Reklāma

Latvijas studenti radījuši ideju par medijpratības lietotni “Ziņderis”

Jaunākie raksti

Epson pārtrauks ražot lāzerprinterus

Japānā bāzētais Epson paziņojis, ka uzsāks pārtraukts lāzerprinteru ražošanu. Pilnībā no lāzerprinteriem Epson atteiksies līdz 2026. gadam. Ražotājs norāda,...

Bite pāriet no Huawei uz Ericsson tīkla aprīkojumu

Turpinot mobilo sakaru tīkla attīstības stratēģiju un investējot vairāk  nekā 70 miljonus eiro, IKT pakalpojumu sniedzējs “Bite” šogad uzsācis...

“Wolt Drive” tagad nodrošinās ātru piegādi no “jebkura” veikala

"Wolt" piedāvā jaunu pakalpojumu - “Wolt Drive” jeb piegādi mazāk nekā stundas laikā tiešsaistē pasūtītām precēm. “Wolt Drive” būs...

Lancia pārdzims par elektroauto zīmolu

Kādreiz tik ļoti populārais itāļu auto zīmols Lancia atgriezīsies kā elektroauto ražotājs. Tiek pat solīts, ka pirmie Lancia elektroauto...

Foxconn haoss Apple varētu izmaksāt 6 miljonus nesaražotu iPhone 14

Jau iepriekš rakstījām, ka Foxconn ražotnē, kura uzskatāma par lielāko iPhone rūpnīcu Ķīnā, izcēlušies masveida nemieri. Šī rūpnīca saliek...

Rīgas Stradiņu universitātes studenti skolas rīkotajā hakatonā radījuši ideju par lietotni, kas varēs kalpot gan kā spēle, gan mācību materiāls, lai uzlabotu cilvēku medijpratību.

Jēdzienu medijpratība dzirdam un aktīvi lietojam pēdējos gados gan saistībā ar koronavīrusa pandēmiju, vēlēšanām, kā arī notiekošo karu Ukrainā. Un katrā no situācijām redzam, ko spēj izdarīt viltus informācija, un kā tā var ietekmēt sabiedrību. Ar lietotnes palīdzību varētu ērtākā veidā uzrunāt mūsdienu jauniešus un citus interesentus, lai uzlabotu katra spējas informāciju izvērtēt kritiski.

“Ziņderis” darbības princips būs meklēt ziņas saistību ar tās avotu, līdzīgi kā darbojas dažādas iepazīšanās lietotnes, un tāpēc nosaukums atgādina “Tinder” salikumu. Datubāzē būs 400 dažādas ziņas, ko programmas veidotāji ne tikai atlasīja no vietējiem un ārvalstu medijiem, bet arī izdomāja paši, tādējādi radot viltus ziņas. Papildu tam viltus ziņu klasifikācijai tiks izmantota ASV organizācijas IREX metodoloģijas, kas arī iesaistījušies šajā projektā.

IREX norāda, ka starp Baltijas valstīm Latvija iepaliek no kaimiņiem medijpratības jomā, tāpēc ir jāmeklē veidi, kā cilvēkiem likt aizdomāties par ziņu patiesumu. Īpaši tas izteikti krievu valodā runājošo grupā un jauniešu vidū. Lietotne “Ziņderis” gan vēl nav pieejama nevienā no mobilajām platformām, taču cerams, ka to drīz varēsim lietot pašu rokām.

AvotsLSM

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 komentārs
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Hašvaldis Blokčeins-Halvenings (HBH)
21.11.2022 17:25

Ziņdaris, nevis Ziņderis #analfabēti

Reklāma