Reklāma

Citadele: Dubultojies uzņēmumu pieprasījums pēc elektroauto

Jaunākie raksti

Volvo investēs 1,25 miljardus eiro elektroauto rūpnīcā Slovākijā

Slovākijas ekonomikas ministrs Ričards Suliks pavēstījis, ka zviedru autoražotājs Volvo valsts austrumdaļā plāno būvēt jaunu elektroauto rūpnīcu. Kopējās investīcijas...

Huawei pēc šķiršanās no Leica izziņo XMAGE

Huawei paziņojis, ka turpmāk pie viedtālruņu kameru tehnoloģijām strādā ar XMAGE zīmolu. Šāds paziņojums nāk neilgi pēc Huawei un...

Jaguar ap 2025. gadu iepazīstinās ar trim elektriskiem SUV

Britu sporta auto ražotājs Jaguar 2025. gadā iepazīstinās ar trim pilnībā elektriskiem SUV, ziņo Autocar. Tas nozīmē, ka vismaz pagaidām...

Apple Watch 7 izturības reklāma varētu būt priekšvēstnesis izturīgāka modeļa iznākšanai

Iesākot jūliju, Apple izlaidis sava stila košu un produktus slavinošu reklāmu, šajā reizē norādot uz Apple Watch Series 7...

Samsung Galaxy S22 Ultra pārdošana pārsniedz jebkuru Note sērijas modeli

Samsung, iespējams, paši bija vainīgi pie zemiem Galaxy Note sēriju pārdošanas apjomiem, jo Galaxy Note bija lielāka izmēra viedtālruņi,...

2022. gada pirmajos četros mēnešos dubultojies elektroauto skaits, ko līzingā iegādājušās juridiskas personas, liecina Citadele Leasing apkopotā informācija.

Šī gada pirmajos četros mēnešos pieprasījums pēc elektroauto no juridiskām personām audzis par 56%, ja salīdzina ar šo pašu laika periodu gadu iepriekš, kamēr līzingā iegādāto jauno elektrisko mašīnu skaits ir kļuvis divas reizes lielāks.

Šī gada pirmajos četros mēnešos uzņēmumu vidū pārliecinoši iecienītākā jauno elektroauto marka bijusi Nissan, bet populārāko zīmolu četriniekā ir arī Hyundai, Škoda un VW. Auto modeļu kategorijā pirktākais spēkrats ir Nissan Leaf, aiz kā seko Škoda Enyaq un VW ID.3.

Iegādājoties elektroauto līzingā, juridiskas personas visbiežāk izvēlējušās Škoda markas auto, pēc kā seko Volvo un Fiat elektriskās mašīnas.

“Ņemot vērā, ka elektroauto lielākoties iegādājas juridiskas personas un tieši dažādu uzņēmumu autoparki nodrošina lielāko nobraukumu, atbalsta programma juridiskām personām dotu būtisku pienesumu elektroauto tirgus stimulēšanā un CO2 izmešu samazināšanā,” norāda Pēteris Plaudis, Citadele Leasing vadītājs Latvijā.

“Neskatoties uz Latvijā patreiz valdošo elektroauto popularitātes bumu, no Rietumeiropas joprojām šajā nišā atpaliekam par 5 – 7 gadiem.  Mērķtiecīgs atbalsts juridiskām personām būtu loģisks, jo tieši uzņēmumi operē ar lielākajiem autoparkiem ar visplašāko pieejamību, piemēram, nodrošinot auto koplietošanas platformas, taksometru, kurjeru un citus pakalpojumus.”

Vidējais atbalsts elektroauto iegādē Eiropas Savienības valstīs ir aptuveni 6000 eiro, savukārt hibrīdauto gadījumā juridiskas personas var pretendēt uz līdzmaksājumu aptuveni 3600 eiro apmērā. Tāpat elektroauto iegādes gadījumā lielākajā daļā Eiropas paredzēta 100% PVN atmaksa, ko iespējams atgūt kā priekšnodokli.

Elektroauto popularitāte joprojām strauji aug arī privātpersonu vidū – pirmajos četros mēnešos iegādātas divreiz vairāk mašīnu nekā šajā laika periodā pērn, turklāt apjoma ziņā līdz 2022. gada aprīlim reģistrēti gandrīz tikpat daudz privātpersonu pirkumi kā visā 2020. gadā kopā.

Reklāma

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
2 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Brr
29.05.2022 00:32

Interesanti, ka NEVIENA cipara nav.. No cik uz cik.. Tagad izskatās, ka 2020 pārdeva vienu un 2021 divus- tātad 100% pieaugums.. Jēga no šīs reklāmas ir apaļa nulle.. xD

Blusa
29.05.2022 15:20

Galigi sauss raksts, bez konkretiem skaitliem. Ietekmē varbut tikai elektroauto fanātikjus.

Reklāma