Kiberdrošības un antivīrusu uzņēmums Avast saņēmis 13.7 miljonu eiro sodu par Vispārīgās datu aizsardzības regulas pārkāpumiem. Spāņu bezpeļņas organizācija Facua, kas fokusējas uz patērētāju tiesībām, konstatēja, ka Avast vākuši lietotāju datus, kuru skaitā ir personu identificējoši dati. Tas, protams, veikts bez lietotāju piekrišanas.
Dati vākti no Google, Microsoft, Yelp, Home Depot, Sephora, Loreal un citiem tiešsaistes servisiem un veikaliem, pēcāk šie dati pārdoti tālāk. Avast savākuši datus no Google Maps, YouTube un pat LinkedIn.
Avast gan šo nejauko biznesa novirzienu slēguši 2020. gadā, tāpat tiek apgalvots, ka personu datu apstrāde ir pārtraukta, bet tas nav liedzis Avast pie pamatīgas soda naudas. Vienlaikus Avast uzsver, ka šobrīd uzņēmums sadarbojas ar ekspertiem, kas iesaka labākās prakses, lai netiktu aizskarti personu dati. Cerams, ka šis nenozīmē ierobežojumu un likumu apiešanu, bet patiesas rūpes par saviem klientiem.
Labs, pats drošības instruments savāc visus datus, lai būtu vieglāk mērķēt pikšķerēšanas uzbrukumus. Ģeniāli.
Man prieks ka si pretvirusu programa beidzot sevi lava izdzesst sevi no mana datora. Pec vinas palika datora kazino pikskeresanas virus, kas automatiski atver manu interneta brauseru ar kazino interneta lapu, kad es iesledzu datoru. Laikam pardevas azartspelu nozarei, nosplaujoties par datoru lietotajiem.