Reklāma

Vismaz reizi mēnesī attālināti iepērkas 57%, aktīvāk pirkumus internetā veic sievietes

Jaunākie raksti

Lamborghini iepazīstina ar unikālo Huracan Sterrato modeli

Itāļu superauto ražotājs iepazīstinājis ar ļoti unikālu, īpašu modeli - tas ir Huracan Sterrato. Īpašu to padara fakts, ka...

Budžeta klases Android planšetdators Nokia T21 kopš izziņošanas kļuvis tikai dārgāks

HMD Global izziņoja budžeta klases Android planšetdatoru Nokia T21 vēl septembrī IFA 2022 norises laikā. Tobrīd HMD Global solīja,...

Masks apgalvo, ka pilnībā uzkrauts Semi kravas auto ar vienu uzlādi nobraucis 800 kilometrus

Elektroauto ražotāja Tesla vadītājs Īlons Masks apgalvo, ka elektriskais Semi kravas auto nupat testos veicis 500 jūdzes jeb 800...

Sanfrancisko policija varēs izmantot robotus aizdomās turamo likvidēšanai

Attīstoties tehnoloģijām, palielinās to jomu skaits, kur var izmantot robotus. Sen jau garām tie laiki, kad mašīnas tika nodarbinātas...

Consumer Reports tehnisko problēmu dēļ vairs neiesaka iegādāties Ford Mustang Mach-E elektroauto

Izdevuma Consumer Reports (CR) publicētajā auto uzticamības aptaujā (Auto Reliability Survey) norādīts, ka izdevums vairs neiesaka iegādāties elektrisko Ford Mustang Mach-E,...

Pandēmijas ietekme un attālināto pakalpojumu pieejamības attīstība veicinājusi Latvijas iedzīvotāju digitālos paradumus – vismaz reizi mēnesī internetā iepērkas vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju, kuri ikdienā lieto internetu. Turklāt visbiežāk tiešsaistē iepērkas sievietes, un visiecienītākais laiks pirkumu izdarīšanai ir nedēļas nogales, secināts universālā tiešsaistes maksājumu pieņemšanas risinājuma Klix veiktajā Baltijas iedzīvotāju aptaujā.

Katrs ceturtais jeb 25% Latvijas iedzīvotāju, kuri ikdienā lieto internetu, atklāj ka attālināti iepērkas vairākas reizes mēnesī, savukārt vēl 20% norāda, ka to dara vienreiz mēneša ietvaros. 7% tiešsaistē preces iegādājas ik nedēļu, un vēl 5% – vairākas reizes nedēļā, secināts aptaujā.

Starp Baltijas valstu iedzīvotājiem visvairāk iepirkšanos tiešsaistē iecienījuši Lietuvā, kur pirkumus internetā vismaz vienu reizi mēnesī veic 67% respondentu, kamēr Igaunijā “online” iepirkšanās ik mēnesi ir aktuāla 55% sabiedrības.

Latvijā un Lietuvā visbiežāk, proti, vairākas reizes nedēļā pirkumus internetā veic sievietes vecumā no 30 līdz 39 gadiem, savukārt Igaunijā aktīvākās ir dāmas vecumā no 50 līdz 59 gadiem.

“Tirgotājiem par savu klientu paradumiem būtu jāzina pēc iespējas vairāk, jo kvalitatīvi dati ir nozīmīgi, it sevišķi, tirgojot preces un pakalpojumus tiešsaistē. Dati tirgotājiem parāda, kurā laikā efektīvāk uzrunāt savu auditoriju, pielāgojot tam komunikāciju un pakārtojot pārējos resursus. Mūsdienu pircējs ir mobils un var iepirkties jebkur – arī sabiedriskajā transportā,  pie friziera vai sastrēgumā, tāpēc  svarīgi piedāvāt ātru un ērtu apmaksas rīku, lai klientam katru reizi nav jāvada savas bankas kartes dati. Tam lieliski noderēs Klix – universālais tiešsaistes maksājumu pieņemšanas risinājums,” atklāj Vladislavs Mironovs, bankas Citadele valdes loceklis stratēģijas realizācijas, digitālās un biznesa attīstības jautājumos.

Latvijas iedzīvotājiem iecienītākais laiks tiešsaistes pirkumu veikšanai ir nedēļas nogales, kad iepirkties izvēlas teju katrs piektais jeb 17% respondentu. Vēl 15% iepērkas darbadienu vakaros, un aptuveni katrs desmitais jeb 11%  –  darba laikā, kad aktuāls pusdienu pārtraukums vai atpūtas pauze. Zīmīgi, ka iepirkšanās darba laikā raksturīgāka cilvēkiem vecumā no 18 – 39 gadiem.

Ik pa pāris mēnešiem Latvijā pirkumus internetā veic 23% iedzīvotāju, savukārt 20% atzinuši, ka dara to vēl retāk. Latvijā un Lietuvā internetā retāk iepērkas vīrieši vecumā no 60 līdz 74 gadiem, savukārt Igaunijā mazaktīvākās ir šīs vecuma grupas sievietes, noskaidrots aptaujā.

Baltijas iedzīvotāju aptauju par iepirkšanās paradumiem tiešsaistē Citadele Klix sadarbībā ar pētījumu aģentūru Norstat veica 2022. gada aprīlī, tiešsaistē aptaujājot vairāk nekā 700 respondentus katrā valstī vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Klix ir bankas Citadele paspārnē radīts universāls tiešsaistes maksājumu pieņemšanas risinājums, kas jau pieejams vairāk nekā 500 interneta veikalos Baltijā.

Reklāma

8 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
8 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
davix
01.06.2022 08:46

Interesanti vai un kā šajās aptaujās tiek/netiek ietverti piemēram degvielas pirkumi ar aplikāciju? Vai pirkumi izmantojot Mobilly utml. pakalpojumus. Teorētiski, šie arī ir darījumi internetā.

digitalk
01.06.2022 15:11
Reply to  davix

tevis minētie ir norēķināšanās ar interneta palīdzību, nevis attālināta iepirkšanās.

davix
01.06.2022 17:10
Reply to  digitalk

Nesaku, ka nav taisnība. Bet kāda ir atšķirība starp abiem minētajiem piemēriem? Nestes aplikācija ir tas pats, kas interneta veikala mājas lapa. Abos gadījumos maksājums tiek izdarīts ar interneta palīdzību. Tas pats nopērkot biļeti caur Mobilly – tā ir norēķināšanās ar interneta palīdzību vai attālināta iepirkšanās?

Manuprāt mūsdienās tā starpība praktiski un pat teorētiski sāk izzust. Tikai aiz ieraduma mēdzam šīs lietas vēl nodalīt.

digitalk
03.06.2022 01:46
Reply to  davix

tā kā tā ir “prelīze” no Citadeles, tad nav jēgas rakt dziļāk, jo uz taviem jautājumiem atbild pēdējā rindkopa:

> Klix ir […] pieejams vairāk nekā 500 interneta veikalos Baltijā.

t.i., reklamēja norēķinus e-veikalos.

Hašvaldis Blokčeins-Halvenings (HBH)
02.06.2022 13:09

Vīrieši toties biežāk internetā pērk bitcoin

Krotow
03.06.2022 10:08

Vīrieši internetā arī narkotikas pērk.

Hašvaldis Blokčeins-Halvenings (HBH)
03.06.2022 23:39
Reply to  Krotow

Kā tiek organizēta piegāde? Pa pastu?

qwerty
04.06.2022 00:25

Pa blokķēdi, saprotams.

Reklāma