Sausums un karstums Ķīnas Sičuaņas provincē radījis nopietnas grūtības ne tikai tur esošajiem ražotājiem un šī reģiona iedzīvotājiem, bet arī cilvēkiem, kas pārvietojas ar elektroauto – provinces varasiestādes aicinājušas taupīt elektrību un nepārslogot tīklu, jo HES ūdenskrātuvēs ir zems ūdens līmenis, nav iespējams apmierināt elektrības pieprasījumu, kā rezultātā ierobežotas uzlādes iespējas Čendu (16 miljoni iedzīvotāju) un Čuncjinas (31 miljons iedzīvotāju) pilsētās – divās no reģiona un arī visas Ķīnas lielākajām pilsētām.
Ziņas no Ķīnas liecina, ka NIO un Tesla uzlādes iespējas šobrīd ir ierobežotas. NIO klientiem izsūtījis paziņojumu, norādot, ka vairākas bateriju maiņas stacijas nav pieejamas, jo elektrotīkls ir pārslogots augsto temperatūru ietekmē. Stacijā vienlaikus var atrasties vairāk nekā 10 elektroauto baterijas un tās visas tiek lādētas vienlaicīgi, tāpēc tas rada būtisku noslodzi tīklam.
Tesla pilnībā izslēgusi vai pamatīgi ierobežojusi uzlādes iespējas vairāk nekā 12 Supercharger uzlādes vietās Čendu un Čuncjinā. Bloomberg ziņo, ka šobrīd strādā tikai divas uzlādes vietas, turklāt tikai naktīs. Ātrās uzlādes iekārtas pieprasa lielu jaudu – V3 Supercharger iekārta spējīga lādēt automašīnu ar 250 kW jaudu. Lielākajos uzlādes punktos ir vairāki desmiti šādu iekārtu.
Šie divi ražotāji pamatā nodrošina uzlādes tīklu savu mašīnu klientiem, taču vērā ņemamas problēmas ir arī citiem uzlādes tīkliem, kuri pieejami jebkuram vadītājam, šobrīd krietni apgrūtinot elektroauto uzlādes iespējas divās no pasaules lielākajām pilsētām.
HA, HA, HA, beidzot tie ekoloģiskie plānprātiņi var pasēdēt mājās…
Dienā kad izgudroja apaļu ratu riteni, noteikti spītīgi turpināji nest akmeņus pār muguru?
Te arī parādās teiciens visas olas vienā grozā.
Un tea rī ir redzams, ka liela daļa mašīnu barauks ar H2, jo to var uzglabāt kaut vai uz gadu desmitēm uz priekšu un izmantot vēlāk, bet elektrību uzglabāt nav iespējams.
Kad izdomās kā ūdeņraža molekulu ieslodzīt tvertnē uz gadu desmitiem, tad arī glabās. Pašreizējiem materiāliem tas mazais draņķis ātri izlien cauri un aizlido. Piebildīšu ka dedzināt parastos iekšdedzes dzinējus ar ūdeņradi (starp autoražotājiem ir uzradušies daži fanāti) ir vēl neefektīvāk kā pūst to caur degvielas šūnām.
Tikai tas H2 ir kaut kā vēl jāsaražo, jāuzglabā un jāuzpilda!
Zaļo propogandētā elektrolōlīzes tehnoloģija praktiski netiek izmantota (4%)!
https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_production