web analytics

Gemius publicē jaunāko Latvijas e-komercijas pētījumu

Jaunākie raksti

ASUS TUF GAMING Radeon RX 6800 videokartes apskats

Ja centrālo procesoru jomā AMD dažos pēdējos gados uzrāda iespaidīgu sniegumu un nu jau Intel vairs nav vienīgā procesoru...

“Twitter” lietotāji varētu tikt pie iespējas atsaukt savus tvītus

Mikroblogošanas vietne "Twitter" drīzumā varētu piedāvāt jaunu funkciju, kas attiecas tieši uz tvītošanu. Proti, šobrīd tiek testēta "Undo Send"...

Alphabet strādā pie valkājamas ierīces, kas skaļā vidē pastiprinās noteiktas skaņas

Uzņēmums Alphabet, kas Google mātes kompānija, strādā pie īpašas valkājamās ierīces, kuras mērķis ir uztvert noteiktas skaņas skaļā vidē,...

“Honda Legend” kļuvusi par pasaulē pirmo mašīnu ar sertificētām “Level 3” autonomās braukšanas spējām

"Honda" prezentējusi Japānas tirgum paredzētu sedanu "Legend", taču šis modelis ievērojams ar to, ka tas kļuvis par pasaulē pirmo...

Tet uzsāk darbu pie nākotnes interneta ar 10 reižu lielāku ātrumu

Tehnoloģiju un izklaides uzņēmums Tet sācis darbu pie vēl nebijuša ātruma mājas interneta tīkla izveides. Tas līdz pat klienta...

Starptautiskais interneta izpētes un tehnoloģiju uzņēmums Gemius publicējis jaunāko pētījumu par interneta lietotāju iepirkšanās paradumiem un populārākajām Latvijas un ārzemju e-komercijas vietnēm. Dati rāda, ka pēdējā gada laikā internetā iepirkušies 79 procenti interneta lietotāju, Latvijas e-komercijas vietnēs visbiežāk pērkot izklaides pasākumu biļetes, savukārt ārzemju interneta veikalos apģērbu un aksesuārus.

Šis ir jau otrais Gemius veiktais pētījums par e-komercijas tirgu Latvijā un tā ietvaros atklājās, ka Latvijā, salīdzinot ar 2016.gadu, izdevību iepirkties internetā izmanto par 5 procentiem vairāk lietotāju. Līdzīgi kā iepriekšējā gada rezultātos, vienlīdz aktīvi internetā iepērkas gan sievietes (53 procenti), gan vīrieši (47 procenti), savukārt gandrīz puse jeb 48 procenti no visiem lietotājiem, kas mēdz iepirkties internetā, ir vecumā no 25 līdz 44 gadiem.

Interesanti, ka līdzīgi dati ir par sievietēm (51 procents) un vīriešiem (49 procenti), kas apgalvo, ka nav pirkuši, bet plāno tuvākajā laikā iegādāties preci vai pakalpojumus internetā. Savukārt, iesniedzot atbildi, ka negrasās internetā iegādāties nekādas preces vai pakalpojumus, tikai 46 procenti no respondentiem ir sievietes, kamēr vīrieši 54 procenti.

Visbiežāk interneta veikalus izmanto cilvēki ar vidējiem neto ienākumiem no 255 līdz 499 eiro (30 procenti) uz vienu mājsaimniecības locekli. Šajā grupā arī visvairāk lietotāji atzinuši, ka nav neko iegādājušies pēdējā gada laikā, taču tuvākajā nākotnē plāno to darīt (35 procenti).

Lielākā daļa no tiem lietotājiem, kas iepērkas internetā, visbiežāk izmanto latviešu e-komercijas vietnes (92 procenti), taču salīdzinoši daudz šim mērķim izmanto arī Ķīnas e-komercijas lapas (45 procenti).

Starp e-komercijas vietnēm, kas respondentiem pirmās ienākušas prātā (Top of the mind), kā populārākā atzīta ebay.com (32 procenti), kam seko Āzijas e-komercijas gigants aliexpress.com (30 procenti) un pirmo trijnieku noslēdz 220.lv (29 procenti).

Pētījums veidots, izmantojot specializētu interneta aptauju – gemiusAdHoc. Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas lielākajos ziņu portālos tvnet.lv, delfi.lv, eradio.lv, andelemandele.lv, city24.lv, lsm.lv, brivbridis.lv, sportacentrs.lv, gismeteo.lv, kurpirkt.lv, salidzini.lv un jauns.lv. Pētījums tika veikts laika posmā no 2017.gada 18.līdz 24.maijam un tā ietvaros tika aptaujāti 2787 respondenti vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem.

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
2 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
x

>visbiežāk pērkot izklaides pasākumu biļetes

viendien aizdomājos, kāpēc koncertu/teātru biļetes pārdod belasuparadizeelvē, kur komisija ir 7.37% (procenti) no pirkuma summas, bilserv. par katru biļeti prasa eur0.60, bet k/t spēj uzturēt savu sistēmu un ac;imredzot, pārdot internetā viņiem nav papildus slogs (jo cena ir = ar pirkumu kasē).

es protams, joprojām ticu, ka viens serviss visiem ir veitugou, bet rodas jautājums par %% – vai tiešām pircēji ir ar mieru tik daudz maksāt starpniekam?

Aigars Vilcāns

Diezgan loģisks pētījuma rezultāts…
Diemžēl pircējam vienkārši dažreiz nemaz nav citu veidu, kā nopirkt biļeti uz pasākumu (Gribi nākt – maksā) un uzcenojums ir pakalpojuma nodrošinātāja godprātība. Vismaz neesmu dzirdējis ka būtu iespēja piemēram nopirkt biļeti uz kādas rokzvaigznes koncertu pie koncert aģentūras “kasē” bez servisa uzcenojuma => viens normāls koncerts => 20TK + pirkumu statistikai :)

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: