Reklāma

“iDeal” pakalpojums “Smart Deal” “Apple” ierīces padara vēl pieejamākas

Raksts tapis sadarbībā ar iDeal - Apple produktu izplatītāju un oficiālo servisa partneri.

Jaunākie raksti

Xiaomi laiž pārdošanā Mijia 610 L Rock ledusskapi

Xiaomi Ķīnā uzsācis pārdot Mijia Refrigerator 610 L Rock ledusskapi. Mijia Refrigerator 610 L Rock ledusskapim ir 20 nodalījumi...

Bentley saviem modeļiem ieviesīs “Azure” versiju īpaši komfortablai braukšanai

Luksusauto ražotājs Bentley paziņojis, ka savos modeļos tas ieviesīs "Azure" versiju - tas nav jauns modelis, bet gan aprīkojuma...

Tesla piesakās papildus zemesgabalam, lai paplašinātu rūpnīcu Berlīnē

Elektroauto ražotājs Tesla pieteicies iegādāties "Gigafactory Berlin" pieguļošo zemesgabalu, autoražotājam jau plānojot rūpnīcas paplašināšanās darbus. Šadas ziņas izplatījuši vācu...

Marks Zakerbergs: “Meta” metaversa projekts tuvākos piecus gadus izmaksās ļoti dārgi

Nav nekāds noslēpums, ka metaversa kā iekļaujošas virtuālās pasaules izveide izmaksās ļoti dārgi. Daudzi uzņēmumi, ieskaitot "Google", "Microsoft", "Meta"...

Vai un kā paaudzes īpatnības ietekmē finanšu paradumus?

Viena no jomām, kur diezgan labi var aplūkot atšķirības dažādās paaudzēs, ir finanses. Šobrīd, kad tehnoloģijas attīstās straujāk nekā...

Kompānija “Apple” vairākas reizes gadā nāk klajā ar jaunu ierīču ražu, mudinot mūs atjaunot savu gadžetu kolekciju ar spējīgākām un elegantākām un visādā ziņā pievilcīgākām iekārtām.  Tā vien nagi niez pasūtīt ko jaunāku, spīdīgāku, jaudīgāku… Bet ko tādā gadījumā darīt ar veco iekārtu? Atdot, pārdot, glabāt atvilktnē pie pārējiem e-atkritumiem? “iDeal” šajā gadījumā piedāvā visai pievilcīgu risinājumu privātpersonām – pakalpojumu “Smart Deal”. Kas tas ir un kādas priekšrocības sniedz, plašāk stāsta “iDeal” internetveikala vadītāja Dana Jagodkina.

“iDeal” internetveikala vadītāja Dana Jagodkina

Dana Jagodkina “iDeal” darbojas kopš 2020. gada oktobra un ir novērojusi, kā ierobežojumu ieviešana vai to mīkstināšana ietekmē internetveikalā veikto pasūtījumu skaitu. Viņa norāda, ka tagad, kad veikali ir atvērti visiem, aktivitāte “iDeal” e-veikalā ir mainījusies, jo daļa pircēju izvēlas kāroto ierīci apskatīt klātienē, aptaustīt to, aprunāties ar konsultantu utt. Taču arī iepirkšanās internetā sniedz savas priekšrocības. Piemēram, “iDeal” klienti līgumu par preces iegādi var parakstīt attālināti pāris minūšu laikā un saņemt  dažu dienu laikā. Taču, ja lieta ir ļoti steidzama, atsevišķus ”Apple” produktus iespējams saņemt arī caur “Wolt”, kas ir ērti rīdziniekiem. “iDeal” mājaslapā tāpat kā visās ” tirdzniecības vietās pieejams vēl kāds pakalpojums – “Smart Deal” jeb gudrais darījums, par ko uzzināsi plašāk turpinājumā.

Kas ir “Smart Deal”?

Dana Jagodkina skaidro, ka “Smart Deal” ir pakalpojums, kas domāts ikvienam “iDeal” privātajam klientam, kurš vēlas iegādāties jaunākos “Apple” produktus vieglāk un lētāk kā jebkad.

Tendences rāda, ka cilvēki nolemj iegādāties jaunu tālruni ik pēc diviem gadiem un vairums vēlas lietot jaunākos tirgū pieejamos un populārākos modeļus. Tādēļ “iDeal” sāka meklēt risinājumu, kā klientam to visu padarīt vienkāršāku un lētāku. Tā “Smart Deal” , kas principā ļoti līdzinās preču līzingam. Galvenā atšķirība ir tā, ka klientam nav jālauza galva, kur ierīci vēlāk likt – to var atdot atpakaļ, pretī saņemot jaunu. Tāpēc drīzāk to pat varētu saukt par nomas pakalpojumu ar iespēju ierīci vēlāk izpirkt.

“iDeal” šo pakalpojumu sāka sniegt 2020. gada nogalē, sākotnēji piedāvājot saņemt jaunākos “iPhone” modeļus par labāko cenu ik pēc diviem gadiem. Taču no šī gada sākuma šādā veidā ir iespējams tikt arī pie jaunākajiem “iPad” un “MacBook” modeļiem.

Kā tas darbojas?

Pakalpojuma pamatā tiek izmantots finanšu līzinga līgums. Tiklīdz tas ir parakstīts, klients saņems ierīci un varēs sākt to lietot, veicot noteiktu ikmēneša maksājumu. Līguma termiņa beigās pircējs iekārtu varēs atdot un izvēlēties jaunu modeli uz jauna līguma pamata vai arī paturēt esošo iekārtu, samaksājot līgumā noteikto atlikušo vērtību.

Ja pircējs līguma termiņa beigās izvēlas nomainīt modeli, “iDeal” uz norādīto adresi nosūtīs jauno klienta izvēlēto ierīci. Savukārt veco iekārtu pircējs var atsūtīt atpakaļ, kad būs saņēmis jauno un pārnesis tajā visus nepieciešamos datus.

Katrai no trim ierīču kategorijām – “iPhone”, “iPad” un “MacBook” – “Smart Deal” pakalpojuma noteikumi mazliet atšķiras.

Piemēram, pērkot “iPhone 13 Pro”, līgums tiek noslēgts uz 36 mēnešiem. Tas nozīmē, ka pircējs maksā zemākos no šobrīd tirgū piedāvātajiem mēneša maksājumiem. Pēc 24 mēnešiem klients var izlemt – nodot tālruni atpakaļ  un izvēlēties jaunāku modeli vai paturēt esošo tālruni, turpinot maksāt par to atlikušos 12 mēnešus, vai arī samaksāt atlikušo vērtību vienā maksājumā.

Iegādājoties jaunāko “iPad”, līgums tiek noslēgts uz 46 mēnešiem. Pēc 36 mēnešiem klients var nodot iekārtu atpakaļ un izvēlēties jaunāku modeli vai paturēt esošo “iPad” un maksāt par to atlikušos 10 mēnešus, vai arī samaksāt atlikušo vērtību vienā maksājumā.

Savukārt, pērkot jaunāko “Macbook”, līgums tiek noslēgts uz 50 mēnešiem. Pēc 36 mēnešiem klients var izlemt nodot iekārtu atpakaļ un izvēlēties jaunāku modeli vai paturēt esošo “Macbook” un turpinot maksāt par to atlikušos 14 mēnešus, vai arī samaksāt nepieciešamo summu vienā maksājumā.

Ko darīt, ja līguma termiņa laikā ierīci gadījies sasist vai tai ir kādi citi redzami bojājumi?

Tā kā “iDeal” “Smart Deal” pakalpojumu nepiedāvā pārāk ilgi, Dana atklāj, ka uzņēmums līdz šim vēl nav saskāries ar situāciju, kad klients līguma termiņa laikā ierīci atdotu atpakaļ. Ja iekārtai, to atdodot atpakaļ, būs kādi acīmredzami bojājumi, klientam šie zaudējumi būs jāsedz no savas kabatas.

Biežāk iegādājas jaunākos “Pro” un “Pro Max” modeļus

Tā kā “Smart Deal” pakalpojums “iPad” un “MacBook” ierīču iegādei tiek piedāvāts vien pāris mēnešus, pagaidām vēl grūti esot spriest par tendencēm, kādi modeļi klientiem tīk vairāk un kuri ir pieprasītāki. Taču, kas attiecas uz “iPhone”, “iDeal” novērojis, ka klienti, izmantojot “Smart Deal”, biežāk izvēlas tieši jaunākos tirgū pieejamos modeļus. Šobrīd tā ir “iPhone 13” sērija, no kuras pieprasītākie ir “Pro” un “Pro Max” modeļi. Tomēr arī budžeta variants – SE modeļi netiek smādēti. Līdz ar to nav novērots, ka klienti izvēlas tikai jaunāko modeļu dārgākās versijas.  Tomēr arī jaunas krāsas ir pietiekošs iemesls, lai sāktu domāt par ierīces nomaiņu. Labs piemērs šajā ziņā ir nupat izlaistais “iPhone” ar jauno Alpine Green krāsu, pēc kā “iDeal” novēroja lielu pieprasījumu. “Tiklīdz iznāk jauns modelis, cilvēki to uzreiz arī vēlas iegādāties. Tā ir tāda tendence, ka klients grib pašu jaunāko ierīci, kas ir tirgū pieejama,” saka “iDeal” internetveikala vadītāja. Līdz ar to var secināt, ka pircējam mazāk svarīgs varētu būt kritērijs, vai tas SE vai Pro modelis,  galvenais, lai tas būtu jaunākais.

Reklāma

23 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
23 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Ideja
11.05.2022 16:09

Viss jau ir lieliski, bet apakšā finansējums no Inbank Latvija. :) Pēc tam, ja hipo gribi ņemt, skaidrojies ar bankām, kas ir tas. :/

Rikikī
11.05.2022 16:35
Reply to  Ideja

Lūdzu, pastāsti vairāk, kas tur par problēmām. Kā InBank klientam, mani interesē, ko esmu palaidis garām. :)

Normis
11.05.2022 17:52
Reply to  Ideja

Man tāds pats jautājums radās…:)

Skābene
12.05.2022 09:40
Reply to  Normis

Bankas vissus ātro kredītu klientus liek nevēlamo klientu sarakstā, kas apgrūtina hipotekārā kredīta saņemšanu. Agrāk SMS kredit bija akcija, paņem kaut kādu summu, atgriez to bez procentiem cik tur dienu laikā un saņem picu bez maksas. Daudzi izmantoja iespēju apēst bezmaksas picu, paņēma no sms kredit 10 euro, uzreiz aizskaitīja atpakaļ un ēda picu par brīvu. Bet, vēlāk kārtojot hipotekāro kredītu mājas celtniecībai no bankām saņem atteikumu, jo ir ātro kredītu ņēmēja zīmogs.

Biteme
12.05.2022 10:10
Reply to  Skābene

There’s no free pizza huh

digitalk
12.05.2022 10:29
Reply to  Skābene

nevajag arī pārspīlēt, ātro kredītu ņēmējiem ir salīdzinoši īss melnā saraksta termiņš (laikam gads, bet tas katrai bankai pa savam).

Skābene
12.05.2022 11:55
Reply to  digitalk

Mājas celtniecībā viens gads ir ļoti daudz. Ieliet pamatus pirms gada un šogad ir divas dažādas cenas. Ja esi paņēmis maksimālo iespējamo summu no bankas, lai būvētu māju un pusceļā saproti, ka izmaksas pieaugušas par 20-30%, domā, ka banka tev piemetīs vēl 30%?

PS: bankām nepatīk arī tie, kas spēlē latloto! :D Ja konta pārskatā ieraudzīs pirkumus, ieliks vienā maisā ar ātro kredītu ņēmējiem.

Rikikī
12.05.2022 15:09
Reply to  Skābene

Paldies par skaidrojumu. Tik vai InBank tiešām skaitās “ātro” kredītu iestāde.
Sirds mierīga; lai hipotekāros ņem tie, kas to var atļauties.

Niks
12.05.2022 20:16
Reply to  Skābene

Kaut kā šis neiet kopā ar kopējo situāciju!
Bankām nepatīk ātro kredītu ņēmēji un tomēr kāds tam sakars ar Tevis aprakstīto situāciju?
Ja jau kredīts no bankas piešķirts tad viss pārējais ir paša cilvēka organizoriskās spējas.
Jeb Tu domāji, ka cilvēks ņem krrdītu tikai pamatiem “ielej” iztērē naudu tas paņem ātro kredītu un banka vairs nedod kredītu pašai mājai?

Biteme
12.05.2022 20:53
Reply to  Niks

Banka nedod kredītu tikai tāpēc, ka cilvēks labs un māja jau puscelta. Ja ir riski, ja ir pazīmes ka naudas – t.i. pamatsummas un procentu – atgūšana var nebūt veiksmīga, pasūtīs tālāk un pakaļ neskries.

Ideja
13.05.2022 09:32
Reply to  Skābene

Precīzi! Tas pats ir ar visām nomaksām 1a.lv un citiem i-veikaliem. Baigi jāuzmanās, kas apakšā finansē. Protams, ja viss ir ok, nomaksāts, pie kredžas tikt var tāpat, tik lielāka iespēja, ka gribēs parunāties vairāk un būs jāgaida. Interesanti teiksim, ka LMT neskaitās kā līzinga kompānija, attiecīgi tur ņemot uz nomaksām, kredītvēsturi tas neietekmē (līdz brīdīm, kamēr pārstāj maksāt, protams).

P.S. Man nav nekāda sakara ar LMT, vienkārši no pieredzes stāstu. :)

Basics
11.05.2022 20:09

Piemēram bija jābūt ar šodienas skaitļiem, lai būtu saprotams, cik tieši neizdevīgi tas ir – nomāt telefonu.

Tītars
11.05.2022 20:26

Ļoti konstruktīvi. No sērijas – cilvēks rāda ar pirkstu uz mēnesi, bet sabiedrība apspriež pirkstu.

digitalk
12.05.2022 07:27

Dana gadījumā nav beigusi kādu “biznesa koledžu”? pēdējā rindkopā minētais piemērs un izdarītais secinājums vedina uz tādām domām :D

Lauris
12.05.2022 15:53

Vai šis kaut kā nav saistīts ar LMT jaunāko akciju “iespēju līgums” Aizdomīgi līdzīgi un vienlaicīgi.

12.05.2022 20:29
Reply to  Lauris

Izskatās, ka tie tiešām ir konkurējoši piedāvājumi, jā.

grh
13.05.2022 07:36

Nav pirmā reize. Viens un tas pakalpojums, bet ar citu nosaukumu un loģiski, ka tā ir INOVĀCIIJA :D

Jurgens
12.05.2022 22:06

“ līgums tiek noslēgts uz 50 mēnešiem” – kam tad šads teju verdzibas gadu ligums vajadzigs, lai ieceltu vienu MacBook? Bomžiem, vai? Normāli cilvēki samaksā uzreiz, nevis iesaistas lohatronos, kur pārmaksa sasniegs fantastiskus apmerus. Ja nevar nopirkt uzreiz, tad jādzīvo ar Acer un basta!

digitalk
12.05.2022 22:09
Reply to  Jurgens

[pieraksta iAitu novērošanas žurnālā]
studenti un startapi ir “bomži-vai” un nenormāli…

Flare
13.05.2022 07:07
Reply to  Jurgens

50 mēneši nomaksai par datortehniku ir biku par ilgu. Uzskatu, ka 36 ir pats pats maksimums.

digitalk
13.05.2022 12:33
Reply to  Flare

kāpēc par ilgu? tas taču ir ilgmūžīgais Apple, kurš nezaudē jaudu un nekrītas cenā.

Ivars
13.05.2022 10:07
Reply to  Jurgens

TET iesāka un tagad citi ķēmojas pakaļ, bet reāli tika palielināta preces cena tiem, kas pērk uzreiz. Kādreiz, ja pirki uzreiz, cena bija ievērojami mazāka, nekā ja pirki nomaksā. Tagad nav atšķirības, pērc uzreiz, 36mēnešu nomaksā vai 60 mēnešu nomaksā. Un, ja nav atšķirība, tad 60mēneši ir izdevīgāk (visādas inflācijas + iespēja neiztērēto ieguldīt), pat, ja vari atļauties samaksāt uzreiz :)

Biteme
13.05.2022 10:39
Reply to  Ivars

Pērkot telefonu par štuku, grēks sūdzēties ka pārmaksā) neatkarīgi no apmaksas veida.
Tie, kas negrib pārmaksāt, pērk cita cenu segmenta verķus.

Reklāma