maksā 40 eiro

Google beidzot atjaunojusi Chromecast piedāvājumu ar Chromecast HD modeli, kas ir uz pusi lētāks par Chromecast 4K versiju. Chromecast...

Karam Ukrainā turpinoties, ASV astronauts uz kosmosa staciju dodas ar Krievijas raķeti

Karš Ukrainā norit jau septiņus mēnešus, un pagaidām nekas neliecina, ka tas tuvākajā laikā varētu norimt. Tieši pretēji. Tikmēr,...

Videospēle “God of War Ragnarök” aizņems divreiz vairāk vietas nekā iepriekšējā daļa

Pirms divām nedēļām PlayStation rīkotajā prezentācijā tika parādīti dažādu gaidāmo videospēļu reklāmas rullīši, tai skaitā "God of War Ragnarök"....

“Garmin” nāk klajā ar savu pirmo viedo asinsspiediena mērītāju

Bez viedajiem pulksteņiem elektronikas ražotājs "Garmin" piedāvā arī dažādas ierīces, kas ļauj būt labākā lietas kursā par veselību un...

Škoda Karoq apskats – joprojām brīnišķīgi universāls auto

Škoda Karoq ir kā zelta vidusceļš čehu autoražotāja krosoveru piedāvājumā – izmērā pietiekami liels, lai apmierinātu lielāko daļu ikdienas...

Pagājušajā nedēļā Pensilvānijas štata universitātes zinātnieku komanda prezentējusi pētījumu par iespēju uzlādēt elektroauto bateriju aptuveni 320-480 km nobraukumam 10 minūšu laikā.

Elektroauto popularitāti noteikti ietekmē ierobežotais nobraukuma apjoms ar vienu uzlādi, īpaši jau mūsu platuma grādos, kur tie aukstā laikā spēs nobraukt vēl īsāku distanci. Papildus faktors varētu būt arī augstās iegādes izmaksas. Taču diezin vai ikdienā aizdomājamies par to, cik mēs daudz kilometrus nobraucam, un ka auto iespējams uzlādēt pa nakti, kas ir ierastā prakse. Jā, ne visiem ir šādas iespējas pie daudzdzīvokļu namiem, taču ja esi privātmājas īpašnieks, tam nevajadzētu sagādāt nekādas problēmas. Un vēl salīdzinot ar ikdienas nobraukto kilometrāžu, varētu izrādīties, ka auto bez uzlādes varētu iztikt pat visas 2 dienas. Tas viss slēpjas paradumos, un kā mēs skatāmies uz tiem.

Saprotot šo izaicinājumu un problēmu, ASV Enerģētikas departaments ir finansējis pētījumu, kura rezultātā atrasta pieeja, kā nodrošināt ātrākas uzlādes iespējas. Pirmais mērķis ir sasniegt 10 minūšu slieksni, lai uzlādētu jau minētos 320-480 km nobraukumu. Tālāk nākotnē tiecoties uz 5 minūtēm, kas realitātē būtu maza pauze benzīntankā nopērkot kādu uzkodu, apmeklējot labierīcības, un iespēja izstaipīt kājas, jo braukt vairākus simtus kilometrus bez apstājas arī nav viegli.

Risinājuma pamatā ir jau zināmā patiesība par to, ka litija jona baterijas ātrāk iespējams uzlādēt augstā temperatūrā, taču paralēli tā veicina ātrāku komponenšu bojāšanos, kā arī lielais karstums var tikt uzskatīts par bīstamu ekspluatācijā. Taču Pensilvānijas zinātnieki apgalvo un ir pierādījuši, ka ja uzlādes cikla laikā temperatūru kontrolēti paaugstina līdz 60 °C un pēc tam strauji atdzesē līdz 24 °C, tādā veidā baterija tiek bojāta ļoti minimāli. Šādu uzlādes ciklu skaits varētu būt pat 2 500, kas līdzinātos 800 000 nobraukto kilometru. Domāju, ka visai pieņemami. Šajā visā gan skepsi ienes tas, ka bateriju straujajai atdzesēšanai tiktu izmantota auto dzesēšanas sistēma, līdz ar to arī tās lietošanai būtu jāpatērē baterija, kas veicinātu izlādi.

Šajā situācijā tiek runāts par ekstrēmi ātro uzlādes staciju (angliski extreme fast charging) tīklu ASV, ko varētu panākt ar šo risinājumu, taču zinātniekus bažīgus dara litija nogulsnēšanās, kas īpaši aktīvi notiek pie augstajām temperatūrām un var veicināt nevēlamas ķīmiskās reakcijas. Taču eksperimenti ir pierādījuši, ka tieši straujā temperatūras maiņa samazina šo procesu, sniedzot iespēju realizēt tehnoloģiju dzīvē.

ASV plāno uzstādīt 2 800 uzlādes staciju, kuras tiktu finansētas no Volkswagen samaksātas soda naudas par dīzeļgeitu 2 miljardu dolāru apmērā.

AvotsPSU
Reklāma

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
2 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Oto
05.11.2019 22:56

》Šajā visā gan skepsi ienes tas, ka bateriju straujajai atdzesēšanai tiktu izmantota auto dzesēšanas sistēma, līdz ar to arī tās lietošanai būtu jāpatērē baterija, kas veicinātu izlādi.

Kāpēc gan? Dzesēt var arī kamēr pie tīkla.

06.11.2019 02:25
Reply to  Oto

temperatūra būs stipri augstāka par tiem 60c pie tādas aperāžas
tas tā pat ja taksītis aprītu sešas tikko izvārītas sardeles vienā minūtē
arī krievu laikā apliekot lampas ar aukstu dvieli izdevās palielināt tā laika superdatora veiktspēju par desmit procentiem

Reklāma