Tesla 4680 bateriju šūnas pirmoreiz tika prezentētas 2020. gada rudenī, bet tagad autoražotājs pamazām uzsācis šo bateriju sērijveida lietošanu savās mašīnās. Tiesa, lietošana pagaidām ir ierobežota, šīs baterijas lietojot tikai rūpnīcā Teksasā to ierobežotas pieejamības dēļ. Bateriju ražotāji steidz gatavot prototipus un ražošanas līnijas, lai šīs baterijas piegādātu Tesla, bet pats autoražotājs izteicies, ka ņems visu, ko var dabūt. Uzlabojoties šo bateriju pieejamībai, tās tiks izmantotas arvien vairāk mašīnās. Tesla gatavojas, lai šīs baterijas varētu izmantot arī jaunajā rūpnīcā Berlīnē un tur saražotajās mašīnās.
ASV ielās pamazām parādas arvien vairāk Model Y ar šīm jaunā tipa baterijām, tāpēc klienti var dalīties savos novērojumos par bateriju sniegumu un iespējām. Zināms elektroauto un Tesla blogs “The Kilowatts” dalījies savos novērojumos par mašīnas uzlādi Tesla Supercharger uzlādes punktā.
Izmantojot V3 Supercharger ar maksimālo uzlādes jaudu 250 kW, mašīna no 0 līdz 80% uzlādējās 32 minūšu laikā, savukārt auto norāda, ka ar to ir gana, lai nobrauktu 362 kilometrus. Twitter lietotājs Kolins Kalverts informāciju pārvērta uzlādes līknē – viņa apkopotie dati liecina, ka uzlādes jauda pirmo 10 minūšu laikā samazinājusies visai strauji, bet pēc tam jaudas kritums kļuvis mazāks, arī pie 80% uzlādes līmeņa mašīnai turpinot uzlādi ar jaudu nedaudz virs 50 kW.
Quick frame extraction since we can see the clock this time. pic.twitter.com/Xi1XaiJlPK
— Colin Calvert (@colincalvert) July 2, 2022
Iepriekš “The Kilowatts” bija izmēģinājuši uzlādi no 0 līdz 97% – tas prasīja 52 minūtes, bet mašīna varēja nobraukt 434 kilometrus. Pagaidām nav skaidrs, cik daudz no bateriju maksimālā potenciāla tiešām tiek izmantots. Tesla iepriekš bieži izcēlusies ar to, ka sniegums tiek uzlabots laika gaitā, piedāvājot programmatūras atjauninājumus.
Uzlāde no 0 līdz 80 procentiem 32 minūtēs ir ļoti atzīstams rezultāts, taču ne gluži labākais, kas redzēts – Hyundai koncerna jaunie elektroauto ar 800V bateriju sistēmu un atbilstošu lādētāju no 10 līdz 80% var uzlādēties 18 minūšu laikā.
un gaidam šī eksperimenta atkārtošanu pēc:
1) nobrauktiem 200K
2) pēc nobrauktiem 10gadiem pa Latvijas ceļiem.
es ticu, ka TESLA pārsteigs visus nesagatavotus … ar pārsteidzošiem rezultātiem.
Līdz šim šie rezultāti ir bijuši pārsteidzoši labā nozīmē.
Tomēr izjaucēji spriež, ka auto ar jaunajiem akumulatoriem nebūs remontējami.
Auto nebūs remontējami, vai akumulatoru bloki? Ja jau pārsvarā visai akumulatoru tehnikai ir pieejami aftermarket risinājumi, gan jau arī Teslai būs pieejami risinājumi.
Akumulatoru bloks tiek izmantots kā nesošā konstrukcija – tas ir gabals no auto, nevis piestiprināts pie tā. To nevarēšot remontēt.
Ja pameklē internetā, tad var atrast servisa manuāli ar 314 soļiem, kas jāveic, lai nomainītu strukturālo bateriju, kas vainlaicīgi arī pilda rāmja funkciju.
Teiksim tā, ja var nomainīt lidmašīnas degvielas tvertni, kas vienlaicīgi ir arī lidmašīnas spārns, tad arī teslas bateriju var nomainīt. Visu izšķirs cena!
Tad vēl jautājums: vai baterijai var nomainīt atsevišķu elementu? Vecajai Teslai varēja – atrada slikto, un nomainīja.
Cilvēkiem, kas nomās automašīnas, nebūs jādomā par 314 soļiem lai tiktu pie bojātā elementa.
Tā patiešām arī izskatās, ka nākotnē mēs nevis pirksim auto, bet nomāsim tiesības braukt ar auto. Atbilstoši nomas tarifam arī tiks aktivizētas dažādas fīčas. Ja brauksi ar ekonom tarifu, dabūsi loga tīrītājus un pagrieziena rādītāju. Ja ar premium-okonomi, tad arī radio tiks aktivizēts. Ik pa laikam mašīna sūtīs piedāvājumu uz telefonu, varbūt gribi nopirkt beņķu apsildi? Ja negribi apsildi, varbūt gribi ventilāciju, mums šodien akcija, pērc sev un pasažieriem ventilācija bonusā. :)
> Tā patiešām arī izskatās, ka nākotnē mēs nevis pirksim auto, bet nomāsim tiesības braukt ar auto.
Droši vien ja visu atstātu eiropiešu ziņā, tā arī notiktu, amerikāņi ar savu “right to repair” (https://www.ftc.gov/business-guidance/blog/2022/07/ftc-announces-three-right-repair-cases-do-your-warranties-comply-law ) diez vai uz ko tādu parakstīsies..
Kā var salabot, piem. moderno LED lukturi? Garāžas vīri neapmulst? Tad jau labi, man prieks.
> Kā var salabot, piem. moderno LED lukturi?
Par to jau nav runa (bet pieņemu, ka ir cilvēki, kas to māk, var un spēj mājas apstākļos), bet gan par to, ka ražotājs nedrīkst liegt tev tavā LED lukturī nomainīt detaļu un tas neietekmē garantiju, ja to nav paveicis pats dīleris/distributors.
Burtiski var palasīt lietu pret Harley Davidson..
Man aizdomas, ka HD ir aptuveni gaziku līmeņa tehnika, tur grūti kļūdīties un vēl jau arī jāsaprot, ka USA vēl ir paaudze, kas moci salabos dzērumā un vienlaicīgi apmierinot draugaļu. Nu un rezerves daļu pieejamība, kas vēsturiski izveidojusies.
Pamēģini no ražotāja vai dīlera nopirkt LED luktura atsevišķās daļas – visdrīzāk, ka viss lukturis būs minimālā vienība, ko šie būs ar mieru pārdot.
Kā ir pareizi? Jo sarežģītāka tehnika, jo prasmīgākam jābūt meistaram, tāpēc pie noteiktas integrācijas pakāpes un sarežģītības tik tiešām ir saprotams, ka neļauj labot ārpus dīleru tīkla garantijas periodā. Iphona garantija taču arī zūd, ja kāds prasmīgs meistars tur ielīdīs – tas var būt prātīgs meistars ar pieredzi, un tikpat labi arī entuziasts ar triju dienu pieredzi.
> Pamēģini no ražotāja vai dīlera nopirkt LED luktura atsevišķās daļas – visdrīzāk, ka viss lukturis būs minimālā vienība, ko šie būs ar mieru pārdot.
Un atkal ne par to bija mans komentārs – Skābene rakstīja par “aftermarketa” detaļām – attiecīgi, ja kāds ķīnietis tirgo atsevišķas detaļas tev ir visas iespējas tās (pašam) mainīt un no tā automātiski nezūd garantija (ASV likumdošana – “Magnuson-Moss Warranty Act”).
Cita lieta (kas starp citu ir izskaidrota arī minetajā vienošanās dokumentā), ka ražotājs garantijas ietvaros var nelabot detaļas, kas nav ražotāja sertificētas, tāpat garantijas remonti var nepienākties, ja tiek secināts, ka pašrocīgi mainītā detaļa ir pieteiktā defekta cēlonis. Attiecīgi, ja Tesla nodeg no samainīta ķīniešu baterijas elementa, tad nekā, taču ražotājs nekādi nevar atteikt labot/mainīt salūzušu piekari, ja esi iebakstījis led lukturi bez Teslas bļembas, jo šīm lietām nav cēloņa un seku sakarība.
> Iphona garantija taču arī zūd, ja kāds prasmīgs meistars tur ielīdīs
Ja vien Apple nav saņēmis kaut kādu specifisku (likumā paredzēts) izņēmumu, tad nē.
Bet nu tas viss, protams, aiz okeāna..