Tesla Model S Plaid uz papīra ir vājprātīgi ātrs auto – 1020 zirgspēki, ieskrējiens līdz 100km/h ap 2 sekundēm. Tas ir tiešām ātri, īpaši jau taisnā līnijā. Šim auto kādu laiku piederēja Nirburgringas trases apļa rekords elektroauto, taču to tomēr nevar nosaukt par trasei paredzētu mašīnu un kritisks par šo auto kādā intervijā bijis sacīkšu braucējs un instruktors Miša Šarudins.
Viņš kopā ar savu draugu devās uz Nirburgringas trasi, kur kopā ierakstīja visu notiekošo. Šarudins atzīst, ka uzrāviens ir tiešām iespaidīgs, bet kā pirmo būtisko trūkumu viņš norāda sēdekļus, kas nav atbilstoši braukšanai lielā ātrumā un nesniedz vajadzīgo atbalstu.
Lielākās problēmas viņš saskata bremzēs un mašīnas piekarē. Pirmkārt, bremzes pirms atkārtota brauciena trasē nācās mainīt, jo auto īpašnieks oriģinālās uzskatīja par nedrošām. Tāpat pilots norāda uz trūkumiem piekarē, proti, mašīnai pazūd balanss brīžos, kad tā nebrauc taisni un auto ir slikti vadāms līkumos. Piekarei bija problēmas tikt galā ar nelīdzenumiem trasē un mašīna brīžiem var veikt neprognozējamas kustības.
Šarudins uzsver, ka Model S Plaid ir lielisks auto taisnā līnijā, proti, dragreisos, taču tas nav tik labs trasē, kur ir līkumi. Kas attiecas uz bremzēm, mašīnai par papildus samaksu ir iespējams pasūtīt trases pakotni, kas sakārtos bremžu kvalitātes un izturības jautājumus.
Neko jaunu jau nepateica! Tas nav sporta auto, bet sportiski dinamisks ielas auto!
Sportisks ģimenes auto ar speciālu dragreisa režīmu, un jaudai neatbilstošām bremzēm – bīstami ģimenei un nederīgi sportam.
tas taču amurikāņu auto, viss raksturīgi viņu autobūvei.
Daudz spēka, neatbilstoša piekare, kontrole “kā pagadās”.
Nav jau brīnums. Amerikāņu auto sacīkstes no pārējās pasaules jūtami atšķiras. Viss notiek vairāk vai mazāk pa taisni – dragreisi vai NASCAR “stadions”.
Tam visam ir savi plusi un mīnusi! Galvenais pluss ir tāds, ka skatītājs redz visu trasē notiekošo no tribīnēm. Mīnuss ir tāds, ka trase ir garlaicīga.
> Viss notiek vairāk vai mazāk pa taisni ..
Tik ļoti nevispārinātu.. ir viņiem arī Baja 1000, Pikes Peak u.c. kur maksimāli mēģina izspiest visu ko var visos parametros.. :)
Bet nu Miša jau var runāt visu kaut ko (un viss droši vien ir tiesa), bet ja reiz principā konvejera modelis var tomēr uzstādīt sacīkšu trases rekordu (kaut vai ar paātrinājumu taisnē), tad tomēr jāatzīst Tesla inženieru/konstruktoru veikums, neskatoties uz to ka beņķi varbūt nav tik ērti.
Neaizmirsti arī traktorcīņas! Nu tā kā Indijā, bet tikai jāvelk piekabe :D
Jap, tur reizēm iet jautri – motori pa gaisu lido :)
Riepu un stabilitātes tehnoloģijas progress maskē cik sūdīgi spēj uzvesties jaunie un ka pa lielam nav atgriezeniskās saites stūrei ar riteņiem.
Kādēļ amerikāņu, tik pat labi var teikt ka pēc izcelsmes dienvidāfrikāņu :) Teslai nav sporta auto un tas cik reizes ir no viņu puses teikts … ir auto ar salīdzinoši labiem dinamikas rādītājiem … Roadsters iespējams būs …
Var pamēģināt sasēdināt visu ģimeni profesionālā sporta auto un aizbraukt no Rīgas uz Daugavpili
Šeit nav runa par “profesionālu” sporta auto. Jebkurš porš vadīsies labāk/patīkamāk un paredzamāk par teslu. Un ne tikai porši, bmw audi utt. Un tas tā nav tikai teslām, arī parastiem iekšdedze motoru auto. Reno, kia, hjundai, ford utt., lielākajai daļai šo auto nevienam no inženieriem neinteresē ko par to domās cilvēks kurš nodarbojas kaut ar amatieru autosportu. Bet nu tas viss protams nosacīti, jo ne visiem to vajag un ne visi to jūt. Man ir diezgan daudz paziņu, kuri nekad nepateiks atskirību ne starp riepām, ne starp auto transmisiju, ne vadāmību utt., un īsti jau nevajag, pie mūsdienu satiksmes ātrumiem… Read more »
Un pie mūsu atļautajiem ātrumiem, protams, vitāli svarīgi ir ieskrieties 2 sekundēs līdz simtam un paspēt pirmajam pie luksafora, pie reizes klusi izšķaidot kādu aizkavējušos gājēju – nav ko līst uz ceļa, ja nevar paspēt pāriet
Notunet nejedzam