Pēc tam, kad Krievija februāra beigās iebruka Ukrainā, virkne lielāku un mazāku uzņēmumu metās pamest šīs valsts tirgu. Viena no pirmajām lielajām kompānijām, kas paziņoja par aiziešanu, bija “Samsung“. Tas bija drosmīgs solis no uzņēmuma puses, jo “Samsung” telefoni veidoja 34% no kopējā viedtālruņu tirgus Krievijā. Savukārt kopējie ieņēmumi šajā valstī sasniedza 4% no “Samsung” globālajiem ienākumiem. Pēc sešiem mēnešiem, kad karš Ukrainā turpinās, “Samsung” it kā paziņojis, ka plāno drīzumā atsākt savu darbību Krievijā.
Par šiem jaunumiem nav ziņojis pats “Samsung”, bet gan Krievijas laikraksts “Izvestija”, kas atsaucies it kā uz uzņēmumam tuvu avotu. Laikraksts apgalvo, ka “Samsung” drīzumā varētu atsākt piegādāt produktus mazumtirgotājiem, savukārt līdz oktobrim atsākt preču tirdzniecību tiešsaistes veikalā. “Samsung” šos izteikumus pagaidām nav apstiprinājis, tāpēc nav skaidrs, vai uzņēmums atgriezīsies Krievijas tirgū vai nē.
Teorētiski “Samsung”, protams, būtu izdevīgi atsākt savu darbību Krievijā, īpaši, kad citos tirgos samazinās “Samsung” ierīču pārdošanas apjomi. Vienlaikus, atgriežoties Krievijas tirgū, uzņēmumam būtu jādomā, kā apiet šai valstij uzliktās sankcijas. Tāpat šāda rīcība no “Samsung” varētu radīt lielu kritiku no lietotāju puses, pat boikotu, kas atkal novestu pie pārdošanas apjomu krituma.
Interesanta ziņa no interesanta avota – propogandonu laikraksta. Tad kādēļ pie viena nepārpublicēt ziņas par pūstošo rietumu nacismu un atbrīvošanas operācijām? Vai tad informācijas avoti nav vismaz virspusēji jāizvērtē?
Kas liecina, ka Android Police tāds ir? Turklāt arī citi mediji ziņojuši par šādām baumām. Tiesa, tās, visticamāk, paliks tikai baumas un Samsung vēl neplāno atgriezties Krievijas tirgū.
Citējot Krievijas aka Melu impērijas galveno instrumentu un ruporu – kontrolēto mediju jāsaprot, ka patiesības iespējamība šādā ziņā ir tuva nullei. Par Android Police nesapratu. Rakstā atsauce uz vienu avotu – krievijas propogandas instrumentu un kontrolēto mediju. It kā nebūtiski, bet ja arī citās tēmās un portālos sāks pārpublicēt un atkārtot sieru propogandas murgus, tās vienmēr atradīs maziglītotas, nekritiskas pret ienākošo informāciju galvas.
Tāpēc jau rakstā uzsvērts, ka “it kā”, kamēr pats uzņēmums nav apstiprinājis pretējo.
“Izvestja” bez viena burta nosaukumā.
Kāda starpība kā to miskasti sauc..
Visticamāk kartējais propagandonu pūtiens mirstošās diktatūras dzīves pagarināšanai. Oriģinālais avots varētu būt par rogozina kabatas mediju kļuvušais IXBT, kur šī ziņa parādījās pagājušās nedēļas sākumā.
Atsaukties uz fašistiskās krievijas mēdijiem, man šķiet šobrīd ir nepareizi. Pat, ja kremļa propoganda pa laikam ieliek patiesas ziņas, kara laikā jebkura šāda mēdija pieminēšana ir reklāma.