12 gadi tikai 19 nedēļās – “Audi Quality Assurance” ir veiksmīgi veikusi jau simto Ingolštates korozijas un novecošanas (INKA) testu. Šoreiz testā piedalījās automašīna “Audi A4”. INKA ir viens no stingrākajiem pārbaudījumiem, kuru nepieciešams izturēt “Audi” automašīnām. 19 testēšanas nedēļās tiek imitēti 12 automašīnas mūža gadi, tiek veiktas pārbaudes un auto pakļauti dažādiem izaicinājumiem. Ar šo metodi “Quality Assurance” pārbauda “Audi” efektīvo korozijas aizsardzību un izturību.
Simts INKA testu laikā kopumā aizvadītas 322 500 testēšanas stundas, nobraukts vairāk nekā viens miljons kilometru, pieveikti 2800 dubļu testi un 1900 sāls testi. “Audi” Materiālu inženierijas nodaļas vadītāja Silvija Drolla norāda: ““Audi” zīmols asociējas ar nevainojamu ražošanas kvalitāti, augstvērtīgu materiālu izmantošanu un izturību – arī daudzus gadus pēc automašīnas pirmās reģistrācijas. INKA tests ir svarīgs rīks mūsu modeļu kvalitātes noteikšanai un ražošanas metožu tālākai attīstībai.”
Izturības testam ir pieci posmi. Vispirms automašīna tiek ievietotā 350C karstā klimatiskajā kamerā un apsmidzināta ar sāli. Tad kameras uzstādījumi tiek mainīti, lai imitētu tropiska klimata apstākļus, gaisa temperatūrai pieaugot līdz 500C un mitruma līmenim sasniedzot 100%. Trešajā posmā tiek izmantotas gan 80 halogēnu metāltvaika, gan 1200 vatu lampas, kuras uzsilda virsbūvi līdz pat 900C. Šajā procesā automašīnas krāsas nedrīkst izbalēt un materiāli nedrīkst kļūt trausli.
Ceturtais posms simulē ziemas apstākļus pie polārā loka. Mīnus 350C grādu salā četru atbalstu hidroimpulsa iekārta kustina automašīnu, lai simulētu virsbūves vērpi un spiegojumu uz automobiļa detaļām un dzinēja stiprinājumiem, kas automašīnai jāiztur braucot pa nelīdzeniem ceļiem. Savukārt piektajā posmā autovadītāji vairākkārt izbrauc atklātajā testēšanas laukumā pa īpaši sagatavotiem ceļiem.
Ar katru modeli kopumā tiek nobraukti 12 000 kilometru, iekļaujot arī braukšanu pa sālsūdeni un dubļiem. Testa noslēgumā kvalitātes inspektori izjauc automašīnu aptuveni 600 atsevišķās detaļās un pārbauda to vājos punktus.
“Audi Quality Assurance” pirmo INKA testu veica 2002. gadā. Savukārt jaunu, ražošanā vēl nenonākušu automašīnu modeļu pārbaudei šī tehnoloģija tiek izmantota jau 40 gadus.
lai iedod vienu gadu patriekt pa LV ceļiem
Skat, auto tiek testēts zem absolūtās nulles!
Mīnus 350C grādu… absolūtās nulles temperatūra ir -270C. Varbūt tomēr -30C un +50C?
Taču tas viss ir baigi virtuāli. Daudz precīzākus rezultātus viņi dabūtu, gadu pabraucot pa Latvijas pilsētām un 2. šķiras ceļiem. Pie reizes arī piekari notestētu.
Šitas viss ir fufelis ! Man bija 2006gada A3, jauns, no veikala. 10 gadi pa Latvijas ceļiem un vietām krāsa pat sāka lobīties nost.
P.S. Sists nebija.
Jā, es arī esmu novērojis krāsas atkrišanu līdzīga gada Vācijā ražotiem autiņiem. Redz ar krāsu ir tāda viltīga padarīšana – ja uzklāsi pārāk plānu kārtu, tā nepietiekoši aizsargās metāla virsmu un tas ātri sāks rūsēt, savukārt pārāk bieza krāsas kārta ir cieta un neelastīga, bet auto dzelži kā zināms braucot nedaudz lokās, sevišķi pa tādiem labiem ceļiem kā Latvijā. Līdz ar to biezā cietā krāsa atdalās gabaliem.
Nu nevar 19 nedēļu laikā imitēt tos pašus apstākļus ko 12 gadu laikā. Laika zobs ir laika zobs. Krāsa nolietojas ar gadiem, iegūstot plaisiņas un švīciņas, pa kurām metālam piekļūst skābeklis un ūdens kas arī ļauj attīstīties rūsai. Savukārt rūsa neattīstās momentāli, tai ir nepieciešams laiks lai no skrambas tā izplatītos par lielāku rūsas pleķi…
Ok – kaut ko jau tur var iztestēt šādā testā, piemēram kaut kādus vājos punktus, bet tas ne tuvu nav tas pats kas reāli 12 gadi.