Web Analytics
More
    Reklāma

    Nissan piedāvās uzlādes iekārtu, kas Leaf ļauj nodot enerģiju kopējā elektrības tīklā

    Jaunākie raksti

    Enerģijas nodošana no elektroauto baterijas kopējā tīklā (vehicle-to-grid) paliek arvien aktuālāka tehnoloģija, to savās mašīnās pamazām iekļaujot arvien vairāk autoražotājiem. Parasti tas tiek ieviests pilnīgi jaunās mašīnās, taču Nissan lietošanai apstiprinājis uzlādes iekārtu, kas ļauj ne tikai lādēt mašīnu, bet arī ļauj elektrību no mašīnas baterijas nodot kopējā tīklā.

    Autoražotājs uzsācis sadarbību ar uzņēmumu “Fermata Energy”, lietošanai apstiprinot “FE-15” uzlādes iekārtu. Tas tehniski ļauj uzlādēt mašīnu laikā, kad elektrība ir lētāka, savukārt dārgākajās stundās, piemēram, dzīvojamo māju var nodrošināt ar elektrību, kas uzkrāta mašīnā.

    Šādu risinājumu savās mašīnās ieviesuši nu jau gana daudz autoražotāju – “vehicle-to-grid” pieejams, Ford, Kia, Hyundai automašīnās, bet šīs funkcijas pieejamība, visticamāk, tikai palielināsies.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    09.09.2022 10:20

    Cik ātri var atdot atpakaļ tīklā? Vai pa stundu var izsūkt akumulatoru sausu? Tad jau paliek interesanti, paskaties biržas cenas un ja tuvojas laimīgā stunda, fiksi aizskriein līdz ātrajai uzlādei, sadzen aķī cik var un dod iekšā tīklā par 4eur/kwh. Tā var diezgan ātri nomaksāt līzingu par EV. :)

    Elektriķis
    09.09.2022 11:00
    Reply to  Skābene

    Drīzāk uzlādē auto pa dienu no saules paneļiem, iestum elektrību tīklā pīķa stundā un samaksā kredītu par paneļiem. Pie viena sanāk tīkla stabilizācija izkliedētā veidā.
    Garantija auto akumulatoriem ir gadi un nobrauktie km, nevis uzlādes/izlādes cikli.

    Haralds
    09.09.2022 13:40

    Ar V2H un V2L viss vienkārši un skaidrs, ja vajag mājai elektrību, tad vari ņemt to no auto akumulatora un tad savā mājā vai ierīcē izmantot (bet nedod tīklā).
    Ar V2G manuprāt tas nav tik vienkārši (vismaz Latvijā).
    Lai pieslēgtu iekārtu sadales tīklam šo iekārtu vajadzētu reģistrēt kā mikroģeneratoru un tad mašīnai jābūt iekļautai Sadales tīkla iekārtu sarakstā.
    Kaut kā līdz šim sarakstā vēl neesmu redzējis nevienu auto ;-)
    Bez tam automa”sina ir pārvietojama un to var pieslēgt jebkurā objektā, bet mikroģenerators parasti tiek reģistrēts konkrētā adresē…

    Elektriķis
    09.09.2022 16:50
    Reply to  Haralds

    Gan jau ka Tavas birokrātiskās vēlmes atrisinās VAG plānotais V2G verķis: īpašs Wallbox, ar kuru varēs lādēt un izlādēt auto. Tas būs sertificēts un piesiets vienai vietai.

    Reklāma