Kompānijai “Meta” šis bijis ražens gads, ja runājam par piemērotajiem naudas sodiem saistībā ar lietotāju privātuma un datu drošības pārkāpumiem. Jaunākā informācija liecina, ka uzņēmums šķirsies vēl no 725 miljoniem dolāru, lai atrisinātu šmuci, ko ievārīja 2018. gadā, kopīgojot lietotāju datus ar konsultāciju firmu “Cambridge Analytica”, kuri tika izmantoti politiskās reklāmās.
2018. gadā “Cambridge Analytica” un “Meta” iekļuva nopietnā skandālā, kurā atklājās, ka “Facebook” kopīgoja aptuveni 87 miljonu lietotāju datus ar šo konsultāciju firmu. Dati tika ievākti, izmantojot interaktīvo viktorīnu “This Is Your Digital Life”. Šis skandāls piesaistīja ievērojamu uzmanību ne tikai tāpēc, ka atklājās, cik patvaļīgi “Facebook” izturas pret lietotāju privātumu, bet vairāk tāpēc, ka “Cambridge Analytica” iesaistījās bijušā ASV prezidenta Donalda Trampa prezidenta kampaņā 2016. gadā. Saistībā ar to vēlāk atklājās vēl citi gadījumi, kad “Meta” bez lietotāju piekrišanas kopīgojusi datus ar trešajām pusēm.
Vienlaikus “Meta” uzsver, ka kopš 2018. gada skandāla ir “būtiski mainījusi” datu koplietošanas praksi un bez lietotāju piekrišanas vairs neizsniedz datus trešajām pusēm.