More
    Reklāma

    Mercedes eSprinter furgons testā nobrauc 475 kilometrus ar vienu uzlādi

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotājs Mercedes tirgū gatavojas laist uzlabotu eSprinter elektriskā furgona versiju un šobrīd to aktīvi testē. No Vācijas pienāk ziņas, ka testos furgons spējis veikt 475 kilometrus ar vienu uzlādi, kas izklausās diezgan daudzsološi.

    Brauciena sākumpunkts bija Mercedes muzejā Šturgartē, furgonam dodoties uz Minhenes lidostu un pēc tam atgriežoties Štutgartē. Autoražotājs uzsver, ka brauciens notika pa publiski pieejamiem ceļiem un braucot tā, kā to darītu šoferi, kas šos transportlīdzekļus lietos ikdienas darbā. Atgriežoties atpakaļ, mašīnā vēl bija palikusi elektrība apmēram 20 kilometriem jeb 3 procentiem. Rezultātus apstiprināja arī vācu biedrība TUV.

    Mercedes pagaidām nav publicējis precīzus tehniskos parametrus, taču norāda, ka izmantota eSprinter lielās garenbāzes versija ar augsto jumtu. Tāpat Mercedes atklāj, ka vidējais patēriņš bija 21,9kWh/100km un konkrētais transportlīdzeklis aprīkots ar lielāko no pieejamajām baterijām. Mercedes gan nav atklājuši vai furgons kaut ko arī veda.

    Lai arī 470 kilometri nav nekas daudz, ja salīdzinām ar parastajiem dīzeļa furgoniem, tomēr tas ir liels uzlabojums pret pašreizējo eSprinter. Plānots, ka uzlabotais eSprinter debitēs februārī un drīz pēc tam nonāks tirdzniecībā.

    Reklāma

    6 komentāri

    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    vecākie
    jaunākie novērtētākie
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Pēča
    02.12.2022 09:03

    Un es ar savu 12 gadīgo hondas dīzeli šosejas režīmā, ja piepildīts līdz lūpai ir nobraukts no Rīgas līdz Frankfurtei ar pāris pieturvietām līdz iedegās lampiņa… jeb gandrīz 1200km.. Vidējais patēriņš kompī 5.5L… Tapēc nesaprotu par ko šīm električkām lepoties? Nobrauc pārsimts kilometru un jāstav 2-4h kamēr uzlādejies. Es nobraucu pāri štukai, 10min uzpildos un braucu tālāk.. Nesaredzu nekādu nākotni elektro, jo nobraukt var maz, izražošana dārga, co2 pēda liela kuru pat 10 gadu ekspluatācijā nenovienādosi…. Un šaubos, ka pēc 10 gadiem varēsi ar tam beigtajam baterijām vēl pabraukt…. bet nu acīmredzot pasaulē tagad tas ir trends uz kā labi… Read more »

    Basics
    02.12.2022 10:24
    Reply to  Pēča

    Kad dīzelists sāk runāt par elektrību, tas ir kā salīdzināt silto ar apaļo. Man kā gājējam elektriskie auto pilsētā liekas ļoti labi, īpaši karstās dienās un bezvējā. Kā braucējam – nu, kā paskatās. Ja ir pierasts pie graboša dzinēja (un es nedomāju nolaistu, vienkārši jebkuram mehānismam ar kustīgām daļām ir specifisks darbības troksnis), tad EV braukšanas sajūta ir kā nomainot velo ar ķēdi pret siksnas piedziņu – sajūta, ka ir pārāk klusi, nedabiski klusi. Tiesa, auto riepas vienalga trokšņo, neatkarīgi no dzinēja veida. Tas, ka el. auto ir dārgi un biežāk “uzpildāmi” – tā ir. No veselā saprāta un resursu… Read more »

    Pēča
    02.12.2022 15:08
    Reply to  Basics

    Kas vainas dīzelim? Tas ka pasaules mārketings to ir uztaisījis par grēkāzi, tas nenozīmē ka tāds viņš ir. Gribētu redzēt pasauli, kur ”sliktos” dīzeļ smagos, nomaina EV smagie un kļūstam par super zaļu pasauli(ka reklāmās rāda)… Tas nekas, ka piegādes termiņi trīskāršojas, preču cenas es pat teiktu četrkāršojas jo vienkārsi ir daudz dārgak atvest…. Mājām elektrības vairs nepietiktu jo visu nosūktu smagie… Ko tad visi anti dīzelisti teiks, kad jaunākais aifons vairs nemaksās 1000€, bet 2500€, piens nemaksās 1€, bet 3€, gaļa 5€ vietā būs 8€ uz atlaidi kilogramā u.t.t. ;) Padomājat tak loģiski, nevis skataties uz futuristiski nerealām reklāmām,… Read more »

    LAN
    03.12.2022 11:42
    Reply to  Pēča

    “Maximum load the existing 330kV network can accommodate and evacuate is 4,948.978MW” – salīdzini šo ar to cik realitātē plūst:
    https://www.ast.lv/lv
    Tātad mums pietrūkst ražošanas jaudas?
    “nedzirdi” – tādēļ no ~2020. gada ir obligāti iebūvēts trokšņu ģenerators.

    Ciskudrillis
    02.12.2022 10:57

    Kā tāds sirds slimnieciņš ar lieko svaru kopš dzimšanas, steidz no vienas kardiostimulācijas uz nākošo. Cik tad draudziņ šoreiz tālu tiki, līdz sirds..?

    Krotow
    02.12.2022 17:17
    Reply to  Ciskudrillis

    No infarkta mirst arī kārni riteņbraucēji. Īpaši tie, kam lecīgums galvu spiež no iekšpuses.

    Reklāma