Reklāma

Nissan piedāvās uzlādes iekārtu, kas Leaf ļauj nodot enerģiju kopējā elektrības tīklā

Jaunākie raksti

Apple iPad Pro M2 (2022) apskats – planšetdators vai dators?

Iepriekšējais iPad Pro planšetdatora apskats Kursora apcirkņos bija pirms veseliem sešiem gadiem, kad apskatījām pašu pirmo modeli, kas tika...

Apple pārsauc savu jauktās realitātes operētājsistēmu par xrOS

Jaunākās baumas liecina, ka Apple mainījusi nosaukumu operētājsistēmai, kas darbinās gaidāmos jauktās realitātes (angliski mixed reality) produktus. Jaunais nosaukums...

Toyota sāk izmeklēšanu, kāpēc elektriskais bZ4X izgāzās medija testā Dānijā

Japāņu autoražotājs Toyota sācis izmeklēšanu par sniedzamības testu elektriskajam bZ4X, ko veica dāņu medijs FDM - medija veiktajā testā...

Belkin piedāvā Apple AirPods bezvada austiņu tīrīšanas komplektu

Sākoties decembrim, dažādu viedierīču aksesuāru zīmols Belkin izlaidis speciālu tīrīšanas komplektu Apple bezvadu austiņām AirPods, lai tās atbrīvotu gan...

“Disney+” beidzot nonāks seriāla “The Mandalorian” 3. sezona

Pasaulē populārais seriāls "The Mandalorian", kas pat ir izpelnījies titulu kā 2020. gada visvairāk nelegāli lejupielādētais seriāls, nācis klajā...

Enerģijas nodošana no elektroauto baterijas kopējā tīklā (vehicle-to-grid) paliek arvien aktuālāka tehnoloģija, to savās mašīnās pamazām iekļaujot arvien vairāk autoražotājiem. Parasti tas tiek ieviests pilnīgi jaunās mašīnās, taču Nissan lietošanai apstiprinājis uzlādes iekārtu, kas ļauj ne tikai lādēt mašīnu, bet arī ļauj elektrību no mašīnas baterijas nodot kopējā tīklā.

Autoražotājs uzsācis sadarbību ar uzņēmumu “Fermata Energy”, lietošanai apstiprinot “FE-15” uzlādes iekārtu. Tas tehniski ļauj uzlādēt mašīnu laikā, kad elektrība ir lētāka, savukārt dārgākajās stundās, piemēram, dzīvojamo māju var nodrošināt ar elektrību, kas uzkrāta mašīnā.

Šādu risinājumu savās mašīnās ieviesuši nu jau gana daudz autoražotāju – “vehicle-to-grid” pieejams, Ford, Kia, Hyundai automašīnās, bet šīs funkcijas pieejamība, visticamāk, tikai palielināsies.

Reklāma

4 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
4 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Skābene
09.09.2022 10:20

Cik ātri var atdot atpakaļ tīklā? Vai pa stundu var izsūkt akumulatoru sausu? Tad jau paliek interesanti, paskaties biržas cenas un ja tuvojas laimīgā stunda, fiksi aizskriein līdz ātrajai uzlādei, sadzen aķī cik var un dod iekšā tīklā par 4eur/kwh. Tā var diezgan ātri nomaksāt līzingu par EV. :)

Elektriķis
09.09.2022 11:00
Reply to  Skābene

Drīzāk uzlādē auto pa dienu no saules paneļiem, iestum elektrību tīklā pīķa stundā un samaksā kredītu par paneļiem. Pie viena sanāk tīkla stabilizācija izkliedētā veidā.
Garantija auto akumulatoriem ir gadi un nobrauktie km, nevis uzlādes/izlādes cikli.

Haralds
09.09.2022 13:40

Ar V2H un V2L viss vienkārši un skaidrs, ja vajag mājai elektrību, tad vari ņemt to no auto akumulatora un tad savā mājā vai ierīcē izmantot (bet nedod tīklā).
Ar V2G manuprāt tas nav tik vienkārši (vismaz Latvijā).
Lai pieslēgtu iekārtu sadales tīklam šo iekārtu vajadzētu reģistrēt kā mikroģeneratoru un tad mašīnai jābūt iekļautai Sadales tīkla iekārtu sarakstā.
Kaut kā līdz šim sarakstā vēl neesmu redzējis nevienu auto ;-)
Bez tam automa”sina ir pārvietojama un to var pieslēgt jebkurā objektā, bet mikroģenerators parasti tiek reģistrēts konkrētā adresē…

Elektriķis
09.09.2022 16:50
Reply to  Haralds

Gan jau ka Tavas birokrātiskās vēlmes atrisinās VAG plānotais V2G verķis: īpašs Wallbox, ar kuru varēs lādēt un izlādēt auto. Tas būs sertificēts un piesiets vienai vietai.

Reklāma