Šobrīd liela daļa jauno automobiļu ir aprīkoti ar Apple CarPlay un/vai Android Auto sistēmām, kas paldz tās savienot ar mūsu viedtālruņiem. Vienkāršiem vārdiem runājot – šīs sistēmas telefona ekrānā redzamo mēģina straumēt uz mašīnas multimediju displeju. Bet gluži perfektas tās vēl nav un pieklibo dažādu mobilo lietotņu atbalsts. Piemēram, Waze mēs caur CarPlay tiešā veidā mašīnas multimediju displejā nedabūsim.

Šodien Google ir vairāk paziņojusi par savu Android sistēmu, kas jau tiks pilnībā iebūvēta noteiktos automobiļos. Pirmie auto ražotāji, kas šajā jomā izlēmuši sadarboties ar Google ir Audi un Volvo. To nākamās paaudzes automobiļos jau būs Android darbināta multimediju sistēma un Android būs pieeja tādām lietām kā kondicioniera, logu un lūkas vadībai. Pozitīvs gan ir fakts, ka šīs sadarbības rezultātā auto tiks pie regulāriem programmatūras atjauninājumiem un uz ceļiem būs mazāk auto ar novecojušu programmatūru kā tas ir šobrīd.

Volvo XC60

Ņemot vērā, ka auto ražotāji joprojām īsti nav iemācījušies veidot gaumīgas un ērtas multimediju sistēmas, prieks, ka parādās pirmās sadarbības aizmetņi ar Google, kam šajā jomā ir milzu pieredze veidojot Android mobilo platformu. Konkrēti Audi un Volvo gan nav tie sliktākie piemēri, bet vairumam Āzijas autoražotāju šāda sadarbība lieti noderētu.

Protams, labs jautājums par to, cik Google ražotājiem ir samaksājusi par iespēju savu sistēmu iedzīvināt automobiļos un ievākt datus par autobraucēju uzvedību pie stūres. Tā ir informācija, ko vēsturiski par savu svētāko īpašumu ir uzskatījuši auto ražotāji.

Plašāk ar jauno sistēmu sabiedrība tiks iepazīstināta šonedēļ notiekošajā Google I/O izstrādātāju konferencē, kas notiks no 17. līdz 19. maijam.

  • Skābene

    Un cik tad ilgi nodrošinās atjauninājumus?Max 5 gadus!?Vēlāk tāpat tas būs vecs lūznis!

    • Kristaps Skutelis

      Labs jautājums. Gan jau, ka kaut kādus atjauninājumus nodrošinās arī ilgāk. Auto tomēr nav telefons un kādus 7-10 gadus būtu jāspēj nobraukt.

      • as

        Nobraukt jā, bet skatoties, kas notiek smart TV OS tirgū, kur atjauninājumi ir tik reti, ka vairāk par 1-2 neizspiež, auto varētu būt līdzīgi

      • Uldis M.

        Sākumā varbūt būs arī vispārējie atjauninājumi, bet pēc 5 gadiem labākajā gadījumā atnāks atjauninājums iebūvētajām kartēm. Dzelži tomēr noveco, lai cik labus tos ražošanas brīdī arī neieliktu.
        Bet noteikti sarosīsies dažādi neautorizētie servisiņi – kas piedāvās pāršūt programmatūru, uzstādīt jaunākas lietotnes u.t.t. gluži kā šobrīd ar navigācijām vecākiem auto. Tā būs jauna biznesa niša!

    • edzuslv

      ņem vērā to, ka šobrīd atjauninājumi nav vispār lielākajai daļai :D

  • Žans

    “Pozitīvs gan ir fakts, ka šīs sadarbības rezultātā auto tiks pie regulāriem programmatūras atjauninājumiem un uz ceļiem būs mazāk auto ar novecojušu programmatūru kā tas ir šobrīd.” Android un regulārie atjauninājumi un vēl mašīnā? Tas taču nav nopietni.

    Jā pat Apple savus iPhone vecos modeļus noved līdz nepatikamai lietošanas stadījai ar patiešām regulāriem atjauninājumiem. Tad kas notiks ar auto multimediju sistēmu, kura darbosies uz Android un visos modeļos jau nebūs viens un tas pats dzelzis.

    Vispār autorašotājiem vajadzētu atgriezties pie DIM2 magnetolas cauruma, lai katrs var iebāzt tur sev tikāmu magnetolas galvu.

  • Lapsinieks

    kas pa ņemšanos. ko var spaidīties? visam jānotiek automātiski. klimats jāregulē? nafig ekrāns? uzliki savu komforta t un viss. balss asistents tad jau nevis lielāks un komplicētāks ekrāns ar 257 joslu klimata kontroli, ekvalaizeriem un citu, uzmanību novērsošu figņu

  • x

    atjaunininājumi, tas viens, bet kad sāksies slepkavības, pārņemot auto vadību….tūlīt man oponēs, ka tā tikai izklaides sistēma – bet kāda jēga no tās, ja nav integrēta ar borta kompjiem? un kur var iebāzt adatiņu, tur pēc brīža iespruks arī pirksts!

    • Skābene

      Tad jau sen visas teslas būtu attālināti aizbrauktas prom no saviem saimniekiem! :D

      • x

        cik teslas ir tirgū un pats galvenais – cik ilgi?

        mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem arī sāka zagt tikai tad, kad tās no retuma bija kļuvušas par ikdienā izplatītu mantu. visam savs laiks))

      • Lucifer

        Un kur Tu liksi to nozagto Teslu?
        Iztirgosi kādām rezerves daļās?
        Teslu skaits ir pārāk neliels, tātad liels risks “uzrauties”

        Bet, ja tā nopietni, tad nozagt tāpat var jebko, lai arī kāda būtu sistēma/aizsardzība.

      • Lapsinieks

        jā, var nozagt – ievelkot furgonā vai uzmetot uz evakuātora. Ir tādas fiziskas bloķēšanas sistēmas, ko servisā neizjaucot nemaz nevar atrast. Man reiz servisa priekšnieks teica, ka viens autiņam bija ielicis kautkādu fizisku bloķētāju bākas iekšpusē, ko varēja atlaist zem apšuvuma pabīdot kaut kādu sūdu. vnk nevar iedarbināt, jo nekas uz motoru netek. varbūt urbānā leģenda. jau reālāks variants – instalācijā vadus novest gar kādu vietu, kur salonā var pielikt magnētu. savā laikā bija tādi sūdiņi stikla korpusā – iekšā pārtraukta ķēde. pieliek magnētu – savienojas. Tādu ar fig atradīsi.

      • Lucifer

        Man jau vairāk liekas, svarīgākais, šādām sistēmām ir nodrošināt maksimāli ilgu laiku, tā “atkošanai”, jo laiks pat zagļiem ir dārgs.
        Bet jā, ir dzirdēti visādi gadījumi, kad piemēram eksluzīvā automašina jau ir bijusi ceļā uz prombraukšanu, bet netālu apstājusies, jo degvielas padeve bloķējusies, protams arī to var “labot”, bet atkal tas ir laiks un neērta situācija zaglim.
        Es personīgi izmantoju vienkāršu paņēmienu – apdrošināšana, Automašina tik vien cik marķēta un uzstādīts skybrake, lai “nosistu” apdrošināšanas izmaksas.

      • x

        tādus magnētus pirms ~ 15 gadiem lika kā obligātu padarīšanu, līdzi deva 2 magnētus – vienu lietošanai, otru paslēpa gadījumam ja pazaudē pirmo.

        jo kur tu nakts vidū vai dziļos laukos izrausi magnētu, ja vienīgo gadās pazaudēt?

      • Skābene

        Vecīt, bet ir viena liela problēma, Teslai nav degvielas bāks un nevar pārraut ķēdi uz degvielas sūkni vai starteri! :)
        Bet ne jau to es gribēju teikt, gribēju minēt, ka automātiski vadāmus auto, teorētiski var aizbraukt attālināti, vai izraisīt crashu, bet pagaidām neviens urķis to vēl nav izdarījis!

      • Lapsinieks

        da lāb – tas bija tā – in dženeral. ne par teslām. gan jau arī tām var kādu ķēdi kautkur nojāt ar nestandarta risinājumiem. zagļu lielākais bieds – nestandarta risinājums

      • digitalk

        > savā laikā bija tādi sūdiņi stikla korpusā

        herkons (gerkons) aka reed switch

      • Lapsinieks

        oi, galīgi neatceros. 80to vidū ar to nodarbojos. Magdeburgā karaspēka daļā uzstutēju no nulles visu saziņas un signalizāciju sistēmu. štukoju shēmas, zīmēju un kodināju plates, lodēju. No nulles –
        jo nebija nekādu priekšrakstu: ko vietējās “entuziastu bodēs” varēja iegādāt, no tā arī vajadzēja izštukot – kā tas viss varētu darboties.Tos sūdiņus lika kā sensorus ieroču skapjos – kā attaisa skapi, tā sāk dežurdaļā pīkstēt. Patiesībā – gribās aizbraukt un izložņāt vecos pazemes bunkurus – gan jau KKKK (kautkurkautkas) vēl palicis.

      • digitalk

        80tajos krieviem gerkons bija megapopulārs, pat gerkona klaviatūras bija %-)

      • Lapsinieks

        doičlande. nekādu ievesto lietu no cccp nebija. bija jāoperē ar vācu veikalos dabūnamo. es vnk nejauši tam uzdūros – sapirku veselu kasti visādu sūdu un pīpējot “ohotņičij” bezfiltrenes mēģināju izpīpēt ko ar to visu darīt. Vecajās, vēl prūšu kazarmās, visas sistēmas izskatījās vēl no mierlaikiem… vadi no hvz – vnk sarūsējuši un sabiruši. un sakari – prioritāte, kā nekā Magdeburga bija tikai nieka 30 km attālumā no nato rīkļurāvējiem.

      • digitalk

        > nekādu ievesto lietu no cccp nebija.

        pārprati, sākumā tieši no VDR veda uz cccp.

      • Lapsinieks

        ai, da tāpat vnk aizpļāpa.

    • Kristaps Skutelis

      FIB par šo jau satraucas.

  • anonymous

    2 wanna be premium cer ka Android tiem atnesīs gaismu tuneļa galā…

    • Skābene

      Drīzāk jau optimizē izmaksas. Nokia Here tak arī nopirka auto ražotāji!

      • anonymous

        Taisniba, tā noteikti sanāks lētāk nekā meistarot konkurētspējīgu sistēmu pašiem.

    • Kristaps Skutelis

      Da labi, ar ko tev Audi un Volvo nav premium?

      • Lapsinieks
      • anonymous
      • Kristaps Skutelis

        Dati par kādu reģionu? Izskatās pēc ASV, kam ir visai pamaz sakara ar lokālo situāciju.

        Bet pie tās cenas un izpildījuma vismaz jaunie Volvo XC90, S90 un V90 pavisam noteikti ir premium klases auto. Tas īsti pat nav apspriežams jautājums. Cita lieta, ka tas vēl nav aizceļojis līdz pircējiem, kam Volvo diezgan ilgā stagnācija vēl labā atmiņā.

      • anonymous

        Manuprāt, šiem ASV datiem nav ne vainas, izdalīti auto, kas dārgāki par 50k, ļoti labs materiāls, precīzi parāda, ko tādās summās cilvēki pērk- vai Latvijā vispār ir šāda statistika?

        Un par Volvo.. ar šiem pāris modeļiem varbūt ir uztaisījis jauku atgriešanos tās markas piekritējiem, samazinājuši to starpību starp līderiem, bet ko Volvo ir izdarījis, lai pārvilinātu konkurentu pircējus? Viss jau nav tikai iekš paša auto, arī tirdzniecības zālei un servisam ir nozīme, katram sīkumam, kad runa ir par premium, un tur Volvo stipri atpaliek no konkurentiem, arī Rīgā, ja pie vieniem rodas tāda reāla premium sajūta, tad pie otriem ir tāds nedaudz lauku kantora smārds.

      • Kristaps Skutelis

        Es sapratu, ko saki un piekrītu. Tomēr šādas lietas nenotiek tik ātri. Jau šobrīd Mūsa Motors pārbūvē Volvo salonu, lai tas atbilstu Volvo standartiem un gan jau uzlabos arī citus procesus, kas saistīti ar šo auto pārdošanu un apkalpošanu. Tam tiešām ir nozīme. Tāpat var gadīties, ka Latvijā Volvo uzsāks tirgot vēl kāds dīleris un tad jau arī konkurence darīs savu lietu.

        Es vairāk biju domājis par pašiem auto. Šobrīd iekāpjot jebkurā no dažiem jaunajiem Volvo modeļiem, nav fundamentālas atšķirības no citiem premium klases auto. Viss ir smuki, kvalitatīvi un tehniski moderni.

      • Lapsinieks

        vispār jau dīvaina lōģika aplūkojot tādu tabulu un izdarot secinājumus par kāda zīmola vanabīpremiumismu: izsvītrojam visus jaguārus, maserati, bentlijus un citus mēslus.

      • Guntars K

        S90 nu noteikti nav Premium. Tas, ka uztaisīts smuks papīrīts un uzlikta cena 2x augstāka par to, cik viņam jāmaksā, nozīmē, ka tur ir tikai smaka no Premium, nevis patiesība. Pēc salona tas ir Skoda Superb un ne kapeiku dārgāks. Varbūt vēl var salīdzināt ar Audi A3.

      • Kristaps Skutelis

        Esi tajā auto vispār iekšā bijis un braucis? :) Definē kas ir premium.

      • Skābene

        Cadillac un Corvette Latvijā jau nu nav nekādi premium brendi! Agrāk tirgojās vienās telpās ar SAAB, bet šobrīd šķiet vienās telpās KIA!?
        Jēee, super apkalpošana, tusēt kopā ar proletariātu! :)

  • Janis Smelters

    Es tādu auto nepirktu. It īpaši mazlietotu. Ar gļukainu un bremzējošu audio+navi.
    Velku paralēles ar Android smartTv nevienam neiesaku, pats uzrāvos un nožēloju.

    • Uldis M.

      Par Android TV piekrītu – no tiem labāk pa gabalu.

      • Kristaps Skutelis

        Nu mans personīgais viedoklis ir tieši tāds pats – Android iekš televizora ir ļoti muļķīga ideja. Bet man ir daži paziņas, kas arī pēc gada lietošanas ir starā par Android darbinātiem televizoriem, konkrēti Sony. Izmanto visādus pirātu servisus un saka, ka nekas nebremzē. Es gan tam ne pārāk ticu.

      • Uldis M.

        Nu jā, tajos retajos gadījumos kad uz Android TV aktīvi lieto Android sniegtās priekšrocības, tad tur ir kaut kāda jēga no tā. Bet tā kā absolūtais vairākums mūsdienās TV izmanto galvenokārt tikai kā ekrānu (nu maksimums DVB-T uztvērēju vai video atskaņotāju no USB), Tad android šādos gadījumos ir tikai par sliktu.

      • Matiss

        Sony varētu būt vēl ok, bet, piemēram Phillips ir iebāzis vēl tam visam pa vidu savu appstori, launcheri utml. Tur ir baigais bardaks. Bet ja lieto tīri android TV interfeisu ar Android TV paredzētajām lietotnēm, tad vēl ir ok.

      • Guntars K

        Problēma ir tajā, ka Android TV lētā gala vizori ir par mazu jauda, zem 25tk. sintētiskajiem benčiem Antutu, kas arī rada bremzi, diskomfortu lietošanā u.tml. Pēdējos modeļos ir jau virs 40tk un ir ok. Philips nav pat izskatīšanas vērts. Sony ir vienīgais par ko var būt runa. Nevarēju izlemt, pirkt TV pa 1600€ vai pagaidām vēl neskriet pēc 4k. Beigās paņēmu Xiaomi Android TV boxu ar 40tk. Un vispār pamēģināt ko no sevis izsaka TV versija Androidam. Kādas 3 nedēļas lietoju un esmu patiešām starā. Par cik man 100mbit/s optika un atbilstošs rūteris, kas tad arī ir divas pašas svarīgākās lietas, tad nesaskaros ne ar vienu bremzi. Kā Android ar pašreizējām online lūrēšanas iespējām ir ideālākais kas var būt.
        Kas attiecas uz servisiem, tad ir pārītis, kuri kā reiz bremzē, izmet atskaņotājs melnu ekrānu, bet uz cita servisa tas pats video, tādā pašā izšķirspējā iet ideāli. Tā kā liela nozīme arī, no kura “kaktu kantora” skatās. Vai kaktu kantoris ir patiešām pielāgojis savu APP Androidam. ..piem. Vimeo. Viņam ilgu laiku bija problēmas ar atskaņošanu pat uz Windows, ko tad var runāt par citiem.
        Savukārt ja saproti vairāk par vienu valodu, tad var no OTTclub paņemt pieslēgumu un labā kvalitātē skatīties TV daudz lētāk kā piedāvā Lattelecom. Viņiem arī serveris LV ir, tā kā pie mums kanāli pārslēdzas ātrāk kā TV tunerim. No LV kanāliem ir LTV1 un TV3 ar ko arī pietiek. Jo tik pat jau izņemot LTV1 citos kanālos nav ko skatīties.