Daudzpakalpojumu uzņēmuma “Tele2” dati liecina, ka mobilo sakaru lietotāji visbiežāk (43%) izvēlas telefonus, kas nemaksā vairāk par 250 eiro. Vienlaicīgi ir novērojams, ka pēdējo gadu laikā pieaug vidējā summa, kādu klienti gatavi atvēlēt jauna viedtālruņa iegādei. Gada laikā šī summa ir palielinājusies par aptuveni 23% un sasniegusi 363 eiro.
“Mūsdienu cilvēka ikdiena tikpat kā vairs nav iedomājama bez mobilā tālruņa, jo tas nodrošina ne tikai saziņu ar tuviniekiem, bet arī pilda daudzas citas funkcijas. Arī populārie budžeta klases telefoni nodrošina visu nepieciešamo funkcionalitāti, lai cilvēks varētu izmantot mobilo tehnoloģiju sniegtās priekšrocības,” atzīst “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts. “Tajā pašā laikā ir arī novērojams, ka pakāpeniski samazinās to iegādāto telefonu skaits, kas tiek pirkti uz nomaksu. Šobrīd jau gandrīz katrs ceturtais telefons tiek pirkts, izmantojot vienreizējo maksājumu, neskatoties uz to, ka mēs, piemēram, saviem klientiem piedāvājam bezprocentu nomaksu.”
Uzņēmums arī atzīmē, ka klienti arvien biežāk izvēlas flagmaņu jeb augstākās klases telefonus, kuru dēļ arī vidējā summa, kādu klienti ir gatavi maksāt par jauna telefona iegādi, pēdējā gada laikā ir pieaugusi. Palielinoties to cilvēku skaitam, kas iegādājās flagmaņu klases telefonus, pieaug pieprasījums arī pēc bezvadu austiņām, viedpulksteņiem un eSIM, jo visas šīs viedierīces var ļoti ērti sinhronizēt.
Var pievērst uzmanību tam, ka budzeta cenu kategorijas tirgošanā nav un konsultants lēto budžeta galu nepiedāvā. Ta ka šis, ka vairāk izvēlas nemaz nav taisnība. Vairāk konsultanti iesmērē!
+1, Esmu tehnologiju vērsts cilvēks un atvasei vajadzēja telefonu… Protams neko krutu jo kā jau bērniem, tie krīt, slīkst u.t.t. un līdz ar to būtu žel 400€+ telefonu izmest, ja tāds likentis būs lemts. Ta nu izlūkojos labāko no budžeta gala, eju uz LMT jo tur bija, bet konsultants mani vairākkārt mēģina pārliecināt ka uz konkrēto modeli nav jāskatās un ka vajag midreindžeri(par 200€ dārgāks) Es nepadevos un konsultantā tonalitate jūtami mainījās, ta teikt vairs nebija tik laipns, bet ātri vienkārši paņēma mobīlo noskenēja svītrkodu izsita čeku un čau! Vairs neko nepiedavāja u.t.t. Jo operatoru veikalu konsultantiem liela daļa algas… Read more »
Ļoti pareiza pieeja – no sākuma izpētīt par telefonu pašam un tad tikai doties uz veikalu un papildus pakonsultēties ar pārdevējiem.
Kad izpētīti tehniskie parametri un izvērtēts sortiments, tad intereses pēc nevajag neko teikt , bet ļaut pārdevējam ko pastāstīt vai ieteikt. Tad var visādus brīnumus saklausīties, kas robežojas no apzinātas melošanas vai vienkārši zināšanām līmenī “jo dārgāks, jo labāks”. Tad der pārjautāt pārdevējam, ja jau dārgākais telefons ir labākais un vienīgais, ko rekomendē pārdevējs – kādēļ tad tiek ražoti un tirgoti pārējie modeļi? :)
Raksta esence ir “Arī populārie budžeta klases telefoni nodrošina visu nepieciešamo funkcionalitāti, lai cilvēks varētu izmantot mobilo tehnoloģiju sniegtās priekšrocības,” atzīst…..”
Faktiski, pateikts ka pērkot dārgos telefonus, cilvēki maksā par “lietošanas pieredzi”, nevis papildus funkcionalitāti.
Tā arī ir, savuklaik Galaxy Note 8 bija nopērkams EUR600 cenu kategorijā un telefonā pat bija iebūvēti visādi sensori, kas mērīja skābekļa piesātinājumu un sirds ritmu. Tagad par svaigāko Note telefonu jānoliek 1000 euro un vēl jāpērk klāt pulkstenis, lai saņemtu to pašu tehnoloģisko funkcionalitāti.
Poco F3 tīri labs budžeta klases telefonos. 220 – 300 EUR atkarībā cik lielu atmiņu pērk un kur pērk. Telecom veikalos nepērku jo tur dārgāk. Salīdzini vai pirkt lv var cenas salīdzināt.
Izvēloties interneta veikalus nevis mobilo operatora veikalus un atsevišķus oficiālos pārstāvjus pastāv risks nopirkt: a) telefonu, kas nav paredzēts Baltijas tirgum; b) ārzemēs atgrieztu ar pieļaujamo brāķi vai rūpnīcā atjaunotu telefonu; c) “skatloga” modeli ar visām no tā izrietošajām sekām. Vai 10-15% procentu dēļ riskēt – katra paša ziņā. Ja ieguvums interneta veikalā ir vēl lielāks, tad var būt pilnīgi drošs, ka ir spēkā vismaz 1 no iepriekš uzskaitītajiem punktiem.
pērkot internetveikalā, pretēji mobilo operatoru veikaliem “uz nomaksu”, ir 14 dienu atteikuma tiesības, kas samazina tevis izdomātos riskus tuvu nullei.
Brāķi nereti izlien pēc ilgāka laika. Jau pēc atteikuma perioda.
brāķis nav minētie a), b) un c), kuri konstatējami saņemot telefonu vai tuvākās nedēļas laikā. savukārt, remontēt brāķi bieži vien ir vienlīdz sarežģīti, neatkarīgi no pirkuma vietas.
pērkot pāruzcenoto pie operatora uz nomaksu, kas ir populārākais veids, tu esi slazdā, jo telefons joprojām pieder operatoram, tāpēc uz to neattiecas patērētāju tiesības par remontiem.
Nezinu, kam pieder jo neesmu pircis telefonus uz krīta, bet ja pakalpojums neatbilst līguma nosacījumiem – to var un vajag risināt ar tirgotāju/sniedzēju vai pēc tam jau ar PTAC. Nevar tā būt, ka nav iespējams tikt laukā no situācijas, kad telefons nedara to, kas tam jādara un nevar izmantot atteikuma tiesības – neatkarīgi no tā, kam juridiski pieder telefons. Jābūt iespējai attiekties no pakalpojuma, kas neatbilst līguma nosacījumiem.
iespējas ir, tikai laikietilpīgas un grūti sasniedzamas, jo tirgotājs nosaka, kas tiks darīts. ja uzskatīs, ka trešais pēc kārtas garantijas remonts ir nepieciešams, tad tā arī būs.