Jā, tieši 2010. gada 27. janvārī Stīvs Džobss prezentēja iPad. Ja tā paskatāmies, tad ir pagājuši tikai četri gadi (ja runājam par Latviju, tad vēl mazāk, jo oficiāli iPad atnāca līdz mums ar 11 (!) mēnešu nokavēšanos), bet pa šo neilgo laiku šī ierīce ir izmanījusi IT tirgu  un datorlietotāju uzvedību līdz nepazīšanai – visu šo laiku “tradicionālo” datoru tirgus ir ripojis no kalna lejā, bet tāda traģikomiska parādība, kā netbūki – izmiruši kā suga.

iPad nebūt neparādījās kā gaidīts viesis – sākotnējā cilvēku reakcija nebija tik silta, kā Stīvs Džobss bija cerējis, nemaz nerunājot par rosību konkurentu nometnē. Tie nesnauda un par visām varītēm centās dot, tā teikt, apsteidzošu triecienu baumotajai Apple planšetei – īsi pirms iPad prezentācijas CES izstāde bija grūtin grūsta pilna ar dažādu ražotāju un platformu planšetēm, kurām šodien pat nosaukumu neatceramies.

Daļa tā arī palika vaporvare stadijā, citas tomēr tika līdz veikalam, kur izbeidza savu kroplo eksistenci, nosmokot noliktavu putekļos. Cilvēku domāšana un ieradumi mainījās gausi – miljonais iPad tika pārdots 3. maijā, bet pirmajā gadā Apple izdevās pārdot nepilnus 15 miljonus planšetdatoru (saskaņā ar Apple finanšu atskaitēm, dati uz 2011. gada 18. janvāri)… Pie tam, bez mazākā pārspīlējuma varam teikt, ka 2010. gadā citu planšetdatoru, uz kuru vērts paskatīties, aptaustīt un nopirkt, vienkārši nebija… (lai nu piedod lasītāji un ražotāji, bet subjektīvi turos pie šīs pārliecības arī 2014. gadā – OK, telefoni ir gaumes lieta, bet planšetēs situācija ir tāda pati, kā MP3 atskaņotājos nesenā pagātnē – ja gribam justies OK, tad “īstais” ir tikai viens).

Ja nu interesē iPad tirgus gājiena skaitliskā puse, tad to viegli izsekot pēc Apple atskaitēm un paziņojumiem:

2013. gada 23. oktobris – 170 miljoni
2012. gada 21. septembris – 84 miljoni
2012. gada aprīlis – 67 miljoni
2012. gada janvāris – 50 miljoni
2011. gada oktobris – 32 miljoni
2011. gada jūnijs – 25 miljoni
2011. gada marts – 19 miljoni
2011. gada 18. janvāris – 14.8 miljoni
2010. gada septembris – 7,5 miljoni
2010. gada 21. jūlijs – 3,27 miljoni
2010. gada 31. maijs – 2 miljoni
2010. gada 3. maijs – 1 miljons
2010. gada 8. aprīlis – 450 tūkst.
2010. gada 5. aprīlis – 300 tūkst.

[Skaitļi ir kumulatīvi, respektīvi, katrs nākošais skaitlis ietver iepriekšējo. Jaunāki dati būs pieejami šovakar (27.01.), kad Apple nāks klajā ar kārtējā ceturkšņa rezultātiem.]

Nu, ko – daudz laimes, iPad!

PAPILDINĀJUMS pēc Apple finanšu rezultātu publiskošanas 27.01.:

Aizvadītajā ceturksnī Apple pārdevusi 26 miljonus iPad, tātad, kopējais 4 gados pārdoto Apple planšetu skaits ir 170 + 26 = 196 miljoni ierīču.

Reklāma

Leave a Reply

avatar
  Paziņot par jaunumiem  
Paziņot par