Divi no lielākajiem japāņu uzņēmumiem Sony un Honda pirmoreiz snieguši plašāku informāciju par savu iecerēto kopprojektu ražot elektriskās mašīnas. Uzņēmumi preses konferencē apstiprinājuši, ka pirmās mašīnas tiks ražotas ASV, bet pie klientiem tās ieradīsies 2026. gadā.
Izveidotais kopuzņēmums “Sony Honda Mobility” sevi definē kā programmatūrā balstītu uzņēmumu, kura mērķis ir “transportēt cilvēkus, piedāvājot inovācijas”. Tā, protams, ir PR un mārketinga daļa. Kas ir patiešām būtiski – pirmos pasūtījumus mašīnām plānots pieņemt 2025. gada pirmajā pusē, kas nozīmē, ka pašu auto vai vismaz informāciju par to sagaidīsim ātrak.
Pirmās piegādes 2026. gada pavasarī gaidāmas ASV, bet tā paša gada rudenī savas mašīnas sāks saņemt klienti Japānā. Šis auto tādējādi būs itin rets produkts – proti, amerikāņu ražots japāņu zīmolu produtks tiks eksportēts uz Japānu. Tas mazai atkāpei. Prognozējams, ka ap šo laiku sāksies auto tirdzniecība arī Eiropā.
Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka svarīgs punkts šajā projektā ir mašīnu tirdzniecība tiešsaistē, turklāt tiek solīts, ka klienti varēs iesaistīties nākotnes produktu attīstībā, sniedzot savus ieteikumus un viņiem tiks sagādāta īpaša, speciāli viņiem paredzēta apkalpošana pēc auto iegādes.
“SHM” uzņēmuma vadītāji uzsver, ka gaidāmais auto būs produkts ar augstu pievienoto vērtību, kurā tiks iestrādātas un iebūvētas daudzas Sony tehnoloģijas, proti, programmatūra, izklaides sistēma un dažādi drošības sensori.
Elektro-auto pašlaik ir kad līdzīgs, kas notika iepriekš elektronikas trigū. Mobilie telefoni, pēc tam viedtālruņi, laptopti, un planšetes. Tiklīdz parādās jauna tehnoloģiska niša, visi steidz aizņemt tirgū vietu. Kādam izdodas, citām nē. Atceramies, ka planšetu ražošanā ielēca gandrīz visi (arī Sony), bet tagad 10 gadus vēlāk planšetes tirgus lielas daļas ir tikai nedaudziem. Pirms tam bija viedtālruņu bums. Samsung ir veiksme, bet LG visu pameta, arī Microsoft, un faktiski Nokia, bet uzlecošā zvaigzne HTC arī nenoturēja pozīcijas. Pirms tam bija laptopu bums. Arī tur Sony ražoja VAIO brenda datorus, bet nu vairs nē. Vēl pirms tam bija mobilo telefonu bums. Toreiz tos ražoja Philips, Bosch, Siemens, Bet nu no tiem tirgū ir vēl Sony… Pašlaik auto būve notiek tas pats. Dzimst jauni brendi Polestar (t.i.Volvo/Geely), Nio, Rivian, Tesla, un tagad Sony/Honda
.. laiks rādīs, kas paliks.
No kopējo tendenču viedokļa nav itin nekādas nozīmes, kurš ražotājs izdzīvos. Tas interesē tikai lojālos pircējus, kuri izvēloties ņem vērā ražotāja nosaukumu, nevis inovācijas vai vērtību.
Laiks rādīs, kuri no visām Teslām, Nio un Polestar joprojām bus aktuāli pēc 10-15 gadiem. Tas pats attiecās uz visiem Hyundai, Kia, VW un Peugeot. Agrīns izrāviens nav ilgtermiņa dominances priekšnosacījums, spriežot pēc RIM un htc.
klienti varēs iesaistīties nākotnes produktu attīstībā – tas ir ļoti vienkārši, ieslēgta telemetrija jau no pirmās lietošanas dienas bez iespējas atslēgt.
Un tas papildus abonēšanas maksai par centrālo atslēgu un aizmugurējā stikla atkausētāju.
Kāpēc gan neuztaisīt abonēšanu bagāžnieka vai pakaļējo durvju izmantošanai. Kāpēc 1 cilvēkam maksāt arī par otrās rindas vietām, kas vienalga brauc tukšas?
Es ar saviem 85 kg dzīvsvara gribētu maksāt mazāku abonēšanas maksu par citiem ar 100 kg un vairāk svaru