Web Analytics
More
    Reklāma

    Ir veiksmīgi veikts simtais “Audi Quality Assurance” INKA tests

    Jaunākie raksti

    12 gadi tikai 19 nedēļās – “Audi Quality Assurance” ir veiksmīgi veikusi jau simto Ingolštates korozijas un novecošanas (INKA) testu. Šoreiz testā piedalījās automašīna “Audi A4”. INKA ir viens no stingrākajiem pārbaudījumiem, kuru nepieciešams izturēt “Audi” automašīnām. 19 testēšanas nedēļās tiek imitēti 12 automašīnas mūža gadi, tiek veiktas pārbaudes un auto pakļauti dažādiem izaicinājumiem. Ar šo metodi  “Quality Assurance” pārbauda “Audi” efektīvo korozijas aizsardzību un izturību.

    Simts INKA testu laikā kopumā aizvadītas 322 500 testēšanas stundas, nobraukts vairāk nekā viens miljons kilometru, pieveikti 2800 dubļu testi un 1900 sāls testi. “Audi” Materiālu inženierijas nodaļas vadītāja Silvija Drolla norāda: ““Audi” zīmols asociējas ar nevainojamu ražošanas kvalitāti, augstvērtīgu materiālu izmantošanu un izturību – arī daudzus gadus pēc automašīnas pirmās reģistrācijas. INKA tests ir svarīgs rīks mūsu modeļu kvalitātes noteikšanai un ražošanas metožu tālākai attīstībai.”

    Reklāma

    Izturības testam ir pieci posmi. Vispirms automašīna tiek ievietotā 350C karstā klimatiskajā kamerā un apsmidzināta ar sāli. Tad kameras uzstādījumi tiek mainīti, lai imitētu tropiska klimata apstākļus, gaisa temperatūrai pieaugot līdz 500C un mitruma līmenim sasniedzot 100%. Trešajā posmā tiek izmantotas gan 80 halogēnu metāltvaika, gan 1200 vatu lampas, kuras uzsilda virsbūvi līdz pat 900C. Šajā procesā automašīnas krāsas nedrīkst izbalēt un materiāli nedrīkst kļūt trausli.

    Ceturtais posms simulē ziemas apstākļus pie polārā loka. Mīnus 350C grādu salā četru atbalstu hidroimpulsa iekārta kustina automašīnu, lai simulētu virsbūves vērpi un spiegojumu uz automobiļa detaļām un dzinēja stiprinājumiem, kas automašīnai jāiztur braucot pa nelīdzeniem ceļiem. Savukārt piektajā posmā autovadītāji vairākkārt izbrauc atklātajā testēšanas laukumā pa īpaši sagatavotiem ceļiem.

    Ar katru modeli kopumā tiek nobraukti 12 000 kilometru, iekļaujot arī braukšanu pa sālsūdeni un dubļiem. Testa noslēgumā kvalitātes inspektori izjauc automašīnu aptuveni 600 atsevišķās detaļās un pārbauda to vājos punktus.

    “Audi Quality Assurance” pirmo INKA testu veica 2002. gadā. Savukārt jaunu, ražošanā vēl nenonākušu automašīnu modeļu pārbaudei šī tehnoloģija tiek izmantota jau 40 gadus.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    boom
    08.08.2016 11:28

    lai iedod vienu gadu patriekt pa LV ceļiem

    ArnisN
    08.08.2016 11:35

    Skat, auto tiek testēts zem absolūtās nulles!

    Krotow
    08.08.2016 11:41

    Mīnus 350C grādu… absolūtās nulles temperatūra ir -270C. Varbūt tomēr -30C un +50C?

    Taču tas viss ir baigi virtuāli. Daudz precīzākus rezultātus viņi dabūtu, gadu pabraucot pa Latvijas pilsētām un 2. šķiras ceļiem. Pie reizes arī piekari notestētu.

    Edmunds
    08.08.2016 12:21

    Šitas viss ir fufelis ! Man bija 2006gada A3, jauns, no veikala. 10 gadi pa Latvijas ceļiem un vietām krāsa pat sāka lobīties nost.
    P.S. Sists nebija.

    Uldis M.
    08.08.2016 16:53
    Reply to  Edmunds

    Jā, es arī esmu novērojis krāsas atkrišanu līdzīga gada Vācijā ražotiem autiņiem. Redz ar krāsu ir tāda viltīga padarīšana – ja uzklāsi pārāk plānu kārtu, tā nepietiekoši aizsargās metāla virsmu un tas ātri sāks rūsēt, savukārt pārāk bieza krāsas kārta ir cieta un neelastīga, bet auto dzelži kā zināms braucot nedaudz lokās, sevišķi pa tādiem labiem ceļiem kā Latvijā. Līdz ar to biezā cietā krāsa atdalās gabaliem.

    Uldis M.
    08.08.2016 17:01

    Nu nevar 19 nedēļu laikā imitēt tos pašus apstākļus ko 12 gadu laikā. Laika zobs ir laika zobs. Krāsa nolietojas ar gadiem, iegūstot plaisiņas un švīciņas, pa kurām metālam piekļūst skābeklis un ūdens kas arī ļauj attīstīties rūsai. Savukārt rūsa neattīstās momentāli, tai ir nepieciešams laiks lai no skrambas tā izplatītos par lielāku rūsas pleķi…
    Ok – kaut ko jau tur var iztestēt šādā testā, piemēram kaut kādus vājos punktus, bet tas ne tuvu nav tas pats kas reāli 12 gadi.

    Reklāma