Web Analytics
More
    Reklāma

    TV izvēlē vīriešiem nozīmīgas tehnoloģijas, sievietēm – vienkārša un ērta lietošana

    Jaunākie raksti

    Televizora iegādē Latvijas iedzīvotāji kā nozīmīgākos kritērijus atzīst attēla izšķirtspēju un kvalitāti (73%), ekrāna lielumu (63%), papildu tehnoloģiskās iespējas (53%), noskaidrots Snapshots aptaujā. Šos kritērijus jo īpaši uzsver vīrieši, savukārt sievietes pievērš uzmanību arī vienkāršai un ērtai lietošanai.

    „Aptaujā pausto viedokli apstiprina GFK Latvijas tirgus dati – gada laikā pieprasījums ir mainījies par labu lielākiem ekrāniem. Ja 2013. gada pirmajos četros mēnešos 53% pārdoto televizoru bija mazāki par 40 collām, tad šogad šajā periodā 55% nopirkto TV ekrāna diognāle pārsniedz 40 collas. Turklāt līdz ar ekrāniem aug arī attēla kvalitātes prasības. Piemēram, kā liecina aprīļa dati, pērn pircēju tēriņi par īpaši augstas izšķirtspējas jeb UHD TV bija mazāk par vienu procentu no visiem nopirktajiem, tad šogad tie auguši vairāk nekā 5 reizes,” stāsta Viktors Markuls, Samsung Electronics Baltics Sadzīves elektronikas biznesa vadītājs Baltijā.

    Reklāma

    Izvēloties TV, 45% respondentu pievērstu uzmanību vienkāršai un ērtai lietošanai, 36% dotu priekšroku labi zināmam un uzticamam zīmolam, bet 30% svarīga ierīces ātrdarbība. Kā mazāk izšķirošu pircēji vērtē dizainu un iederību interjerā (24%), kā arī izgatavošanas gadu (9%). Tikpat atšķirīgas ir sieviešu un vīriešu prasības. Dati atklāj, ka TV tehnoloģiskās iespējas kopumā ir svarīgākas vīriešiem. Piemēram, stiprais dzimums, iegādājoties jaunu TV, vairāk uzmanību pievērstu attēla izšķirtspējai un kvalitātei (vīrieši 79%, sievietes 63%), ekrāna izmēram (vīrieši 69%, sievietes 55%), papildu tehnoloģiskajām iespējām (vīrieši 64%, sievietes 41%). Turklāt, vienīgais aspekts, kur dominē sieviešu viedoklis, ir vienkārša un ērta lietošana (sievietes 48%, vīrieši 37%).

    Tehnoloģiskie sasniegumi un iespējas ir svarīgākas gados jaunajiem patērētājiem, bet, palielinoties vecumam, tās savu aktualitāti zaudē, dodot priekšroku vienkāršai un ērtai TV lietošanai. Iespējams, tas skaidrojams ar to, ka jaunieši ātrāk apgūst jaunākās tehnoloģijas un prot tās pārvaldīt. Turklāt zīmols un TV dizains, iederība interjerā ir divkārt svarīgāka tieši jaunākajai paaudzei. Citvalodīgie (63%) vairāk nekā latvieši (47%) novērtē papildu tehnoloģiju iespējas un arī attēla kvalitāti, attiecīgi 81% un 68%. Savukārt 41% latviešu piešķir nozīmi zīmolam (citi 28%). Palielinoties personīgajiem ienākumiem, respondentiem nav tik nozīmīga vienkārša un ērta lietošana, bet svarīgāks kļūst uzticams un zināms zīmols.

    Aptauju veicis Snapshots pēc Samsung Electronics Baltics pasūtījuma 2014. gada jūnijā, aptaujājot 800 respondentus vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reinis Ru
    12.06.2014 17:24

    Es arī reiz strādāju sadzīves tehnikas veikalā. Ienāk “biezie krievi” un prasa: “U etgo TV Full HD estj?”
    Es viņiem prasu, kādu signālu laidīs – šķoba ģīmi un saka: “Nu kak, običnoje, kabeļnoje…”
    Aptuveni 70% lietotāju nezina, ka TV nepārveido švaku signālu uz izcilu bildi. Ieiet veikalā, noskatās Demo filmiņu, kura nāk no Blu Ray plejera un pēc tam prasa, kāpēc viņiem pa LTV7 hoķis nav tādā kvalitātē.

    Reklāma