Starptautiskais interneta izpētes un tehnoloģiju uzņēmums Gemius publicējis jaunāko pētījumu par interneta lietotāju iepirkšanās paradumiem un populārākajām Latvijas un ārzemju e-komercijas vietnēm. Dati rāda, ka pēdējā gada laikā internetā iepirkušies 79 procenti interneta lietotāju, Latvijas e-komercijas vietnēs visbiežāk pērkot izklaides pasākumu biļetes, savukārt ārzemju interneta veikalos apģērbu un aksesuārus.

Šis ir jau otrais Gemius veiktais pētījums par e-komercijas tirgu Latvijā un tā ietvaros atklājās, ka Latvijā, salīdzinot ar 2016.gadu, izdevību iepirkties internetā izmanto par 5 procentiem vairāk lietotāju. Līdzīgi kā iepriekšējā gada rezultātos, vienlīdz aktīvi internetā iepērkas gan sievietes (53 procenti), gan vīrieši (47 procenti), savukārt gandrīz puse jeb 48 procenti no visiem lietotājiem, kas mēdz iepirkties internetā, ir vecumā no 25 līdz 44 gadiem.

Interesanti, ka līdzīgi dati ir par sievietēm (51 procents) un vīriešiem (49 procenti), kas apgalvo, ka nav pirkuši, bet plāno tuvākajā laikā iegādāties preci vai pakalpojumus internetā. Savukārt, iesniedzot atbildi, ka negrasās internetā iegādāties nekādas preces vai pakalpojumus, tikai 46 procenti no respondentiem ir sievietes, kamēr vīrieši 54 procenti.

Visbiežāk interneta veikalus izmanto cilvēki ar vidējiem neto ienākumiem no 255 līdz 499 eiro (30 procenti) uz vienu mājsaimniecības locekli. Šajā grupā arī visvairāk lietotāji atzinuši, ka nav neko iegādājušies pēdējā gada laikā, taču tuvākajā nākotnē plāno to darīt (35 procenti).

Lielākā daļa no tiem lietotājiem, kas iepērkas internetā, visbiežāk izmanto latviešu e-komercijas vietnes (92 procenti), taču salīdzinoši daudz šim mērķim izmanto arī Ķīnas e-komercijas lapas (45 procenti).

Starp e-komercijas vietnēm, kas respondentiem pirmās ienākušas prātā (Top of the mind), kā populārākā atzīta ebay.com (32 procenti), kam seko Āzijas e-komercijas gigants aliexpress.com (30 procenti) un pirmo trijnieku noslēdz 220.lv (29 procenti).

Pētījums veidots, izmantojot specializētu interneta aptauju – gemiusAdHoc. Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas lielākajos ziņu portālos tvnet.lv, delfi.lv, eradio.lv, andelemandele.lv, city24.lv, lsm.lv, brivbridis.lv, sportacentrs.lv, gismeteo.lv, kurpirkt.lv, salidzini.lv un jauns.lv. Pētījums tika veikts laika posmā no 2017.gada 18.līdz 24.maijam un tā ietvaros tika aptaujāti 2787 respondenti vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem.

Reklāma

2
Leave a Reply

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Aigars Vilcānsx Recent comment authors
  Paziņot par jaunumiem  
jaunākie vecākie novērtētākie
Paziņot par
x
Viesis
x

>visbiežāk pērkot izklaides pasākumu biļetes

viendien aizdomājos, kāpēc koncertu/teātru biļetes pārdod belasuparadizeelvē, kur komisija ir 7.37% (procenti) no pirkuma summas, bilserv. par katru biļeti prasa eur0.60, bet k/t spēj uzturēt savu sistēmu un ac;imredzot, pārdot internetā viņiem nav papildus slogs (jo cena ir = ar pirkumu kasē).

es protams, joprojām ticu, ka viens serviss visiem ir veitugou, bet rodas jautājums par %% – vai tiešām pircēji ir ar mieru tik daudz maksāt starpniekam?

Aigars Vilcāns
Viesis
Aigars Vilcāns

Diezgan loģisks pētījuma rezultāts…
Diemžēl pircējam vienkārši dažreiz nemaz nav citu veidu, kā nopirkt biļeti uz pasākumu (Gribi nākt – maksā) un uzcenojums ir pakalpojuma nodrošinātāja godprātība. Vismaz neesmu dzirdējis ka būtu iespēja piemēram nopirkt biļeti uz kādas rokzvaigznes koncertu pie koncert aģentūras “kasē” bez servisa uzcenojuma => viens normāls koncerts => 20TK + pirkumu statistikai :)