Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) organizētos braukšanas eksāmenus ar automātisko pārnesumkārbu turpmāk varēs kārtot, izmantojot arī elektriskos automobiļus. Par to informē raidījums “Zebra”. Līdz šim jaunais autovadītājs, kurš izvēlējies kārtot apliecību ar automātisko kārbu, izmantoja tikai parastās benzīna automašīnas, bet tagad varēs trāpīties gan parastās, gan arī elektriskās mašīnas. Tiem vadītājiem, kuri apliecību kārto arī manuālajai pārnesumkārbai, šajā ziņā nekas nemainās.
CSDD pārstāvis Alberts Krūmiņš raidījumā pastāstījis, ka šie elektriskie automobiļi ir daļa no kopējās iepirkumu prakses, kad padsmit procentiem mašīnu jābūt elektriskām – no 50 CSDD mašīnām četras būs elektriskas.
Viņš norāda, ka braukšanas pamatprincipi elektriskajām un parastajām mašīnām ir vienādi – lai brauktu uz priekšu, jāizvēlas “D” režīms, bet atpakaļgaitai jālieto “R” režīms. Protams, braukšanai ar elektroauto ir savas nianses, kas atšķiras no parastajiem auto, taču lielos vilcienos tam nevajadzētu traucēt demonstrēt savu braukšanas kompetenci satiksmē.
Varu saderēt, ka šiem pēc gadiem 10-15 būs lielas grūtības atrast mašīnas ar manuālo kārbu priekš eksāmeniem, jo manuālās kārbas ir izmirstoša parādība.
Tāda būs nākotne, ka vadīšanas apliecības ar manuālo kārbu būs eksotiska lieta un noteikti skaitīsies Premium variants ar laiku. Bet vēl varbūt pāris desmiti gadu priekšā vai vēl vairāk.
nezinu, ja man apliecībā būtu ieraksts, ka tikai ar tomātu drīkst braukt, drošvien, nebrauktu vispār.
Es nevaru iedomāties priekš kam man ikdienā būtu vajadzīga manuālā ātrumkārba. Jau cik gadus braucu tikai ar automātiem un man tā manuālā ļurļanka nu nepavisam nepietrūkst! :)
Situācijas dzīvē dažādas un var gadīties nepieciešamība vadīt ļurļanku agrāk vai vēlāk.
Jā un tad tāds it kā mužiks ar 15..20+ gadus stāžu iekāpj to reto reizi autiņā kur manuālais un šī ‘blīve’ nav labāka par 18 gadīgu blondīni, kas tikko knapi ieguvusi B kategoriju. Uzskatu, ka pie apliecību atjaunošanas vajadzētu kādu mazo teorētsko testu, par visiem pēdejo desmit gadu jauninājumiem, tas tīri jauno celazīmju un kultūras jautatajumos, kā minimums! Vēl ja vajadzētu arī kādu praktisko braucienu veikt kur eksaminators izvērtētu, kā brauc, tas vispar būtu ideāli. Uzskatu ka arī medicīnisko jaautjauno ik pēc 5 gadi(līdzšinējo 10 gadu vietā) un vajadzētu obligātu dažu stundu kursu lai atsvaidzinātu atmiņu, savādāk esmu pāris CSNg pabijis labi ka, tikai kā liecinieks, redzējis, ka pārsvarā cilvekiem ir iestājies ‘šoks’ par negadījumu ja esi iesaistīts vai redzēto ja esi liecinieks. Un procentuāli ir loti maz cilvēku kas domā racionāli un dara kaut ko pareizu šajās pirmajās svarīgajās 5 līdz 10 minūtēs – jo pirmās palīdzības kursus gāja sazin kad, kur mācija sazin ko… 00šajos labākajā gadījumā anniņu ”atdzīvināja” kur bija jau nobružāts punkts un nebija jādomā kur jāliek rokas lai pareizi elpinātu. Un tas viss jau sen kā ir izmests no galvas un aizmirsies! Mazliet paturpinot par blīvi starp sēdekli un stūri, neesam nekāda dienvidu valsts un… Read more »
Heiii. Sorry to be the grammar nazi, bet nu ļoti iegrieza pēdējais teikums. “Lielos vilcienos” bija kaut kas greizs, ar krievu valodu laikam pat saistīts, bet “taču” vietā lietojams “tomēr”, “bet” u.tml.
“Lielos vilcienos” skan dīvani, bet vēl ir salīdzinoši klausāms, ja ir runa par mākslas nozari 😁 Daudz briesmīgāk ir, kad lieto “pa lielam” 🤢🤮
“Pa mazam” arī skan jautri :) Nu tad lai iet pa lielam, tikai pēc tam atveriet logus.
> “Lielos vilcienos” bija kaut kas greizs, ar krievu valodu laikam pat saistīts
nope. šis gleznošanas termins nav greizs.
> bet “taču” vietā lietojams “tomēr”
pamato pret LLVV. esi uzrakstījis jaunu? :D