Web Analytics
More
    Reklāma

    Vācija varētu nepiekrist 2035. gadā plānotajam iekšdedzes dzinēju liegumam

    Jaunākie raksti

    Vācija negaidīti stājusies ceļā Eiropas plānam oficiāli liegt no 2035. gada dalībvalstīs pārdot jaunas iekšdedzes dzinēju automašīnas. Protams, šāds lēmums ietekmē ne tikai pircējus, bet tas pamatā ietekmē auto ražotājus, kuri Vācijā ir daudz un dažādi. Iepriekš arī Itālija izteica savas pretenzijas.

    Pagaidām gan Vācija oficiāli satraucas par to, ka nav nekāda regulējuma, kas attiektos uz CO2 neitrālu degvielu izmantošanu, nākotnē droši vien arī uz elektrības piegādēm un uzlādes staciju izvietojumu. Neoficiāli, protams, Vācija runā par to, ka iekšdedzes dzinēju aizliegšana radīs milzīgas un ļoti dārgas pārmaiņas Vācijas auto ražotājiem un darbiniekiem.

    Arī autoražotāji nav mierā ar tik īsu termiņu, spiežot 2035. gadam nospraustos plānus pārcelt vismaz uz 2040. gadu vai vēl tālāku nākotni.

    Šomēnes vajadzētu noslēgties Eiropas centieniem liegt jaunu iekšdedzes dzinēju auto pārdošanu dalībvalstīs. Palicis vēl pēdējais balsojums, bet Vācija kopā ar Itāliju to var nograut.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    11 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Bats
    06.03.2023 09:15

    Demokrātiska valsts. Elektorāta viedoklis reģionos ar lielu auto rūpnīcu īpatsvaru darba tirgū liek vismaz pozu uzturēt. Protams, ja aprēķinātu zaudējumus Vācijas ekonomikai no katra CO2 kilograma, kas turpinās izplūst atmosfērā līdz tam piedāvātajam 2040.gadam pret zaudējumiem, ko cietīs vācu autoražotāji par savu spītīgo investēšanu dīzeļos, nav vēl zināms, kurš cipars sanāks lielāks. Visa Vācijas situācija ar autobūvi protams ir uzskatāms arguments par to, ka korporāciju pašregulēšanās klimata un vides jomā nestrādā un nekad nav strādājusi. Alkatība pār ilgtspēju kartā pieņemtajā lēmumā sākot ar dīzeļgeitu un nu beidzot ar “nesteigsimies ar to pāreju no iekšdedzes, tur viss nav tik viennozīmīgi”.

    Normunds
    06.03.2023 09:37

    Vismaz kādam ir vēl veselais saprāts :D Citādi zaļie kā buldozers – tikai gāzi grīdā, uz priekšu. Par regulējumu zaļajam kursam domāsim vēlāk.

    Čiekurs
    06.03.2023 10:58
    Reply to  Normunds

    Ir tikai laika jautājums, kad tas slimais zaļais kurss ieraus sūdus ventilatorā. Mēs, protams, Latvijā par to samaksāsim ļoti dārgi un neko nedabūsim.

    Last edited 1 year ago by Čiekurs
    Skābene
    06.03.2023 11:23
    Reply to  Čiekurs

    Zaļais kurss Vācijā jau ierāva zarā un daudzi vācieši kož pirkstos, kad maksā elektrības rēķinus, un kad mājās nevar lādēt EV vairāk kā 50km distancei! Nu Vācieši vairs nav tiki kategoriski pret AES un ogļu TEC. :)

    Krotow
    06.03.2023 11:31
    Reply to  Čiekurs

    Lai saka paldies saviem Kremļa kūrētajiem “zaļajiem aktīvistiem” par AES likvidēšanu.

    Fons
    06.03.2023 12:38
    Reply to  Normunds

    Droši vien domāji nevis “gāzi grīdā”, bet “elektrību grīdā”.

    nedarata
    06.03.2023 09:45

    Sanāk ka visi raksti par to aizliegumu 2035.g. bija fake news? Jo tagat izrādās, ka reāli vēl nav pieņemts.

    Lauris
    06.03.2023 15:34
    Reply to  nedarata

    Man arī patīk, kā sensācijas izzīšanai tiek publicētas nepilnīgas ziņas. Nupat jau ir pieņemts X lēmums, nepasakot, ka līdz galam tomēr nav pieņemts. Tas ļauj pamest tīzeri, ļaut tam pavārīties, un tad iemest vēl vienu ziņu, kas iepriekšējo daļēji apstrīd. Cepies vien, lasītāj!

    Alberts Kviesis
    06.03.2023 11:14

    2050. gads un uz priekšu jau ir nosprausts kā nulles emisiju periods. Nebūs 2035. būs 2040., jo 2050. gads būs nullēs, grozies kā gribi. Tam vēl ir 27 gadi. Nākamos 10 gadus vēl peldēs pa straumi ar esošo kursu, tā ka tik traki arī nav

    Lempis
    06.03.2023 13:06

    Nu te vairāk nevis zaļie aktīviati bet milzu peļņa.
    Dzinējus ražoja paši auto rūpnieki, un jau uz dzinējiem ražotāji pelnija milzu piķi.
    Tagad šī peļnas daļa faktiski jāatdod ķīniešiem, jo visi perkt baterijas no viņiem, turklāt jebkurā brīdī tie pasaka battery shortage, un visi konvejeri apstājas.

    Turklāt, āzijas ražotāji ar iekšdedzes dzinējiem neapej konkuret ar eiropiešiem, attiecīgi āzijas ražotāji netiek iekšā tirgū. Jo nespej vel izpildit izmešu normas Euro 6 utt.

    Bet elektroauto piemēram BYD ir letaka un ar labākām sniedzamībām, nekā eiropieši, attiecigi visi saks braukt ar šo marku.

    Tāpēc eiropas ražotāji, vēlā turpināt gūt milzu peļņu no motoru un detaļu ražošanas, un nelaist tirgu azijas ražotājus.

    Krotow
    06.03.2023 14:46
    Reply to  Lempis

    Neviens jau neliedz rietumu auto ražotājiem taisīt patiešām labus elektriskos auto pa pieejamu cenu. Bet… tad pirmkārt jaizveido publiska uzlādes infrastruktūra un otrkārt gan pašiem gan arī vietējām varām jāatsakās no n-kārtīgas virspeļņas.

    Reklāma