Reklāma

Opīšu un omīšu seju vecināšanas lietotne FaceApp aktualizē privātuma jautājumus

Jaunākie raksti

Apple iPad (2022) apskats – jaunā un dārgā planšetdatoru klasika

Šis 2022. gada rudens nosacīti ir bijis kluss Apple planšetdatoru saimē, kaut arī tika izziņoti divi jauni modeļi, no...

Tesla oficiāli piegādā pirmo Semi kravas auto un atklāj plašākas tehniskās detaļas

Labāk vēlu nekā nekad - tā varam teikt par elektroauto ražotāja Tesla elektrisko kravas auto Semi, kas beidzot devies...

Paziņota Apple Music 2022. gada populārākā dziesma

Gada beigas ir laiks, kad dažādi straumēšanas servisi mēdz publiskot informāciju par vēl tekošā gada populārāko saturu, un to...

Škoda līdz 2026. gadam plāno radīt trīs jaunus elektriskos modeļus

Čehu autoražotājs Škoda oficiālā paziņojumā nupat atkārtoti apstiprinājis savus plānus attīstīt elektroauto, paziņojot, ka līdz 2026. gadam uzņēmums radīs...

Amazon 2021. gadā no reklāmu pārdošanas nopelnījis vairāk nekā no abonēšanas servisiem

Amazon vēsturiski tirgū ienāca kā grāmatu tirgošanas interneta veikals, tad tas kļuva par vienkārši gigantisku interneta veikalu, bet tagad...

Var sacīt, ka neesi īstens tīmekļa lietotājs, ja Instagram vai Facebook nav izvietota tava seja vecumdienās, kas iegūta ar FaceApp palīdzību. Milzīgā FaceApp lietotnes popularitāte likusi uzsākt vairākus pētījumus – kur tad tieši nonāk tavas fotogrāfijas, kurš tās var redzēt, cik ilgi tās glabāsies u.tml. Pat ASV kongress ķēries klāt FaceApp izpētei, jo tās izstrādātājs atrodas Krievijā.

Kas tad īsti ir FaceApp – milzu izklaide vai privātuma pārkāpumi? Uz šo jautājumu droši vien pilnīgi skaidru atbildi negūsim nekad. Tīmeklī izskanējušas versijas, ka FaceApp varētu būt daļa no kādas viltus ziņu kampaņas, kā arī FaceApp it kā pārsūtot visu lietotāja galeriju no viedtālruņa uz serveriem Krievijā.

FaceApp pārstāvis ir paziņojis, ka lietotne datus no lietotājiem pārsvarā dzēš 48 stundu laikā, kā arī FaceApp nesadarbojas ar Krievijas varas iestādēm, lietotāju dati nevienai trešajai personai netiek nodoti. Apple un Google lietotņu veikalos izvietota FaceApp privātuma politika, kas tiešām arī pasaka, ka attēli nonāks pie lietotnes izveidotājiem. Tikko dati tiek šādi nosūtīti un apstrādāti, tā tālākais datu ceļš un izmantošanas veids nav izdibināmi.

Ja ņem vērā oficiālos paziņojumus lietotāju privātuma politikā, tad FaceApp ar tavām fotogrāfijām var rīkoties ļoti līdzīgi, kā to jau gadiem dara Instagram. Lietotājs, izvietojot fotogrāfiju Instagram, piekrīt, ka Instagram ar tavu foto var darīt visu, kas ienāk prātā. Instagram bez atlīdzības lietotājam var visā pasaulē izmantot bildi peļņas gūšanai un veikt citas darbības ar fotogrāfijas apstrādi, licencēšanu utt.

Vienkārša FaceApp lietotnes atinstalēšana neko nemainīs. FaceApp no serveriem sola dzēst fotogrāfijas tikai tad, ja lietotājs uz to uzstāj. Šobrīd lietotājam jādodas FaceApp lietotnē uz Settings–>Support–>Report, norādot “Privacy” kā virsrakstu. Tad vari lūgt dzēst fotogrāfijas. FaceApp sola fotogrāfiju dzēšanas pieprasījumu izveidot ērtāku.

FaceApp nav ne pirmā, nedz arī pēdējā reize, kad aitu baram tiek pamests kāds dumjš, bet ērti lietojams rīks, kas, iespējams, vāc dažādus datus. Un tu savu informāciju ar lielu prieku atdod kādam Ķīnā, Krievijā vai velns vien zina kur vēl…

Avotsexpress

31 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
31 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Rikikī
18.07.2019 12:39

Pēdējā laikā gan Arta, gan Kristapa raksti kļūst izteikti nosodoši, negatīvi, dare i say, augstprātīgi, tā vietā lai autors aicinātu uz konstruktīvu sarunu, bez spilgtiem epitetiem. Domāju pēdējo rindkopu. Jautājums – cik pārliecināti jūs esat par savām kritiskās domāšanas spējām?
Šitā turpināsiet, es jums atsekošu un jūs man nebūsiet viens no medijiem, uz kuriem es paļaujos objektīvas un racionālas informācijas iegūšanai.

Kursors.lv
18.07.2019 13:05
Reply to  Rikikī

Patiesība ne vienmēr ir skaista un patīkama. Mēs ikdienā sekojam līdzi tehnoloģiju pasaulē notiekošajam un uzskatām par pienākumu ne tikai par visu svarīgo informēt mūsu lasītājus, bet lietas saukt īstajos vārdos. Tāpēc nereti mūsu rakstītais nav politkorekti pielaizīti un glumi teksti, bet kā spēriens pa kājstarpi.

Bet vienlaicīgi mēs vēlamies uzklausīt arī mūsu lasītājus (kuriem viss mūsu darbs tiek veltīts) un aicinām uz kvalitatīvām diskusijām. Šis konkrētais gadījums tiešām ir satraucošs, jo nav skaidrības par lietotnes autoru patiesajiem nodomiem un mūsdienās mēs (jā, es vispārinu) pārāk vieglprātīgi attiecamies pret savu privātumu.

Rikikī
18.07.2019 13:52

Kristap, tas ir skaidrs un man saprotams, ka saukt lietas patiesajos vārdos mūsdienās ir liela vērtība. Piekrītu! Speriet pa kājstarpi! Bet! Šeit es runāju par kaut ko citu (šeit pie reizes vēlreiz jautājums par kritiskās domāšanas spējām). Tas, ko es jums pārmetu, ir youtube/facebook/instagram/delfi/tvnet rakstu komentāru līmeņa cienīgi izteikumi. Vairākos rakstos esmu pamanījis, ka nespēju uztvert Kursors rakstnieku viedokli par autoritatīvu vienkārši tāpēc, ka es nenoticu. Nenoticu, ka Artis Ābols, šī raksta autors, nekad nav bijis pats dumjš aita, kurš kādreiz būtu atļāvies uzķerties uz kaut ko ārišķīgu, taču potenciāli bīstamu. Jūs varat teikt, okei, bet tas ir tavs subjektīvais… Read more »

Kursors.lv
18.07.2019 15:34
Reply to  Rikikī

Paldies par komentāru! Ja runājam par kļūdām, tad, protams, arī mēs paši esam tās pieļāvuši kuplā skaitā, turpinam pieļaut, bet procesā arī mācāmies no tām un par savu pieredzi stāstām jums – lasītājiem. Mēs vadāmies pēc ticības, ka vislabāk varam runāt par lietām ar kurām esam iepazinušies praktiski. Piemēram, pilnīgi visi apskati ir veidoti reāli ņemot rokā testa ierīces un lietojot. Mums nav nekādas nepieciešamības būt augstprātīgiem (jo kāds gan no tā labums?), bet mēs izvēlamies paust savu pieredzē balstīto (sauc to par subjektīvo) viedokli. Un dažkārt tas gadās arī asāks, no tā mēs īsti negribam atteikties. Būs cilvēki, kas… Read more »

Kājstarpe
18.07.2019 14:05

Problēma, ka spērieni pa kājstarpi, nenāk nevienam par labu. Varbūt tikai spērējam liek justies nedaudz krutākam. Ir konstruktivāki veidi kā nodot domu.

Kursors.lv
18.07.2019 15:06
Reply to  Kājstarpe

Piemēram?

Kājstarpe
18.07.2019 15:35

Positive Encouragement, tā vietā, lai cilvēkus saukātu par aitām, uzrunāt un apsveikt cilvēkus, kas par to ir aizdomājušies un ‘neuzrāvās’ uz šo ‘dumjo datu vācošo rīku’, papildus piemetinot, kāpēc datu privātums ir svarīgs un kāpēc nāktonē uzmanīties. Cik zinu zinātniski pierādīts, ka pozitīvas atsauksmes ir labākas par negatīvām, un iespējams nākamreiz ‘aitas’ apdomāsies, kā būt pozitīvajam piemēram interneta džungļos. Bet uzdirsiens protams ir vienkāršāks.

Kursors.lv
18.07.2019 15:49
Reply to  Kājstarpe

Jā, tā arī ir. Nesen te bija tāds visnotaļ paskarbs raksts par Xiaomi cūcībām un komentāros dabūju ribās par saviem izteikumiem. Negācijas reāli nedarbojas :)

Skats no malas
18.07.2019 14:31
Reply to  Rikikī

Šajā gadījumā raksta pēdējās rindkopas augstprātīgais tonis ir grūti saprotams ņemot vērā to, ka arī, piemēram, Kristapa seja no visiem leņķiem ir aplūkojama kaut vai tajā pašā, rakstā ar negatīvu pieskaņu, minētajā Instagram (neizplūdīšu un neuzskaitīšu vēl citus sociālā tīmekļa vietnes). Cepiens par FaceApp šķiet nedaudz liekulīgs, ja persona publicē bildes, kurās var tikt viegli identificēts, simts citās sociālo tīklu platformās, ar līdzīgā veidā apšaubāmām privātuma politikām. Manuprāt, uz savu privātumu būtu jāskatās plašāk un kopsakarā, nevis jākoncentrējas uz vienu “ļauno”. Bet kas to lai zina, varbūt pēdējā rindkopa ir tikai veselīga paškritiskuma deva ne tikai “aitām”, bet arī pašiem… Read more »

Skats no malas
18.07.2019 14:52
Reply to  Artis Ābols

“Mēģināsim šoreiz dēvēt…” skan ne visai korekti. Tādā “talk first, think later” stilā. Bet viss ok, tiešs un nepolitkorekts izteiksmes stils, ja tas tiek lietots pamatoti un vietā (šis raksts, diemžēl, nekalpos par paraugu), ir foršs.

Prieks, ka pats autors piedomā pie sava privātuma sargāšanas, tas mūsdienās nav nemaz tik viegli. Bet tomēr aicinu skatīties plašāk un ne tik kategoriski. “Melns un balts” pieeja visbiežāk nav cool.

Tiešām
18.07.2019 14:54
Reply to  Artis Ābols

Grūti atrast labāku definīcju vārdam ‘augstrprātība’, kā nosaukt citus par ‘aitām’ un tad uzskaitīt iemeslus, kāpēc esi labāks par šīm ‘aitām’. Dažiem varbūt neinteresē privātums tik ļoti, tā nevar būt? Vai arī cilvēkajam ‘parastajam’, tas tiešam nedrīkst būt tik nesvarīgi?

Kursors.lv
18.07.2019 15:52
Reply to  Skats no malas

Mana seja no visiem leņķiem ir aplūkojama Instagram, jo tāda ir mana izvēle un darba specifika. Var pat teikt, tas ir upuris, ko esmu izvēlējies nest :D Tomēr es neuzskatu, ka tā ir vislabākā iespējamā rīcība. Tieši pretēji.

Skats no malas
18.07.2019 16:16

Tieši tā, “jo tāda ir tava izvēle”. Tāda pati izvēle kā visiem citiem, kuri izlemj ziedot/neziedot zināmu daļu sava privātuma bildīšu dēļ sociālajos tīklos.

Tāpēc arī iepriekš minēju, ka šā raksta pēdējās rindkopas kontekstā nestrādā kategorisms un iedalīšana aitās vai gudriniekos.

Kursors.lv
18.07.2019 16:18
Reply to  Skats no malas

Man ir diezgan spēcīga sajūta, ka lielākā daļa cilvēku neizprot kādus riskus var nest šāda it kā nevainīga dalīšanās ar savām bildēm. Bet ja es pareizi nolasu noskaņu komentāros, mums būtu šie riski jāskaidro mazāk uzbrūkošā stilā. Pareizi saprotu?

Skats no malas
18.07.2019 17:18

Protams, ka neizprot, par to nav šaubu. Un tas ir normāli, jo esmu pārliecināts, ka visi to nemaz negrib izprast.
Par to pēdējo rindkopu – uzbrūkošs stils ir burvīgs, bet tam ir šaura robeža, kuru pārkāpjot vienkārši sanāk lēts “uzbrauciens”. Pieņemu, ka šeit autors vēloties oriģinālā veidā nodot ziņu lasītājam, nedaudz pārcentās.

Kursors.lv
18.07.2019 18:20
Reply to  Skats no malas

Iespējams, tev ir taisnība, ja jau mums vispār ir par šo diskusija. Komentārus ņemu vērā un sūtīšu autoru uz gaumīga humora apmācībām :)

Aldis
18.07.2019 20:11

Man patika raksts un man patīk arī izteiksmes stils. Lietas jāsauc īstajos vārdos un rakstos ir jābūt arī subjektīvai personīgajai attieksmei. Un ja kādam tas liekas aizskaroši vai augstprātīgi, ir daudz citu portālu, kur informācija tiek pasniegta “sausi” un politkorekti – izvēlieties informāciju iegūt tur!

KasparsB
18.07.2019 12:50

kā par brīnumu, savā FB neesmu nevienu bildi redzējis no šīs app :D nez.. mož jau kkad bloķēta..

Kaspars Eniņš
18.07.2019 18:16

Nedaudz, protams, emocionāls un subjektīvs, bet… arī mans viedoklis par FaceApp: https://atzi.me/lietas/mani-5centi-par-faceapp Zini kā, tik daudzi tik daudz par mums jau zina, ka ‘vecumdienu bilde’ un mūsu vārds kaut kādā datubāzē jau neko globāli nemaina. Vienīgi, jā, vēl viens atgādinājums un vēl viena reize, kad aicināt aizdomāties par privātumu. Miers virs interneta un cilvēkiem labs prāts!

Jēkabs
18.07.2019 18:40

Nesapratu par ko cepiens. Pēc teju visa ģimenes koka izlaišanu caur FaceApp lietotni, tā uz saviem serveriem nosūtījusi 20kB datu. OK, lietotnei ir nepieciešamība izmantot manu datu krātuvi, un es iespējams esmu brutāli izsviedis savu privātumu miskastē, noplūdinot teksta failu ar savas kāpņu telpas durvju kodu. Bet tajā pašā laikā lietotnes bez jebkādām atļaujām nosūta daudz vairāk datu, lai sekotu līdzi lietotāju paradumiem.
Tikai tāpēc ka kompānija bāzēta Krievijā tā uzreiz jāieliek melnajā sarakstā?
Atceros bija pasaka par kazlēnu kurš sauca “vilks!”, un kopš tā gadījuma par dezinformāciju un tautas musināšanu sāka dot kaut kādus pantus.

digitalk
18.07.2019 18:42

jēzusmarijastāvimanklāt!
Sociālā Taisnīguma Spēkavīri (STS) vicina kuslās dūrītes ;D
visvairāk sajūsmināja «es jums atsekošu», un «Positive Encouragement» kā vienīgi pareizais, jo ‘zinātniski pierādītais’, ceļš

Skābene
19.07.2019 08:40

Man ir pilnīgs poweris uz to FaceApp, bet par mikrafonu un kameru atslēgšanu tālrunim gan iesaku padomāt.
Piemērs no dzīves, veikalā ilgāku laiku sanāca parunāt ar pārdevēju par dažāda veida minerālmēsliem , ko izmantot dārzā un pēc šīs sarunas man pēkšņi google sāka piedāvāt mērķētas reklāmas ar dažāda veida mēslojumiem zālienam un tūjām. Tātad telefons mani noklausās un pēta manus paradumus, intereses un velns sazin ko vēl. Par šito gan būtu reāli jādod iekšā un jāpatur prātā, ka dažas sarunas labāk veikt bez tālruņa savā tuvumā. ;)

KKTK
20.07.2019 22:04
Reply to  Skābene

Nu tad padalies arī ar telefona ražotāja nosaukumu.

Toms
19.07.2019 16:07

Man patiktu, ja tehnoloģiju un privātuma “profi” izglītotu “jūzeri parasto” par to, kā pareizi lasīt aplikācijas privātuma un datu apstrādes politikas noteikumus, lai pēc tam nav pārsteigumu. Ja lietotājs saprot un vienalga parakstās, tad tā ir izvēle. Bet ja nesaprot, uz ko “parakstījies”, tad jūs varat viņam/viņai palīdzēt.

Autora pēdējā rindkopa un rīcība komentāru sadaļā ir par traku.

Tehnoloģiju entuziasti pēc noklusējuma vajadzētu būt mazāk satrauktiem par privātumu, jo cik tad daudz ir moderno tehnoloģiju, kuras droši sargā jūsu privātumu.

Kursors.lv
20.07.2019 07:39
Reply to  Toms

Paldies par komentāru, ņemsim to vērā.

digitalk
20.07.2019 09:26
Reply to  Toms

problēma ir daudz lielāka par privātuma politiku, kuru pārkāpt ir kā divus pirkstus apčurāt un neviens pat nepieķers. aplikācijas pieprasa atļaut piekļuvi ļoti daudzām lietām nekur sīkāk nepaskaidrojot, kam tas ir vajadzīgs, kādā apjomā tas tiks izmantots utt. Googles veikals prasa informēt un tas tiek formāli izpildīts. un beigās viss tāpat balstās uz ticu/neticu.

KKTK
20.07.2019 22:10

Aitas ir jāsauc par atām un āži ir jāsauc par āžiem. Tas ir saldais ēdiens dzirdēt tiešu runu diezgan populārā vietnē.

Agnis
22.07.2019 10:14

Šis app visdrīzāk izmanto mašīnmācīšanos, kas vismaz ļoti daļēji paskaidro kaut ko no sūtītajiem datiem.
BET, principā jebkuram Facebook un Microsoft produktu lietotājam būtu smieklīgi uztraukties par šo, tikai tāpēc, ka amerikāņi sajutuši konkurenci savā ekskluzīvajā iespējā spiegot, ko citas valstis nedrīkst darīt.

Reklāma