Aizvadītajā gadā man bija iespēja piedalīties Ziemeļeiropas apmeklētākajā uzsācējuzņēmumu (start-up) forumā Slush, Somijā. Vairāku dienu garumā Helsinkos, kopā ap sešiem tūkstošiem cilvēku, kas pārstāvēja gan jaunos uzņēmējus, gan investorus, gan mediju un, protams, arī interesentus, kuri plāno drīzākā laikā attīstīt savas idejas un tās sekmīgi komercializēt, klausījās lekcijās, iepazina gatavos produktu un platformu prototipus demonstrāciju stendos un piedalījās uzsācējuzņēmumu konkursa prezentācijās.

No Latvijas Slush 2013 piedalījās virkne uzņēmumu Latte/BuzzTale, Froont, infogr.am, Windfire, Sonarworks, Helico, Walmoo, Mewo, no kuriem daļa nostiprinājusies savas jomas līderpozīcijās Ziemeļeiropā un pasaulē, bet daļa pagaisusi nebūtībā un atstājusi vien pāris rindas Google/Bing meklēšanas vēsturē. Pasākumā piedalījās arī vairāki desmiti Latvijas jauno uzņēmumu pārstāvji, kuri bija iegādājušies t.s. individuālo skatītāja biļeti un 2013.gadā vēl nebija gatavi demonstrēt sava uzņēmuma sasniegumus.

Slush varētu dalīt trīs nosacītās daļās – veiksmes stāstu prezentācijas, kur pasākuma norises vietā, Kaapelitehdas uz galvenās skatuves uzstājās ievērojams skaits runātāju – uzņēmumu dibinātāji, investori, konsultanti un mediju darbinieki, kuru dzīves pieredze un sasniegumi devuši mācību viņiem pašiem un, iespējams noder klausītājiem. Otrā daļa bija start-up pašprezentācijas, labākās no kurām tika aicinātas uzstāties uz lielās skatuves un cīnīties par vērtīgu naudas balvu (Latvijas Froont un Anna Andersone bija viena no finālistiem). Savukārt trešā, pasākuma daļa bija uzņēmumu prezentācijas stendos, meklējot interesentus, domubiedrus, iespējams arī investorus, lai attīstītu jau gatavo produktu vai risinājumu. Iedomājieties Ķīpsalas izstāžu halli, 6000 cilvēkus un nemitīgu jautājumu, īsu iepazīšanās stāstu un tūkstošiem rokasspiedienu maratonu divu garu dienu garumā, kas turpinās līdz pat trijiem naktī un atsākas pusdeviņos no rīta. Tas ir Slush.

Novērtējot Slush, Uldis Leiterts no infogr.am 2013.gadā, intervijā 7guru, līdzās citām pārdomām pauda arī sekojošo domu: “Mūsu mērķtiecīgā dalība starptautiskos konkursos mums kalpo kā PR rīks. Noteikti var teikt, ka panākumi konkursos mums ir palīdzējuši nodibināt kontaktus, kurus iegūt citādi mums būtu bijis daudz grūtāk.”

2014.gada Slush būs vēl iespaidīgāks un rīkotāji gaida ap 12-14 tūkstošus dalībnieku. Pieteikties joprojām iespējams Slush tīmekļa vietnē (pašlaik, lūkojoties foruma rīkotāju izplatītājā informācijā, no Latvijas Slush plānojuši būt infogr.am un Furnny).

Šogad arī Kursors lasītājiem būs iespēja sekot līdzi konferences gaitām arī operatīvās ziņās un dienas notikumu apkopojumā – uz Helsinkiem novembrī došos es, kā kursora start-up ziņu korespondents.

Vairāk fotogrāfijas no Slush 2013 skaties šajā galerijā.

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of